Svi ljubitelji dizajna s nestrpljenjem odbrojavaju: još jedan dan nas samo dijeli od početka festivala Zagreb Design Week 2022., koji se ove godine održava od 6. do 11. rujna na novoj lokaciji - u inspirativnom okruženju Akademije likovnih umjetnosti, u Ilici 85.
VRIJEME PROMJENA
Središnja zgrada ALU-a, koju je 1895. počeo graditi Herman Bollé, s velikim Parkom skulptura bit će pretvorena u pozornicu za predstavljanje dizajna. U interijeru Akademije posjetitelji će imati priliku razgledati brojne izložbe, dok će se u Parku organizirati filmske projekcije, predavanja, paneli, radionice i, naravno, partyji.
PREDSTAVIT ĆE SE I NAJBOLJI HRVATSKI PROIZVOĐAČI NAMJEŠTAJA.
- Kada je 2014. godine Zagreb Design Week predstavio svoje prvo izdanje u Laubi, o hrvatskom dizajnu namještaja nije se pisalo niti govorilo u superlativima. Bilo je to vrijeme kada se dizajn namještaja vezao uz talijanski i skandinavski namještaj, ali tada su se na hrvatskom obzoru počele nazirati promjene, ulijevajući nadu u svjetliju budućnost. I nije to bio tek optimizam bez pokrića. Priča se zbilja počela kotrljati. Zagreb Design Week iz godine je u godinu rastao, a paralelno s njim rastao je i domaći dizajn, koji danas, devet godina kasnije, predstavlja ozbiljan temelj za razvoj hrvatske industrije namještaja - ističu organizatori festivala.
Sve više domaćih tvrtki odlučilo je prigrliti dizajn kao osnovu razvoja marke i tržištu ponuditi originalno dizajnirane i kvalitetno izgrađene gotove proizvode. Među njima svakako prednjači Prostoria, koja je u deset godina ostvarila nezapamćen uspjeh na domaćoj i inozemnoj sceni, zatim Ancona Grupa iz Đakova s novom markom namještaja NUNC, a tu su i brend iz Vrbovca Milla & Milli, nastao u sklopu drvne industrije Mundus Viridis, te zagrebački Dizz Concept. Ove godine na Zagreb Design Weeku predstavlja se i reGalerija, tvornica tepiha iz Zaboka, te Nord Produkt najveći hrvatski proizvođač namještaja za kuhinje i kupaonice, te slavina. Da je scena živahnija nego ikad prije potvrđuje i predstavljanje novog hrvatskog dizajn-brenda namještaja u masivnom drvetu Metoda.
BEZ GRANICA
Izdvajamo i dvije vrlo zanimljive izložbe, a valja spomenuti kako je tema ovogodišnjeg Festivala "Limitless/Bez granica", kojom se slave ponovno okupljanje i sloboda kao neizostavan dio kreativnog procesa.
- U svijetu vrlo ograničenih resursa razmišljanje izvan okvira ključno je za inovacije i poboljšanje društva. Cilj nam je podržati razvoj kreativnosti uz razumijevanje da učenje i stvaranje nikada ne prestaju i da nema granica u osmišljavanju bolje budućnosti. Otvaranjem prema različitostima, cilj nam je podržati puni potencijal projekata i prikazati najbolje kreativne prakse iz cijelog svijeta. Time želimo inspirirati ljude da preuzmu angažiraniju i aktivniju ulogu u globalnom društvu te da imaju sretniji i ispunjeniji život. Nakon dvije godine ograničenja vrijeme je da granice maknemo iz svog djelovanja - poručuju organizatori.q
ŠTO OBAVEZNO VIDJETI, POSJETITI I OBIĆI NA FESTIVALU DIZAJNA?
Supermarketi budućnosti
Što ćemo jesti 2050. godine?
Galerija Putolovac u Ilici 112 ugostit će "Supermarket budućnosti", nizozemsku izložbu dizajna hrane. Zagreb Design Week i Nizozemsko veleposlanstvo predstavljaju izložbu kustosica Chloé Rutzerveld i Annelies Hermsen iz World Design Embassies, premijerno prikazanu na zadnjem Dutch Design Weeku.
Chloé Rutzerveld, kustosica Veleposlanstva, uvjerena je da će se proizvodni proces hrane i njena potrošnja mijenjati. U sljedećih nekoliko godina morat će se točno odrediti kako će te promjene izgledati, a u tom će procesu ključnu ulogu odigrati dizajneri hrane i inovatori.
- Već postoje pametna rješenja koja hranu čine održivijom, ali mnogi ljudi se i dalje drže starih navika. Velika je razlika između onoga što ljudi govore i onoga što rade. Tijekom izložbi ljudi su često puni entuzijazma oko projekata na temu hrane. Ipak, na kraju ti projekti ne zažive. Zašto je to tako? Nama je to fascinantno - izjavila je Chloé Rutzerveld.
Na izložbi će se moći vidjeti radove dizajnera hrane iz cijeloga svijeta.
PISAĆI PRIBOR
Penkala je najveći hrvatski brend
Točno je stoljeće prošlo od smrti Slavoljuba Penkale, čovjeka koji je stvorio najuspješniju hrvatsku robnu marku. Obljetnica smrti povod je izložbi "Penkala iz Zbirke Tischler" na Akademiji likovnih umjetnosti. Zvuči nevjerojatno, ali ovo je prva izložba posvećena marki Penkala, a posjetitelji će moći doznati sve o povijesnom razvoju Penkalina izuma, koji je osuvremenio pisaći pribor i promijenio njegovu društvenu poziciju. Izloženi predmeti prikupljeni su zahvaljujući fanatičnoj posvećenosti g. Miroslava Tischlera, koji desetljećima radi na stvaranju ove jedinstvene zbirke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....