VREDNOVANJE USLUGA

Zašto ovaj stav građevinskim investitorima danas nije dovoljan: ‘Vjerujte mi, ja sam arhitekt‘



 

 Nikola Vilic/cropix/Cropix
Kako nedostatak transparentnosti i studija slučaja mijenja tržište arhitektonskih usluga, objašnjava Damir Mance, viši predavač na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu

Jedan od ključnih izazova u arhitektonskoj i inženjerskim strukama jest osigurati da kvaliteta usluge bude prepoznata i adekvatno vrednovana. U ekonomskoj teoriji taj se izazov može objasniti tzv. "problemom limuna" (engl. Lemons Problem) koji je postavio nobelovac George Akerlof. On opisuje situaciju u kojoj kupac ne može razlikovati dobar od lošeg proizvoda, pa na tržištima na kojima kupac zna da postoje različite razine kvalitete, ali nema dovoljno znanja ni alata za razlikovanje vrhunskih od niskokvalitetnih proizvoda, može doći do negativne selekcije. Drugim riječima, visokokvalitetni proizvodi povlače se s tržišta jer kupci nerijetko nisu spremni platiti višu cijenu, dok se inferiorni nameću nižom cijenom, iako dugoročno rezultiraju lošijim...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
09. veljača 2025 09:23