U strogom centru Zagreba, u Praškoj ulici, nedavno je otvoren MET Boutique hotel koji privlači poglede svojim staklenim pročeljem. Ovaj gradski hotel s pet zvjezdica namijenjen je posjetiteljima Zagreba, ali jednako tako i građanima koji mogu koristiti bar u prizemlju i restoran s krovnom terasom s prekrasnim pogledom na tornjeve katedrale i vrhunskom kuhinjom na petom katu.
Ima 26 lijepo dizajniranih soba, a u potkrovlju, koje će uskoro biti završeno, su dvorana za sastanke, spa i tri apartmana.
Hotel su projektirali IVANIŠIN. KABASHI. ARHITEKTI, vrlo ugledni nagrađivani hrvatski arhitekti s međunarodnom reputacijom, dok je investitor projekta međunarodna kompanija Gener 2 koja se bavi investicijama i izvođenjima u raznim građevinskim projektima. Prisutna je u Europi i Americi te postoji i njezina sestrinska firma Abau u Hrvatskoj. Kod nas su prisutni u nekoliko investicija, osim hotela i u stanogradnji i infrastrukturi.
Sve je, kako kažu, započelo 2017. godine kupnjom nekretnine - zapuštene ugrađene zgrade na adresi Praška 4 i susjednog potkrovlja kuće Singer na uglu Praške ulice i Trga bana Jelačića.
"Prvo je trebalo izraditi projekt i dobiti potvrdu Zavoda za zaštitu spomenika, a kako postojeća zgrada nije imala svojstvo pojedinačno zaštićenog spomenika kulture dobili smo suglasnost da na njenom mjestu napravimo interpolaciju odnosno novi, moderni hotel sličnog volumena, skladno uklopljen u okolinu. Potom smo ishodili sve potrebne dozvole što je potrajalo otprilike godinu dana te pristupili prvo rušenju, a potom i gradnji", kažu investitori.
To u situaciji guste izgrađenosti i prometa u povijesnom centru grada, ističu, nije bilo jednostavno.
"Trebalo je primjeniti napredne tehnologije temeljenja i betoniranja, a gradilište je radilo i za vrijeme pandemije. Paralelno s gradnjom radili smo na detaljnim projektima interijera i opreme te izboru završnih materijala. Sve u ovom hotelu brižljivo je i u detalje isprojektirano, ugrađeni su samo najbolji materijali i najkvalitetnija oprema", naglašavaju.
Arhitekti Krunoslav Ivanišin i Lulzim Kabashi potpisuju i unutarnje uređenje, pri čemu je glavna nit vodilja bila da razlike između arhitekture i interijera nema.
Eksterijer i interijer se tako međusobno prodiru i pretapaju. Kroz stakleno pročelje s ulice se vidi unutrašnjost hotela, dok se iz unutrašnjosti hotela vide detalji okolnih pročelja. Pod od različitih vrsta kamena u restoranu nastavlja se i na njegovoj terasi među krovovima Donjeg grada. Zanimljivo, visina terase izračunata je tako da se nalazi točno u visini alegorijskih skulptura Rudolfa Valdeca na zgradi Croatia osiguranja, preko puta u Praškoj ulici, koje su tako postale dio doživljaja restorana s terasom na petom katu hotela. Osim toga, nadstrešnica restoranske terase koso je odrezana prema sjeveru kako bi se u pogled s terase i iz interijera restorana "uvukli" tornjevi katedrale.
"Smještaj u samom centru grada u neposrednoj blizini vrijednih spomenika tako smo iskoristili da pojačamo doživljaj korisnika hotela. S druge strane, zgradu smo oblikovali tako da se vijencem i pročeljem prema Trgu bana Jelačića nastavlja na uglovnu kuću Singer, dok je s druge strane, prema Zrinjevcu, ona malo viša od susjedne zgrade i stoga volumenom istaknuta u prostor ulice", navode arhitekti.
U unutrašnjosti parcele oblikovan je atrij iz kojega se ulazi u sam hotel, bar i tri lokala okrenuta prema ulici. Taj atrij svojevrsno je proširenje javnog prostora ulice, otvorena terasa kafića s jednim stablom magnolije.
"Nije primjetno na prvi pogled, ali vijenac građevine prema Praškoj ulici nije vodoravan kako je to uobičajeno, nego je lagano nagnut prema jugu, paralelno s nagibom ulice. Taj jedva primjetni otklon od horizontale stvara prostornu napetost i čini da je zgrada hotela, premda u svakom smislu nova i suvremena, uklopljena u svoju okolinu", dodaju.
U konstrukciji i završnim oblogama upotrebljeni su prirodni i umjetni materijali u skladnim i ponekad neočekivanim međuodnosima. Elementi armiranobetonske protupotresne konstrukcije profilirani su izvedbom u posebnoj oplati s okomitim profilacijama - kanelurama i ostavljeni vidljivima. Na njih se nadovezuje prokoneški mramor s gotovo ravnim, okomito postavljenim sivo - bijelim prugama uz još nekoliko vrsta crvenog, sivog i ljubičasto - plavog mramora, potom draperije - prozirne i neprozirne zavjese, tekstilne obloge podova i zidova, ravna i zakrivljena ogledala, te posebne stropne ploče od aluminijske pjene razvijene za kanadsku avioindustriju.
Ugrađeni namještaj je od hrastovine u različitim tonovima, a interijeri su namješteni stolcima, foteljama i rasvjetnim tijelima - modernim europskim klasicima Le Corbusiera, Gerrita Rietvelda, Vica Magistrettija i najboljeg hrvatskog dizajnera ikad, Bernarda Bernardija, te za ovu prigodu dizajniranim i proizvedenim komadima. Osim boja samih materijala - betona, aluminija, kamena; korištene su elementarne i jake boje - crvena, bijela i nekoliko tonova modre i plave.
Vrlo važan element interijera hotela su dva monumentalna umjetnička djela Katarine Ivanišin Kardum iz serije Isto nebo s motivima planina, napravljena za ovaj interijer. To su 15 metara duga tapiserija i poliptih na aluminijskim pločama dimenzija 10 x 8 metara.
"Tapiserija s izrazito plavim nebom iza recepcije od crvenog mramora nastavlja se iz širokog prostora u uski hodnik koji vodi u prostor bara, a s druge strane hodnika je zrcalo pa imate dojam da prolazite kroz neki kanjon između mekih, tkanih površina. Aluminijske ploče s reljefnim tiskom ogromne planine smještene su na postamentu od crvenog mramora u prostoru glavnog stubišta gdje se kroz refleksije slika i svjetlosti na sjajnim površinama stvara vrlo neobičan dojam lebdenja čime je istaknut svojevrstan mineralni karakter interijera" opisuju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....