Premda se svagdje naveliko priča o povratku terrazza, naš zadatak potrage za novim i suvremenim primjerima nije baš bio jednostavan, ali smo, šetajući zagrebačkim ulicama, naišli na jedan koji je bio baš ono što smo tražili.
Dežman bar otvoren je u Dežmanovoj još 2015. godine, ali ubrzo se nakon otvorenja pokazala potreba za proširenjem ponude, a samim time i novim prostorima. Novonastali prostori su premium cocktail bar - “MiniBar” i prostor za blagovanje - “EatBar”. Predmet našeg zanimanja u ovom je slučaju novi prostor za blagovanje, “EatBar”, koji je, kako kažu autori projekta Vedran Jukić, Maša Medoš i Dora Kljenak iz studija Soda arhitekti, oblikovan kao bar za dnevno druženje uz hranu, ali iako ovaj prostor ima svoj primarni termin korištenja i svoju osnovnu funkciju, nužno je da dobro funkcionira i u drugom dijelu dana te da tome može prilagoditi svoju osnovnu ponudu.
Prostor “EatBara” je u ideji, oblikovanju, atmosferi, a time i doživljaju potpuno različit od “MiniBara” iako popunjava identične prostore prizemlja iste zgrade. Dualnost karaktera ovih prostora bila je ideja vodilja i to se postiglo izborom vrste materijala, njihovu koloritu i završnoj obradi te korištenju rasvjete.
Prostor “EatBara” ljeti funkcionira kao proširenje ulice s obzirom na to da mu se prednji dio u potpunosti otvara. Prostor ima dvojnu funkciju ovisno o doba godine - zimi je zamišljeno da služi kao blagovaonski prostor postojećeg bara, a za ljeto je bila ideja da je namijenjen posluživanju slastica. Naglasak u oblikovanju interijera je na uporabi terrazza koji u sebi ima agregate velike granulacije, od četiri vrste mramora različitih boja. Autor oblikovanja terazza je britanski dizajner Max Lamb, poznat kao umjetnik koji u svojim radovima koristi tradicionalne dizajnerske metode u kombinaciji s digitalnim dizajnom. Materijal kojim se oblaže Dežman bar je tzv. marmoreal i dolazi u dvije varijante - crnoj i bijeloj. Svaka se sastoji se od kompozicije četiriju klasičnih talijanskih vrsta mramora. Prilikom njegove izrade talijanska tehnika iz 15. stoljeća kombinirana je sa suvremenim tehnologijama obrade kamena.
Oblikovanje prostora temelji se na vrlo jednostavnoj odluci postavljanja terazza na pod i na zid. Za konačnu obradu detalja, rezanje i postavljanje zaslužna je zagrebačka tvrtka Rez. Osim uporabe terrrazza, koncept cijelog prostora plijeni pozornost u različitim detaljima, pa smo Vedrana zamolili da nam malo približi svoju ideju.
- Izvađeni krug zidne obloge stavlja se kao dekorativni ispupčeni element na susjedni zid, a u rupu koja je ostala stavlja se ogledalo. Ogledalo odražava druge elemente prostora, kao i ritam ulice danju i noću. LED rasvjeta se postavlja na različite pozicije svakog pojedinog kruga - negativnu i pozitivnu. Na stropu je konstrukcija kružne forme koja istodobno služi kao luster i kao žardinijera. S obzirom na prostornu i svjetlosnu igru, kao i odraze u ogledalu i na vanjskoj staklenoj stijeni, ta tri kruga čine kompoziciju koja drugačije izgleda iz raznih kutova gledanja.
Autor oblikovanja terazza je britanski dizajner Max Lamb
Iako su se Soda arhitekti već predstavili široj javnosti uvijek s dobrim idejama i realizacijama, i u ovom su slučaju, naizgled jednostavnim idejama, zadržali svoju visoko podignutu letvicu i stvorili prostor koji svojom posjećenošću najviše svjedoči o uspjehu njihove ideje.
DUALNOST KARAKTERA
Novonastali prostori DežmanBara zamišljeni su da stoje u suprotnosti jedan naspram drugoga i to je postignuto pomnim odabirom materijala, kolorirom, završnom obradom i korištenjem rasvjete, a najveći je naglasak na postavljanju živopisnog terrazza
Foto: Sanja Jagatić
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....