Interijer od 130 četvornih metara

Elegantan i topao obiteljski dom

Odlična preobrazba starinskog stana u samom centru Zagreba

INFO: renovirani donjogradski stan površine 130 kvadrata
LOKACIJA: centar Zagreba
VLASNICI: četveročlana obitelj
PROJEKT: arhitektica Vlatka Čizmić

Arhitektica Vlatka Čizmić pobrinula se za odličnu preobrazbu starinskog stana u samom centru Zagreba, dok je vlasnica u njega unijela topli obiteljski ambijent.

Dom mladog bračnog para u Zagrebu uvijek je bio poseban – radostan, društven, ugodan, specifičan po predivnoj atmosferi i prigodno dekoriranom interijeru.

– Guštam u uređenju interijera općenito, a često organiziramo i neka tematska druženja. Prijašnji stan sam sama uredila, dok je za ovaj zaslužna arhitektica Vlatka Čizmić. I moram reći da se svi koji nas posjećuju iznova oduševe cijelim stanom – kaže vlasnica, a mi se apsolutno slažemo da je interijer iznadprosječan, a čini ga elegantan i profinjen spoj modernih i starinskih elemenata. Što se tiče njegova stila, najbolje bi ga bilo opisati kao eklektičan stan s mix and match kombinacijama. I već je na prvi pogled jasno da u njemu ništa nije stihijski kupljeno i da je svaki element pomno osmišljen i promišljen.

– Moram zahvaliti arhitektici jer da se mene pitalo otišla bih u skroz nekom drugom smjeru, u industrijski stil. No, ona je rekla da je ovaj prostor prevrijedan, prije svega lokacijski, ali i svojim potencijalom. Meni je bilo bitno da bude toplo i funkcionalno – kaže vlasnica te dodaje kako je preuređenje počelo prije pet godina, ali je koncept stana u nekoj fazi mijenjan zbog organiziranja dviju dječjih soba.

Riječ je o klasičnom donjogradskom stanu površine 130 kvadrata s visokim stropovima i velikim vratima u središtu Zagreba, koji je prije kupnje bio u lošem stanju te mu je bila potrebna obnova. – Kada smo ga došli obići, bio je to potpuno drukčiji stan. Iako nam je glavna zamjerka bila velik i nedovoljno iskorišten ulazni hodnik, nekako sam vidjela njegov potencijal – priča nam vlasnica te dodaje kako je pozvala arhitekticu Vlatku Čizmić, koja je potvrdila njezina razmišljanja i napravila projekt preuređenja.

Radovi su trajali nešto više od godinu dana, a uz izmjenu instalacija i uvođenje centralnog grijanja, preuređenje je obuhvaćalo i novi tlocrtni raspored. Ulazi se u prostran hodnik s garderobnim ormarom u kojem dominira luster Chandelier od Fontana Arte, desno su gostinjska kupaonica i mala dječja soba, preko puta ulaznih vrata je roditeljska spavaća soba s privatnom kupaonicom, a lijevo dnevna zona koja obuhvaća kuhinju, blagovaonicu i dnevni boravak, dok se desno odmah pokraj vrata ulazi u radni kutak s bibliotekom, koji vodi u jednu dječju sobu. Vlasnici su, kaže arhitektica, imali tek nekoliko zahtjeva: da imaju dvije kupaonice, privatnu i gostinjsku, te da spavaće sobe budu orijentirane na dvorišnu stranu.

Na kraju je treća spavaća soba, ona u koju se ulazi iz radnog dijela, orijentirana na uličnu stranu, ali s obzirom na to da je stan na trećem katu, do nje ne dopire buka. – Cilj je bio starinski donjogradski stan prilagoditi modernom načinu života. Tri sobe u nizu orijentirane na uličnu stranu spojene su u jednu veliku prostoriju sa svim dnevnim sadržajima. Cijeli trakt na desnoj strani, orijentiran prema dvorištu, sastojao se od kuhinje, malog WC-a i ostave, a s obzirom na to da je nama trebala i dodatna spavaća soba, koja je nestala iz onog prvog dijela, nekadašnja kuhinja prenamijenjena je u dječju sobu, dok su WC i ostava pretvoreni u gostinjsku kupaonicu. Na poziciji roditeljske sobe nekada je bila djevojačka soba s malim WC-om, a proširenjem na ulazni hodnik, čime je riješena njegova prijašnja neiskorištenost, nastala je master bedroom s privatnom kupaonicom – pojašnjava arhitektica.

Dodaje kako su u stanu promijenjene sve podne obloge: u dnevnoj zoni i sobama je postaran, češljan i nauljen hrastov parket postavljen u francuski vez, u kupaonicama su gres pločice iz talijanske tvornice Mutina, dok su sva vrata i pozori zadržani, ali su promijenjene kvake. Cijelim interijerom dominiraju sive nijanse, od boje leda do antracit, koje su se odlično uklopile s prirodnom bojom drva, a pojavljuju se i neki bijeli elementi: vrata, prozori, kuhinjski elementi…

Inače, kuhinja je kupljena gotova, a njezin koncept u obliku slova “U” krenuo je od velikog Smegovog štednjaka i Smegovih aparata što je bila želja vlasnice. S jedne strane su kuhinjski elementi naslonjeni na zid, a s druge kuhinjski poluotok s kamenom površinom, a na njega se nastavlja stol izrađen po mjeri s Kartellovim barskim stolcima.

Zanimljivo je spomenuti kako je napa iznad Smegovog štednjaka obučena u knauf na kojem su kao dekoracija postavljene pločice sa stare kaljeve peći zatečene u stanu, što je bila ideja arhitektice. Prostor blagovaonice, pak, zauzima blagovaonski stol Gervasoni s Eames stolcima iz Vitre, iznad kojeg su Kartellove visilice. Nadalje, u boravku su trosjed Poliform, fotelja Febo Maxalto te stol i komoda za TV rađeni po mjeri od hrasta prema nacrtima arhitektice.

Zapravo, u svim se prostorijama nalaze pojedini komadi namještaja koje ona potpisuje. Osim kuhinjskog stola te stolića i komode u boravku, to su garderobni ormari, stolić u radnoj sobi, komoda u spavaćoj sobi izvedena kao dva zasebna elementa, biblioteka u radnoj sobi te ormarići u kupaonicama.

Vitrina u boravku zatečena je u stanu te preuređena, dok je ormar u maloj dječjoj sobi kupljen te također preuređen. Ipak, glavna zvijezda stana zasigurno je roditeljska spavaća soba s privatnom kupaonicom. Naime, bračni krevet naslonjen je na zid, obučen u Wall and Deco tapetu iza koje je kupaonica s predivnom Devon&Devon samostojećom kadom.

– Iako su spavaonica i kupaonica povezane kružnom vezom, odnosno kliznim vratima, uvlačenjem parketa u prostor kupaonice izgubila se granica između tih dviju prostorija, ali je zadržana njihova funkcija – pojašnjava arhitektica i pokazuje nam kako su na podu i zidu kupaonice postavljene sive gres pločice dimenzija 120×120 cm bez fuga, čime je postignuta dematerijalizacija tih površina.

Također, spavaća soba krije i nekadašnja dva prolaza u druge prostorije, koji su riješeni na način da su jedna vrata pretvorena u nišu u kojoj je komoda izvedena od dva elementa, dok su druga zatvorena te prenamijenjena u ormar. Također, u ovom dijelu stana postojala je lođa, koja je integrirana u spavaću sobu kaomali radni kutak. No, osim kupaonice, ono što se prvo uočava u sobi je predivna kolijevka Horn, koju je arhitektica darovala vlasnicima.

Nadalje, u gostinjskoj kupaonici također prevladava kombinacija sivih pločica i ormarića izrađenog od hrasta, koji skriva perilicu i sušilicu rublja, ali je u njoj postavljena walk in tuš-kabina, a posebno se izdvaja Agape umivaonik, čiji dizajn potpisuje dizajnerica Patricia Urquiola.

I za kraj, u cijelom su stanu Globall Flos rasvjetna tijela, dok su pojedine zone naglašene različitim visilicama i lampama. Tako od detalja valja istaknuti Lolita lampu Nike Zupanc u maloj dječjoj sobi, ali i vlasnicima drage uspomene: slike Tisje Kljaković i Matka Trebotića u ulaznom hodniku, dobivene kao vjenčani poklon, te brojne sitnice s putovanja, kao što su autić iz Francuske, Vespa sa Sicilije, vazice iz američkih trgovina Pottery Barn i Restauration Hardware…

Foto: Berislava Picek/Hanza Media

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. studeni 2024 04:17