Istraživanje je pokazalo da ljudi u Europi provode 90 posto svog života u zatvorenom prostoru. To znači da smo do 40. godine života 36 godina proveli – unutra. Ne čudi stoga što se sve više ljudi odlučuje na preuređivanje svojih domova kako bi u njima stvorili što ljepši ugođaj, a prvi korak u makeoveru prostora jest odabir boje zidova. Novi premaz boje podići će izgled svake sobe na novu razinu, a poigravanje nijansama može pozitivno utjecati i na raspoloženje. Od blistavih bijelih tonova koji prostoru daju prozračnost do smirujućih nijansi plave koje potiču opuštanje pa sve do hrabrih crvenih tonova koji dodaju dozu energije, boje zidova su ključni element svakog doma.
No, što kada bojanje zidova ne polazi za rukom? Iako ste danima pregledavali uzorke različitih boja, tražili mišljenja prijatelja i napokon pronašli nijansu savršenu za svoj dnevni boravak, već u prvih nekoliko poteza valjkom shvaćate da boja na zidu ne odgovara onoj u limenci. Razlika između onoga što vidite u limenci i onoga što dobijete na zidovima može biti suptilna, ali ponekad može rezultirati potpuno drugačijim izgledom. Međutim, nisu vas prevarili u prodavaonici, već izgled boje na zidovima može ovisiti o nekoliko faktora.
Važan čimbenik
Glavni razlog zašto se boja na zidu razlikuje od one u limenci je osvjetljenje prostorija, a ta pojava čak ima i svoj naziv. Riječ je o metamerizmu, pojavi zbog koje dvije iste nijanse djeluju različito u drugačijim svjetlosnim uvjetima. Kao što se boja očiju i kose mogu razlikovati pod različitim svjetlom, isto vrijedi i za boje zidova, stoga je ključni faktor u rezultatu boje osvjetljenje prostorije.
Odabir rasvjete sa žarnom niti može zagrijati tonove zidova, a fluorescentna dati hladan sjaj. Prirodno dnevno svjetlo iznijet će boju najsličniju onoj iz pakiranja, no i to ovisi o nekoliko faktora.
Nedostatak dnevnog svjetla može stvoriti intenzivniji dojam tamnih boja na zidovima pa u sobama okrenutim prema sjeveru najbolje funkcioniraju prljavo bijela, krem i tople zemljane boje. S druge strane, prostorije okrenute prema jugu ispunjene su najintenzivnijim prirodnim svjetlom od jutra do kasnog poslijepodneva zbog čega te iste nijanse mogu izgledati blijedo ili dosadno. Intenzitet prirodnog svjetla u prostoriji okrenutoj prema jugu može učiniti tamnije boje svjetlijima, no obično bilo koja boja može dobro funkcionirati u ovim prostorijama. Prilikom odabira boje važno je u obzir uzeti primarni izvor svjetlosti u sobi.
Pazite na podtonove
Boje u sebi kriju određeni podton jer gotovo sve, osim primarnih, nastaju miješanjem. Te suptilne nijanse vrlo su bitan faktor u konačnom izgledu zida jer postaju istaknutije na većoj površini i pod utjecajem ostalih boja u prostoriji. Različiti podtonovi mogu učiniti da određena boja izgleda tamnije ili svjetlije, a drugačiji podtonovi u prostoru dovode do neusklađenog izgleda.
Hladni podtonovi često se koriste za pružanje umirujuće atmosfere prostoru, dok su topli zaduženi za osjećaj ugode i dobrodošlice pa su čest odabir za kuhinje i dnevne boravke. Najzahvalniji za korištenje su neutralni podtonovi koji se lako usklađuju s mnogo različitih stilova uređenja i vrsta prostora.
Za veliki raspon boja raznih nijansi i podtonova, na tržištu se ističe brend JUPOL, koji je 11 puta zaredom dobio prestižno priznanje Trusted Brand. Njihovoj kultnoj Classic boji njemački eco-INSTITUT dodijelio je certifikat razreda A, što znači da ima nisku emisiju hlapivih tvari u prostor te je odličan odabir za korisnika i okoliš. Ističe se i laganom aplikacijom, kao i visokom pokrivnom moći. Uz nezaobilazni Classic, u JUB-ovoj ponudi ističu se Gold advanced boje, dostupne u više od 10 000 nijansi koje pružaju vrhunski i kvalitetan izgled površine te se mogu čistiti univerzalnim kućanskim sredstvima.
JUPOL se pobrinuo i za rješavanje specifičnih problema na zidovima, poput plijesni i ostalih vrsta mrlja uz liniju specijalnih boja Citro i Block, a boja Thermo ističe se dodavanjem osjećaja topline na zidovima.
Kupnjom JUPOL Classic ili JUPOL Gold boja do 30. travnja 2024. godine sudjelujete u velikoj nagradnoj igri čiji će glavni dobitnik osvojiti Family paket u termama Olimia. Sudionici imaju priliku osvojiti i palice za hodanje, sunčane naočale, ručnik za plažu, JUPOL valjak, a više o pravilima nagradne igre i uputama za prijavu potražite ovdje.
Tehnika nanošenja i broj slojeva
Uz podtonove, na percepciju boje utječe i način na koji ju nanosite na zid, kao i tekstura zidova. Tragovi valjka i potezi kista mogu stvoriti sjene koje utječu na vizualnu zasićenost boje pa treba paziti da se boja nanosi glatko, polako i ravnomjerno. Budite strpljivi u svom „uradi sam“ projektu, pogotovo ako ste početnik u krečenju.
Osim toga, za što vjernije izdanje boje na zidu, u većini slučajeva bit će potrebna barem dva sloja. Ako se nanese samo jedan sloj, izvorna boja zida se može još uvijek može nazirati i utjecati na percepciju nove boje, pogotovo ako je tamnija od svježeg premaza. Ipak, ne treba ni pretjerivati u slojevima jer će tri ili više slojeva dati tamniju nijansu od željene pa su dva sloja boje optimalna.
Željena razina sjaja
Mat, satenski, sjajni ili polumat finish, odnosno razina sjaja boje, još je jedan faktor koji utječe na konačan izgled boje na zidu. Više razine sjaja čine da boje izgledaju atraktivnije, ali i svjetlije, a mat finish idealan je za one koji nisu vješti u krečenju jer dobro kriju greške zbog manjeg odsjaja.
Satenski premaz prostoru će dati dozu luksuza, no imajte na umu da će nanošenje novog sloja boje ići vrlo teško. Poigravanje s razinama sjaja boja može biti vrlo zabavno i kreativno jer će ista boja s različitim stupnjem sjaja izgledati potpuno drugačije. Monotonija zidova može se jednostavno razbiti uz naglašavanje manjih detalja poput okvira za prozore, roleta i obruba uz pomoć boje visokog sjaja.
Dobro je znati
Kako bi u svojim DIY projektima krečenja doma izbjegli neugodna iznenađenja, obojite mali dio željenog zida odabranom bojom. Na taj način uvidjet ćete moguće promjene u nijansama uzrokovane teksturom zida, prirodnom svjetlošću, umjetnom rasvjetom i dobiti dojam boje u konkretnoj prostoriji s ostalim predmetima.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i JUB-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....