Kako ostati konkurentan i relevantan dok svaka četvrta osoba preferira online šoping? Kako se istaknuti i privući kupce u trgovinu? Kako ih potaknuti da baš u vašoj trgovini odluče potrošiti svoje novce?
Ova pitanja pogađaju u srž problem s kojim se posljednjih godina bore maloprodajni trgovci. Rast online šopinga uzrokovao je veliku transformaciju fizičke prodaje u trgovinama, a pred trgovce je postavljen veliki izazov – ili će se prilagoditi novim pravilima ili će propasti.
Kupnja u trgovini još uvijek ima određene prednosti koje, unatoč svim naporima, webshopovi nikako ne mogu nadmašiti. Primjerice, stručni djelatnici u trgovini mogu kupcima ekspresno pružiti savjete i pomoć, što u webshopovima jednostavno nije slučaj. K tome, fizičke trgovine kupcima omogućuju da uistinu dožive predmete, da ih dodirnu, pomirišu ili isprobaju, a kupnja im daje osjećaj trenutnog zadovoljstva jer ne moraju čekati da im se proizvod dostavi.
No, uz kvalitetne djelatnike i zanimljive artikle za kojima postoji potražnja, veliku ulogu u tome koliko će novaca kupci potrošiti ima i dizajn interijera trgovine.
Cilj je stvoriti ugodnu, ali i upečatljivu atmosferu kako biste poboljšali dvije ključne stavke – prihod i korisničko iskustvo. Često trgovci zaborave na potonju komponentu u potrazi za prvom. To je velika pogreška jer onaj tko pruži bolje iskustvo obično će ubrati i veće prihode. U trenutnoj eri tzv. ‘ekonomije iskustva‘, to postaje još relevantnije - vaša trgovina možda prodaje fizičke opipljive predmete, no iskustvo vaših kupaca je nematerijalan i presudan preduvjet prodaje. K tome, korisničko iskustvo, odnosno način na koji kupci doživljavaju trgovinu je iznimno važan jer dizajn interijera trgovine treba utjecati na ponašanje kupaca.
Pažljivim promišljanjem dizajna i prostornog uređenja trgovine uistinu možete potaknuti veću prodaju. Međutim, postoji šest ključnih strategija dizajna, uređenja prostora i pozicioniranja artikala koje bi svi trgovci trebali znati kako bi ostvarili veću prodaju imajući na umu da 73 posto kupaca odluke o kupnji donose u trgovini, a čak 93 posto kupaca te odluke temelji na vizualnom doživljaju.
1. BOJA
Dojam o nekom artiklu kupci stvaraju u prvih sedam sekundi. Velike su šanse da se prosudba o tome temelji na boji, točnije, pojedini stručnjaci tvrde da se čak 62-90 posto prvih dojmova temelji upravo na boji.
Ne samo da boja utječe na odluku o tome je li nam nešto lijepo ili ne, odnosno postoje li šanse da kupimo proizvod ili ne, već povećava prepoznatljivost brenda za 80 posto. Usjeći će vam se u pamćenje jer boje dodatno stimuliraju mozak. Stoga, ne čudi što se boje taktički koriste za privlačenje targetirane populacije kupaca u trgovine.
U pravilu, mlađe kupce jače privlače svijetle i smjelije boje, dok stariji kupci preferiraju suptilne.
Primjerice, ako se vaš proizvod najčešće kupuje impulsno, možda ćete htjeti u interijeru koristiti crnu, kraljevsko plavu ili crveno-narančastu boju. Ciljate li kupce s ograničenim budžetom? Koristite tamnoplavu ili plavu boju.
Cilja li vaš proizvod prvenstveno žene? Najbolje je postići ugodnu atmosferu uz pomoć plave, ljubičaste i zelene boje. su vaše najbolje mogućnosti. Ako ciljate na muškarce, privući će ih plava, zelena i crna.
S druge strane, na odabir boje u interijeru trgovine uvelike utječe i to što prodajete. Primjerice, osim što potiče impulzivne odluke, crvena također povećava apetit stoga ćete je nerijetko vidjeti uklopljenu u interijere trgovina hranom, ali i u restoranima.
Ružičasta izaziva sreću, bezbrižnost, romantiku i smirenost stoga je jasno zašto je posvuda vidimo u vrijeme Valentinova i Majčinog dana. Narančasta, pak, čini ljude sretnima. To je boja energije i entuzijazma koja ima pozitivan, motivirajući učinak na ljude zato je nerijetko možete uočiti u teretanama. Plava boja ulijeva sigurnost i povjerenje, zbog čega je često viđamo u financijskim institucijama, a crna stvara opći dojam snage, autoriteta i otmjenosti te dobro funkcionira u trgovinama IT opremom, ali i muškom odjećom.
Sve ove navedene boje suptilno i jednostavno možete provući kroz detalje u interijeru kako bi imale učinak. Nije dobro sve urediti u istoj boji jer može postati prenapadno ako je riječ o jarkoj nijansi ili, pak, premonotono ako je riječ o nježnijoj nijansi. Najbolje je imati na umu koje su boje u trendu i postaviti ih kao temeljne, te uz njih kombinirati ostale.
Trenutačno su vrlo popularne tople i zemljane nijanse koje u kombinaciji djeluju i skladno. Valja imati na umu da i društveni događaji utječu na naše preferencije boja. U vremenima kada smo iskusili mnogo neizvjesnosti i nesigurnosti, kao u slučaju pandemije, umirujuće, nježne nijanse imaju bolji efekt od jarkih svijetlih nijansi.
Sličan trend može se vidjeti u materijalima i njihovoj upotrebi u današnjim konceptima trgovina. Kombiniraju se prirodni materijali i strukture koji u interijer unose svoje prirodne tonove kao što je primjer s drvom ili metalom koji su postali vrlo poželjni. Dizajnerski posebno elegantan, ali i iznimno funkcionalan odabir je CAROLINE, novi sustav opremanja i prezentacije u vidu regala koji je kreacija tvrtke [concept • s], a donosi upravo te prirodne boje i materijale koji se sjajno slažu sa svim ranije spomenutim nijansama.
2. TLOCRT
Ponašanje kupaca jedan je od najvažnijih čimbenika koji trebate uzeti u obzir prilikom sastavljanja funkcionalnog tlocrta za svoju trgovinu. Kupac se kreće trgovinom i komunicira s artiklima, a tehnike praćenja i promatranja pokazale su da ljudi koji uđu u trgovinu općenito slijede postavljeni obrazac. Primjerice, većina kupaca odmah će po ulasku u trgovinu skrenuti udesno, stoga znate gdje trebate postaviti police s artiklima.
Također, zamijećeno je da mnogi kupci, osobito žene, izbjegavaju prolaze u kojima postoji mogućnost da se sudare ili očešu o druge kupce čak i ako ih proizvod koji se tamo nalazi jako zanima. Zato je pametno imati prilagodljive i fleksibilne police koje uvijek iznova možete prilagođavati kupcima.
Važno pravilo koje primjenjuju mnogi uspješni trgovci glasi „gdje idu oči, slijedit će i noge“. Poanta je da taktičkim tlocrtom vi odlučujete kako će se kupac kretati kroz vašu trgovinu te na što će se fokusirati. Kako biste ciljano usmjeravali kupce unutar područja trgovine koristite krivulje i kutove te navodite kupce kroz prostor različitim teksturama ili drugačijim bojama. To ujedno stvara potrebu za planski integriranim namještajem, posebice policama s artiklima, koji će se prirodno uklopiti u koncept. Upravo je takva inovativna linija opremanja CAROLINE iz tvrtke [concept • s]. Zahvaljujući varijabilnosti visine i širine, CAROLINE savršeno funkcionira kao razdjelnik prostorija, namještaj za središnji dio prostorije te za zidne prezentacije. Zahvaljujući modularnoj strukturi, moguće su bezbrojne pojedinačne kombinacije u vodoravnom i okomitom smjeru.
Predstavljaju veliku prednost za trgovce jer danas više nego ikada prije moraju biti sposobni brzo reagirati na promjenjive uvjete. Zato modularne linije opremanja imaju smisla, jer omogućuju male promjene bez obnavljanja cjelokupnog namještaja. Na primjer, ploče u sustavima okvira mogu se zamijeniti kako bi se koristile s drugim sustavima ili za drugu robu. Drvene aplikacije mogu se jednako lako zamijeniti drugim materijalima, dajući trgovini novi izgled bez velikih preinaka.
K tome, CAROLINE je i odličan temelj za svaki izlog koje mnogi trgovci, osobito oni manji, u potpunosti zanemaruju. Svaki izlog trebao bi pričati priču i nuditi pogled na blago unutar njega. Vaš izlog treba zadržati istu dizajnersku nit koja se provlači kroz trgovinu, ali neka vam i proizvodi budu na umu. Uzmimo za primjer draguljarnice i zlatarne koje prodaju luksuz. Dovoljno je samo samo nekoliko predmeta istaknuti u izlogu kako bi dočarali atmosferu luksuza jer će oni poslati poruku da je svaki od njih izniman.
3. MINIMALIZAM
Baš kao što ne valja pretrpati izloge, isto vrijedi i za ostatak interijera. Tu notu minimalizma sjajno oslikavaju mnogi luksuzni brendovi kojima je jasno da se s manje često može postići više. Dopustite trgovini da diše, neka bude prozračna, istaknite ljepotu interijera i čistih linija dizajna.
Minimalistički dizajn ogleda se u dojmu prostranosti čak i malih prostorija, uglađenim metalnim elementima, drvenim ili kamenim površinama koji omogućuju proizvodima da zadrže glavni fokus. Za usporedbu, prisjetite se izgleda luksuznih modnih butika i prodavaonica bilo kojeg high street fashion brenda. Dok su u potonjem štenderi pretrpani vješalicama, a odjeća je na policama nerijetko razbacana, u buticima velikih modnih brendova sasvim je normalno vidjeti samo pet vješalica na štenderu za njih 30 ili, pak, tek tri složene veste na polici umjesto pretrpane police.
Minimalizam vam daje veću kontrolu u komuniciranju ključnih poruka vašeg brenda te pritom izaziva maštu vaših kupaca koji se u takvoj atmosferi osjećaju jedinstveno i luksuzno.
‘Manje je više‘ bila je i nit vodilja pri dizajniranju sustava CAROLINE. Njegova minimalistička konstrukcija zapravo je vrlo svestrana jer se uklapa u različite vrste stilova uređenja, različite prostorije, različite namjene. Sjajno pristaje kao ukrasna površina u butiku, u knjižari gdje uvijek nedostaje polica, kao element za pregradnju prostorija uredu, kao prostor za izlaganje u optici, pop-up storeu, na izložbi...
4. ESTETIKA
Potencijalni kupci donose nesvjesnu prosudbu unutar 90 sekundi od ulaska u trgovinu, a 52 posto kupaca neće se vratiti u trgovinu ako im se ne sviđa estetika. No, kakva estetika ima moć očarati kupce?
Interijeri maloprodajnih trgovina sastavni su dio cjelokupnog doživljaja kupovine. Zadivljujuća arhitektura, najfiniji materijali i laskava rasvjeta pametno su iskorišteni kako bi nas uvukli u ove prostore, stvarajući utočište koje nećemo htjeti napustiti.
Jedan od trendova koje su kupci sjajno prihvatili, a jednostavno ga je za dočarati u trgovini, jest - stvaranja iskustva životnog stila. Odnosno, cilj je da se uz pomoć atraktivnog i udobnog namještaja, zanimljivih dekora, biljaka i umjetnina stvori spokojna atmosfera, odnosno prostor u kojem bi kupci voljeli ostati živjeti. Trgovine više ne smiju izgledati hladno i industrijski, poput skladišta, već moraju evocirati na udobne dnevne boravke ili hotelske lobije.
Za postizanje takvog dojma sjajan je odabir novi sustav CAROLINE jer su moderne i nenametljive, ne podsjećaju na tipične metalne, neatraktivne police u trgovinama, već izgledaju kao komad namještaja kojeg biste voljeli imati u svom dnevnom boravku ili u uredu. K tome, CAROLINE je modularni sustav što je jako korisno za trgovce koji žele biti u korak s posljednjim trendovima pa se čak i uz male promjene sustava može postići veliki učinak u interijeru.
5. PRIRODNI MATERIJALI
Dugogodišnji trend dizajna kojem popularnost nimalo ne jenjava je korištenje toplih, prirodnih materijala u maloprodajnim prostorima. Primjerice, podovi od tvrdog drva, biljne površne na stropovima ili na zidovima, kameni detalji, metalni elementi, lusteri i lampe od raznih prirodnih materijala poput bambusa, tekstil od organskog pamuka ili lana... Ovakvi elementi mogu oživjeti prostor i stvoriti osjećaj utočišta od običnog života koji posebno pristaje šarmantnim buticima.
Cilj je da se kupci opuste, a mekog namještaja i prirodnih materijala potaknut će osjećaj ugode i topline. U takvu se atmosferu dobro uklapa CAROLINE sustav koji impresionira svojim filigranskim dizajnom bez vidljivih spojeva, tankim čeličnim profilima te sjajnom izdržljivošću zahvaljujući visokokvalitetnim materijalima. Dobra stvar je i što vam za sastavljanje ne trebaju alati. Svi dijelovi se jednostavno spajaju jedan na drugi, a isto tako se mogu i rastaviti i premjestiti prema potrebi. Ogromna je prednost što vam za pohranu treba vrlo malo mjesta, a zbog pomno osmišljenog pakiranja, lako ih je i transportirati.
6. FOKUS NA PROIZVODE
Strateško pozicioniranje proizvoda, čak i ako je to odjevena lutka u butiku, predočit će kupcima proizvode što im može pomoći da odluče za kupnju.
Nakon ulaska u trgovinu i vjerojatnog skretanja udesno, prvi zid koji kupci vide često se naziva ‘power wall‘, to je pravo mjesto za istaknuti najvažnije artikle kako bi kupci odmah stekli dojam. No, kako bi taj dojam bio dobar, potrebno je posvetiti dodatnu pažnju ovom prostoru u smislu onoga što ćete odabrati za izlaganje i kako ćete ga prikazati. Najbolje je da to budu vaši novi ili sezonski artikli, proizvodi velike potražnje ili oni koji pričaju neku jako zanimljivu priču.
No, kada je riječ o maloprodaji, već smo shvatili - manje je često više. Baš kao što i previše boja na jednom mjestu može odvratiti vaše kupce od kupovine, isto se može reći i za izlaganje proizvoda. Ako taj prostor previše osvijetlite, previše ukrasite, tj. ako svim okolnim elementima zagušite proizvod, on neće privući pažnju kupca. To je čest problem u trgovinama sa sitnim proizvodima poput nakita i modnih dodataka. No, isto se može dogoditi i ako pretjerate s proizvodima, ako ih previše posložite gubi se preglednost. Zato, uvijek valja razmišljati kao da postavljate neku umjetninu na izložbi. Primjerice, ako želite naglasiti nove tenisice u trgovini cipelama, stavite jednu tenisicu na jednu policu i usmjerite reflektor na nju. Šalje se puno jasnija poruka, nego da ste ih istaknuli na lutki uz još pet proizvoda koji su dio outfita.
Kvalitetne i prilagodljive police ključ su dobre prezentacije artikala. Zato nećete pogriješiti odaberete li CAROLINE sustav tvrtke [concept • s] jer imaju inovativni plug-in sustav bez vidljivih spojeva koji omogućuje konfiguraciju horizontalnih i okomitih formata, kao i stepenastih ili slobodnijih oblika. Veliki izbor komponenti kao što su police, razni modeli ormarića u više veličina i oblika, stražnji i bočni zidovi za formiranje zatvorenih površina, prezentacijski paneli, poster paneli za izmjenjive plakate, stakleni pokrovi i izložbene vitrine, temeljne ploče s kotačićima, viseća konstrukcija za prezentacije izloga i još mnogo toga osiguravaju individualne i uvijek promjenjive prezentacije proizvoda.
Otkrijte cijeli CAROLINE svijet sa svim njegovim mogućnostima i dodacima. Odaberite prikladnu konfiguraciju ili sami dizajnirajte vlastitu CAROLINE kombinaciju uz novi online konfigurator tvrtke [concept • s].
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s tvrtkom
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....