COOL MJESTO

Kako je preuređen poznati zagorski restoran: ‘Cilj je bio spojiti nespojivo, a murali na zidovima su dramatični efekt koji je pravi hit‘

 Sasa Cetkovic/
Arhitektica Sunčica Mastelić Ivić priča nam kako je transformirala interijer ovog mjesta i učinila ga modernim i progresivnim

Od ovog ljeta se u srcu Zagorja, u centru Marije Bistrice, uživa u okusima i dizajnu restorana Hipokrat Taste Lab, poznatom po plemenitim zagorskim jelima s modernim odmakom. No njegov meni nije bio razlog zašto smo ga posjetili ovaj put. Tamo smo, naime, otišli zbog preuređenog interijera, a taj projekt vodila je zagrebačka arhitektica dalmatinskih korijena Sunčica Mastelić Ivić.

image
Sasa Cetkovic/
image
Sasa Cetkovic/
image
Sasa Cetkovic/
image
Sasa Cetkovic/

Već pri samom ulazu u prostor osjeća se drugačiji pristup u kreiranju interijera, pažnja novog dizajna oslonjena je na kostur unutrašnje arhitekture. Pogled seže prema nizu lučnih svodova koji su ostaci starog konstruktivnog sustava zgrade. Iako je restoran velik, trodijelni, s različitim prostorima, trebalo je postići jedinstvenu interijersku cjelinu, spajanjem i ponavljanjem dekorativnih dizajnerskih elemenata u različitoj postavi i kontekstu.

image
Sasa Cetkovic/
image
Sasa Cetkovic/
image
Sasa Cetkovic/
image
Sasa Cetkovic/
image

Arhitektica Sunčica Mastelić Ivić

Press

- Tako su nastale obloge zidova, paravani i okviri od čeličnih isteg-mreža, koji se koriste kao tanki dekor-okvir na zidu, samostojeći paravani ili kao dekorativne obloge. Drugi element dekora su zidne pločice, glazirane, s nepravilnom teksturom, one podsjećaju na ručno rađene keramičke obloge starih zagorskih zidanih peći. Ponavljaju se u različitom titravom uzorku i kontriraju "custom made" muralima na zidovima. Autor ovih murala je Darko Bubanko, akademski slikar, pedagog i istraživač - otkriva Sunčica Mastelić i dodaje da je s njim provela sate i sate u razgovorima i propitkivanju što žele u konačnici od tih zidova i kakva se poruka otkriva iz selekcije niza skica koju je Darko izradio.

image
Sasa Cetkovic/
image
Sasa Cetkovic/
image
Sasa Cetkovic/
image
Sasa Cetkovic/

- Rezultat su na zidovima - murali s apstraktnim dinamičkim prikazima. Uvijek mislim da je apstrakcija mističan dio umjetnosti koji nas navodi da doživljaje pohranimo na svoj način, uživam u takvom uranjanju. Zato sam u svojim projektima počašćena u radu s umjetnicima, to me obogaćuje, a rezultat ovakve suradnje, ovakvog djela, uvijek je ekskluzivan - kaže ova arhitektica.

Inače, interijer restorana je protočan, s tri glavne zone: centralna zona sa šankom u dubini, mjesto cafe-vibracije i dobrodošlice, zatim istočni prostor otvorenog "show cookinga" za manja društva te zapadni dio s preglednim rasporedom sjedenja, pogodno za glazbene i stand-up poslastice.

- Zbog raznorodnih zona trebalo mi je dosta istraživanja i uzoraka da bih riješila različitost volumena i ploha podova, zidova i stropova, željela sam postići titrave površine koje prelaze jedna u drugu bez naglašavanja. Najbolje se pritom pokazao odnos polusjajnog cementnog dekorativnog poda i zidnog dekorativnog nanosa posebne smjese boje tehnikom rada spužvom, a ponekad sam se i ja trebala popeti na ljestve u gumenim rukavicama i ručno dovršavati i sjenčati dekore lučnih svodova. Proces je bio spor, ali daje izvrsne rezultate - govori Mastelić te priznaje da nije bilo lako kreirati prostor koji treba svojim dizajnom i stilom uređenja objediniti, na prvi pogled nasuprotne atmosfere jutarnje kave, radnog ručka ili večernjeg izlaska uz glazbene nastupe. Različite potrebe su "fine tuningom" u odabiru stila i tonaliteta pomirene u jedno tijelo.

image
Sasa Cetkovic/
image
Sasa Cetkovic/

- Spojila sam nespojivo - ponosno zaključuje Sunčica Mastelić Ivić. koja nam je za kraj otkrila i neke tajne koje primjenjuje u svom radu.

- Tehnička i funkcionalna postava interijera, premda se čini da je u restoranu komplicirana, zapravo je nama arhitektima lakši dio posla. Ono što nije jednostavno je ispravna stilska odrednica. Uvijek nastojim od začetka ideje projekta detaljno i zajednički razmotriti pravac stilskog rasta s klijentom. To je važno zbog pozicioniranja profila restorana, ciljane publike, osvrta na lokaciju, faktora posebnosti. Zato svaki prostor kreiram u potpuno drugačijem stilu uređenja i težim tome da poštujem pravila određenog stila, želim postići sklad elemenata, odsutnost mnoštva suparničkih akcenata, slojevitost u sličnim tonovima, a različitim teksturama, zato što svaki prostor treba svoj stil i vlastiti spomen. Ovaj restoran je našao svoj stil u pročišćenom industrijskom stilu i brutalizmu s art momentom - priča.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 15:32