JEDNOM UMJETNICA, UVIJEK UMJETNICA

KUĆA -KUHINJA: 76-godišnja umjetnica sama izgradila kuću od 400 četvornih metara

 

76-godišnja japanska umjetnica Yoshiko Jinzenji kupila je zemljište na planini Hiei u Kyotu prije 8 godina kako bi sagradila kuću. Cijela je kuća integrirana u kuhinju u kojoj danas uživa u kuhanju i druženju s prijateljima. Zašto je umjetnost bojenja tkanine zamijenila kuhanjem, pročitajte u nastavku...

Jinzenji je cijeli život bila iznimno aktivna. Bila je jedna od prvih žena koja je 1960-ih studirala u Americi. 80-ih se preselila na Bali kako bi se posvetila umjetnosti bojenja tkanina gdje je izumila bojenje tkanine bambusom.

Bambus boja čini tkaninu mekom i blistavom na suncu, što je prepoznala i čuvena japanska trojka "Big 3" - Issey Miyake, Yohji Yamamoto i Rei Kawakubo, s kojima je radila na brojnim projektima.

U nastavku pročitajte njezinu priču.

Radila sam cijeli život. Sa 70 godina sam zatvorila studio na Baliju i vratila se u Kyoto. Na Bali sam se preselila 1983. godine, kada sam bila u ranim 40-ima. Na relaciji Bali - Kyoto sam bila gotovo jednom mjesečno, preko 300 puta tijekom 25 godina.

Bila sam previše usredotočena na bojenje da bih se brinula o svojoj svakodnevici. Upoznavši se s budizmom još kao dijete, odlučila sam ne jesti ribu i meso, i svela sam svoje želje na minimum poput redovnika. Sve dok sam to činila, vjerovala sam da ću postići najviša dostignuća u umjetnosti.

Zaista, to je bio vrhunac moje karijere, ali moja je prehrana bila neuredna, što mi je narušilo zdravlje. Na Baliju sam cijelo desetljeće jela isključivo čokoladu kako bi unijela dovoljno kalorija i voće za unos hranjivih tvari. Mislila sam da je to dovoljno. Međutim, već sljedeće desetljeće, kad sam imala 60 godina, bila sam bolno prekrivena osipom i alergična na sve što sam stavila u usta, a za moju bolest nije bilo lijeka.

Kasnije sam srela starog liječnika u Kyotu. Pregledao me je i rekao: "Brzo se vrati i razmisli što ti hrana znači." Tada sam imala gotovo 70 godina i shvatila da bi u ovim godinama trebala živjeti zdravije i više razmišljati što ću jesti. I tada sam se odlučila posvetiti kuhanju.

Prije 8 godina sam kupila zemljište i sagradila kuću- kuhinju.

Kupovina ove kuće je najveća investicija u mom životu. Nalazi se na 396 metara nadmorske visine. Nije velika, ima 400 četvornih metara, i koristim ju za proučavanje hrane.

Kako cijeli život i sama stvaram, odlučila sam dizajnirati vlastitu kuću. Dakle, našla sam arhitekta i pitala ga želi li nacrtati kuću za mene. Rekao je da ...

Kuća ima jednostavnu strukturu. Sastoji se od integriranog prostora kojeg čine dvije kuhinje i dnevni boravak. Plinske peći i radne površine sama sam dizajnirala.

Na katu je moj mali studio, gdje učim ili se odmaram s prijateljima.

Sav materijal u kući sam prikupila sama. Pogledajte prozore! Čak sam otišla u Francusku i istražila Notre Dame du Haut u Ronchampu zbog tih prozora.

U kući sam uglavnom koristila drvo, željezo i kamen. Kamen sam koristila za izradu kuhinjskih radnih površina. Budući da sam živjela na Baliju skoro 30 godina, moja kuća je uređena u stilu jugoistočne Azije. Vrata su izrađena po narudžbi i dopremljena s Balija.

Najvažnija stvar u životu je naporno raditi, ali slijediti svoje srce.

Sve je vani

Kuća nema spremišta niti ormare, sve je vani izloženo.

Imam bezbroj posuda od gline, porculana, bambusa, ratana..., a svi ti predmeti utjelovljuju priče različitih ljudi koje sam tijekom života upoznala. Međutim, tek kad sam otvorila kutije, koje sam držala u skladištu, shvatila sam da imam puno stvari i odlučila sam ih pokazati. Danas me pogled na posuđe podsjeća na različite ljude i priče, i rado sve koristim.

Umjetnica sam i često su me pozivali na izložbe mladi stvaraoci i prijatelji, i uvijek sam imala neku potrebu nešto kupiti. Smatram da je najveće priznanje umjetniku kupovina njegovih kreacija. Uvijek sam kupovala predmete po pet komada. To je navika koju sam usvojila još od svoje majke, kada se posuđe prodavalo po pet.

Posuđe je odjeća hrane

Ja sada studiram kuhanje, a njegova je suština ista kao i šivanje. Kuhanje nije samo način pripremanja hrane, već i prekrivanje i ukrašavanje, to jest dizajn.

Kuhanje je poput glume

Dizajnirala sam štednjak posebno za palačinke. Kad sam bila mlada, neko sam vrijeme živjela u Kanadi, zemlji koja obiluje javorovim sirupom, nepoznatim u Aziji. Danas mlađe generacije poznaju samo med i maslac, samo umake napravljene od šećera i vode. Dakle, željela sam napraviti palačinke s prirodnim javorovim sirupom kako bi svi mogli okusiti prirodu.

Kuhanje je poput glume. Ako ne vidite hranu dok je iznesu iz kuhinje, nedostajat će vam mnogo njene ukusnosti. Međutim, ako vidite čitav proces kuhanja, imat ćete očekivanja i možete znati je li neko jelo dobro već po mirisu.

Druženje je najbolja zahvala za život

Često pozivam prijatelje i kuham za njih. Tijekom godina sam upoznala mnogo ljudi koji su se brinuli za mene. Jednom mjesečno pripremam set sezonskih jela za svoje prijatelje. Jedemo, razgovaramo i dobro se provodimo u dnevnoj sobi.

Kuća mora imati statična i dinamična obilježja

Čajnica je jedini prostor odvojen od ostatka kuće. U japanskoj arhitekturi čajna soba je posebna. Kuhinje i dnevni boravak uvijek su u pokretu; soba za čaj je obrnuto: Tiho i mirno mjesto, gdje čovjek može biti bliži svojoj duši. Kuća mora imati statična i dinamična obilježja da bi bila kompletna.

Od kada se vratila u Kjoto 2013. godine, Yoshiko Jinzenji je zaposlena kuhanjem i fotografiranjem. Iako ima 76 godina još uvijek istražuje, a ove godine sprema i dvije izložbe - fotografija i tkanina.

- Imam iznadprosječnu razinu znatiželje u svom DNK. Radije bih umrla nego ništa ne radila, zaključuje.

Izvor: blog.theapollobox.com

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2024 04:08