Pomama u Hrvatskoj

Nikad više otvorenih agencija za nekretnine: Dobra zarada ohrabrila mnoge agente!

 Ronald Goršić/CROPIX
Do 6.2022., prema HGK, najveći broj agencija registriran u Zagrebu, njih 289, u Primorsko-goranskoj županiji, 174, te u Istri 141

Trendovi na tržištu nekretnina ohrabrili su mnoge agente za nekretnine na ulazak u samostalno poduzetništvo, što je dovelo do velikog broja manjih agencija u Hrvatskoj.

U posljednjih godinu dana sve je više novootvorenih agencija za posredovanje u prometu nekretninama, a razlozi su, naravno, dobre zarade u dijelovima Hrvatske u kojima se dosta posluje. Osim toga na tržištu se šire i neke već dobro poznate agencije.

No, koliko su male agencije dobre? Što takve agencije pružaju klijentima i imaju li uopće garanciju dobro obavljenog posla?

Vodeće hrvatske agencije poput Remaxa, Dogma nekretnina i Operete već dugi niz godina posluju na ovom tržištu te ističu da je tako nešto normalno za ovaj posao, no da su jednostavno trendovi i visoka dinamičnost tržišta nekretnina od početka 2020. godine ohrabrili i one koji nikada ne bi krenuli na samostalni put. Do lipnja 2022. godine vidljivo je prema Hrvatskoj gospodarskoj komori da je najveći broj agencija registriran u Zagrebu, njih 289, zatim u Primorsko-goranskoj županiji, 174, te u Istri 141.

image
Ronald Goršić/CROPIX

EDUKACIJA I ISKUSTVO

Male, tek osnovane agencije donose svježinu tržištu, visoku strast, i nije loše da postoje, ali ključno je što ako ih ima ipak previše. Kako se može čuti od nekih od njih, može se osjetiti nesigurnost u pravnoj zaštiti klijenata i moguće je primijetiti i dozu neiskustva. Iako ima i izuzetaka.

Osnivači "mladih" agencija donedavno su bili samo agenti te se sada moraju prebacivati u razne uloge, od prodavača, preko direktora i marketing stručnjaka, pa sve do voditelja tima svojih agenata. Ovaj problem često utječe na rezultat i kvalitetu obavljenog posla, smatraju u većim agencijama, jer dovodi do velike nefokusiranosti te inicijalni žar i strast mogu dovesti do brzog razočaranja. Znalo je doći i do suradnje s agentima koji uopće nisu educirani i nemaju potrebno iskustvo. Za razliku od većih agencija, ne poznaju dovoljno dobro tržište i loši su u procjeni vrijednosti nekretnine. Svoje klijente često "love" obećanjima poput brze prodaje, ili tvrdnjama da već imaju kupca za njihovu nekretninu ili pak da ne moraju platiti punu cijenu njihove usluge. Kada krenu u realizaciju, ubrzo shvate da takav pristup nije garancija dobro obavljenog posla i često požale što su pristali na takav vid suradnje, smatraju u ove tri poznate agencije. Zbog želje za brzim profitom novoosnovane agencije u velikom broju pribjegavaju alternativnim oblicima, što može rezultirati loše za obje strane, i za pravne osobe i za klijente.

Upitali smo agenciju za nekretnine u Hrvatskoj, Remax Centar nekretnina, što misle o tom aktualnom trendu? Kažu da su se i ranije susretali s ovom pojavom, no da jednostavno zbog povoljne situacije na tržištu nekretnina sada je to još izraženije.

- Ono što klijenti ili prodavatelji dobivaju kod nas, ali i ostalih većih agencija koje su etablirane u ovom poslu dugi niz godina jest sigurnost prilikom suradnje kako s prodavateljima, tako i s kupcima. Naši agenti prije svega su lokalni stručnjaci koji jako dobro poznaju stanje tržišta, imamo razvijene baze potencijalnih kupaca za nekretnine - kaže Igor Macura, direktor prodaje iz Remax Centra nekretnina.

image
Ronald Goršić/CROPIX

CRNA LISTA

Etablirane agencije osim razvijenih prodajnih timova imaju, ističu, i jake pravne timove koji su garancija sigurnosti. Ono što primjerice uvijek savjetuju prodavateljima jest da provjere kredibilitet agenta koji im se obraća te da imaju na umu da novoosnovane agencije nemaju mogućnosti oglašavanja nekretnine poput njih koji su na ovom tržištu dugi niz godina.

Nadalje, ako se pogleda internetske forume ili neke Facebook grupe, poput Crne liste agencija u Hrvatskoj, može se primijetiti da je najveći broj pritužbi klijenata upravo na manje agencije. Najčešći razlog je neobavljen posao do kraja kupoprodajnog procesa.

Naravno da i poznati brendovi agencija mogu nekada posustati, imati problem, ali ipak je to u manjem broju od tek osnovanih manjih agencija. Kako i u svemu, tako i ovom poslu pogrešan odabir može na kraju biti i skuplji. Bilo da kupujete ili prodajete nekretninu, provjerite svoje agencije. Ako su manje, neka vam pokažu neke reference, a dobro je provjeriti i u bazi podataka Hrvatske gospodarske komore jesu li uopće registrirane za to. Dobro je pitati i za mogućnosti oglašavanja te, naravno, pogledati recenzije na društvenim mrežama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. studeni 2024 12:29