Nakon godinu i pol dana istrage, policijski "Odjel za specijalne istrage i borbu protiv organiziranog kriminala" uspio je uhititi Željka Matića Željca, nekadašnjeg gangstera koji je legalizirao svoj posao i preko njega prao novac zarađen ilegalnim poslovima. Uhićenje je bilo spektakularno, a mnogi su primijetili vilu u Maksimiru kojoj se to dogodilo.
Riječ je o početku hrvatske kriminalističke televizijske serije ‘Bijeli put‘ čija je završna 6. epizoda prikazana na HRT-u prošli mjesec, ali se još dosta gleda preko njihovog portala hrti.hrt.hr. O vili koja je jedna od glavnih kulisa u seriji pisali smo 2022. godine kada je završena njena gradnja.
Kuća se nalazi uz park Maksimir i njegovu šumu. Rade Trbara, bio je investitor projekta i vlasnik je arhitektonskog ureda 2A1, koji je projektirao ovaj objekt, koji je bio nominiran i za prestižnu stručnu nagradu za arhitekturu UHA-e.
Kuća je smještena na parceli malo manjoj od 500 kvadrata pravokutnog oblika. Prolaskom kroz ulazna vrata dolazi se u zaštićeni i djelomično natkriveni, a opet perforacijama otvoreni prostoru gotovo samostanskog karaktera, atrij između unutarnjeg i vanjskog prostora kuće. Kružni otvor iznad njega, porozna fasada, zeleni parter te velika staklena stijena kuće kroz koju pogled prodire sve do stražnjeg dvorišta, stvaraju niz snažnih dojmova.
Površina kuće je tristotinjak kvadrata. Vanjski dio sastoji se od dva ograđena dvorišta - veće, prednje i manje, stražnje. U sredini prednjeg dvorišta nalazi se djelomično zatravnjeni parter koji služi i kao natkriveni ulaz u kuću, iznad kojeg je kružni balkon, a stražnje dvorište ograđeno je zidom i u njemu je smješten jacuzzi.
Kuća se iznutra dijeli na središnji križ servisnih prostora i ostatak, u kojem su smješteni dnevni prostori, spavaće sobe i garaža. U unutrašnjem prostoru prizemne etaže smješteni su ulazni prostor s toaletom za goste, garaža, kuhinja, blagovaonica i dnevni boravak. Stubištem se pristupa etaži podruma, gdje se nalaze spremišta, strojarnica i prostor za druženje, odnosno etaži prvog kata, na kojoj su smještene tri sobe i dvije kupaonice. Sa stražnje terase se vanjskim stubištem pristupa krovu, na kojem je prostor za sunčanje i odmor. Glavni "element" oblikovanja, kako smo pisali kada je ova kuća objavljena u magazinu D&D, interijera je zapravo vanjski prostor, pokušaj da se što više okolne šume utka u unutrašnjost kuće, kroz vizure, upade svijetla, mirise, boje i slično.
Ostatak interijera je zapravo u ulozi scene za igru prirodne svjetlosti i sjene, pa je time nenametljiv i neutralan. Prevladavaju svijetli tonovi, prirodna boja drva - hrasta, neutralna bež i siva keramika te pojedinačni akcenti poput tamne ograde unutarnjeg stubišta...
Cilj je kod ove kuće, kako su nam tada objasnili arhitekti i investitor, bio stvoriti prostor u kojem se gotovo istovremeno isprepliću vanjski i unutarnji elementi - prirodno i izgrađeno. I, zaista, kretanjem kroz kuću pred stanarima se konstantno izmjenjuju kadrovi u kojima ponekad nije jasno gdje prestaje interijer, a počinje eksterijer i obrnuto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....