MEDITERANSKI STIL

Poigravanje s bojama i materijalima dalo je odličan rezultat u kući u blizini Vodica

 TOM DUBRAVEC/CROPIX
Prilikom uređenja interijera težilo se postizanju minimalističkog stila s naglašenim geometrijskim oblicima

Nedaleko od centra Vodica oformljeno je novo manje naselje Srima I., svega par metara od mora, s nizom parcela s uređenim okućnicama te modernom urbanom arhitekturom, gdje smo pronašli jednu vilu pomalo zaigranih ploha u eksterijeru koja nas je prvenstveno oduševila svojim interijerom.

image
TOM DUBRAVEC/CROPIX

Nježno i nepretenciozno, a opet suvremeno i luksuzno... Tako bismo najjednostavnije mogli opisati kuću smještenu u novooformljenom manjem naselju Srima I., čiji projekt potpisuje arhitektica Sanja Bralić iz Šibenika

image
TOM DUBRAVEC/CROPIX

Vila naziva Casa Domina površine 200 kvadrata s bazenom smještena je na parceli izduženog, pravokutnog oblika površine 400 kvadrata te se sastoji od dva volumena koji se međusobno preklapaju. Vlasnici, Katarina i Siniša Burić, namijenili su je za najam, a za projekt su zadužili arhitekticu Sanju Bralić iz šibenskog ureda Fronta+, s kojom su i prije surađivali.

Kao dekorativni element na pročelju postavljene su drvene dužice koje čine okvir bočne terase na gornjoj etaži

- Plohe na fasadi izvedene su u dvije nijanse kako bi se naglasili različiti volumeni. Kao dekorativni element postavljene su drvene dužice koje čine okvir bočne terase, a ujedno i naglasak glavne pristupne fasade - pojašnjava arhitektica.

image
TOM DUBRAVEC/CROPIX

U interijeru se reflektira voda iz bazena, koji se nalazi uz staklenu stijenu te se proteže dužinom većom od deset metara

image
TOM DUBRAVEC/CROPIX

Ulaz u kuću integriran je u fiksnu staklenu stijenku na sjeveroistočnoj strani, a dnevna zona staklenom stijenom dužom od sedam metara povezana je s vanjskim prostorom bazenom na jugozapadnoj strani parcele. U ulaznom dijelu je klupica za odlaganje predmeta na koju se nastavlja dnevna zona s desne strane te spavaća soba s pripadajućom kupaonicom s lijeve strane, koju prvo obilazimo.

DNEVNI BORAVAK KONCIPIRAN JE ZA KRUŽNO SJEDENJE. ISPOD STAKLENE STIJENE POSTAVLJENI SU KLUPA, MODULARNA GARNITURA ARHIPELAGO FEYDOM TE DVA DIZAJNERSKA NASLONJAČA. DETALJI OKO TELEVIZORA TE NA ZIDU IZNAD GARNITURE U CRNOM SU ZRCALU

- Sve su sobe lišene dekoracija, ciljane kao zone odmora s atipičnim uzglavljima. U ovoj je djelomično tapecirano uzglavlje s dekorativnom oblogom u koju je integrirana rasvjeta. Fronte ormara su staklene, zatamnjene, a unutar je postavljena rasvjeta kako bi se dobilo na dubini prostora. U kupaonici je provučena ista keramika kao i u ostatku kuće, uz terrazzo uzorak na zidu - opisuje arhitektica te nam obraća pažnju na crne detalje i zanimljivu kompoziciju slavine, zrcala i rasvjetnog tijela koji su postavljeni asimetrično.

image
TOM DUBRAVEC/CROPIX

NIT VODILJA PRI PROJEKTIRANJU BILE SU ČISTE LINIJE, NEOPTEREĆENOST BOJOM... U PROSTORU PREVLADAVAJU ZEMLJANE NIJANSE, OPLEMENJENE NJEŽNIM SIVIM TONOVIMA, A SVE JE UOKVIRENO CRNIM DETALJIMA

image
TOM DUBRAVEC/CROPIX

Odmah do ulaza, uz glavni betonski zid, postavljeno je čelično stubište koje djeluje poput skulpture, a izvedeno je kao zakrivljena metalna ploha s "lebdećim" gazištima formiranim iz jednog komada. S vanjske je strane ograda od perforiranog lima, koja se proteže cijelim zidom gornje etaže.

Čelično stubište s gazištima, formirano od jednog komada, i ogradom od perforiranog lima djeluje poput skulpture

Na klupu ulaznog dijela nastavlja se kuhinjski blok, koji se sastoji od jednog velikog kuhinjskog servisnog ormara i centralno postavljenog kuhinjskog otoka, a doznajemo da su i barski stolci izrađeni od istog materijala. Blagovaonski stol također je izveden iz sličnog dekora poput kuhinje.

image
TOM DUBRAVEC/CROPIX
image

X

TOM DUBRAVEC/CROPIX
image
TOM DUBRAVEC/CROPIX

- Denivelirani dnevni boravak koncipiran je za kružno sjedenje. Ispod staklene stijenke koja gleda na bazen postavljeni su klupa, modularna Arhipelago Feydom garnitura te dva dizajnerska naslonjača. Detalji oko televizora te detalji na zidu iznad garniture izvedeni su u crnom zrcalu - kaže arhitektica.

Dodaje kako su i dizajnerske lampe tretirane kao skulpture kroz prostor. Tako je na ulazu Flosova lampu "Ok", a na podu ispod stubišta lampa "Taccia". U dnevnom boravku postavljena je lampa Vibia "Tempo" i podna lampa Flos "Superloon".

HODNIK GORNJE ETAŽE TRETIRAN JE RAZLIČITIM TEKSTURAMA, OBLOGAMA I RASVJETNIM TIJELIMA, A GLAVNI AKCENT OTKRIVA SE NA SAMOM KRAJU, KAO ZAVRŠNA TOČKA JAVNOG PROSTORA. RIJEČ JE O ZIDNOJ TAPETI "SEVDALINKA" STUDIJA JOSIPE MARAS

U interijeru se osjeti refleksija vode iz bazena. Naime, bazen je izveden u samoj blizini staklene stijene te se proteže u dužini više od deset metara. Okućnicu čini nekoliko zona: uz ulaz je mediteranski vrt s raznim biljem te vanjski namještaj. Na jugoistoku su različitim popločanjem definirane zone hortikulture i zone boravka na otvorenom. Uz spavaću sobu u prizemlju je kutak za sjedenje, nasadima lavande odijeljen od zone jacuzzija s ležaljkama, a prema bazenu otvara se dio namijenjen za sunčanje. Na sjeverozapadu je smještena garnitura za sjedenje s roštiljem.

image
TOM DUBRAVEC/CROPIX
image
TOM DUBRAVEC/CROPIX
image
TOM DUBRAVEC/CROPIX

SVE SPAVAĆE SOBE LIŠENE SU DEKORACIJA, CILJANE KAO ZONE ODMORA S ATIPIČNIM UZGLAVLJIMA. SOBA U PRIZEMLJU IMA PRIPADAJUĆU KUPAONICU, A NA KATU SU JOŠ TRI SOBE, UZ DVIJE KUPAONICE. GLAVNA KUPAONICA IMA I SAUNU

Prilikom uređenja interijera, nastavlja Sanja Bralić, težilo se postizanju minimalističkog stila s naglašenim geometrijskim oblicima koji odgovara i vanjskom oblikovanju. Svi materijali korišteni su u mat izvedbi, preferirani su svijetli tonovi, jednolične zidne i podne obloge, uz crne detalje. Namještajem se definirao prostor tako da se prolaskom kroz kuću stalno dobivaju nove vizure i kadrovi koji se međusobno nadovezuju.

Preko čeličnog stubišta dolazimo na prvi kat, gdje su smještene tri spavaće sobe i dvije kupaonice, od kojih jedna ima integriranu saunu.

Središnje spavaće sobe, orijentirane na vanjsku natkrivenu terasu koja je pomičnim brisolejima zatvorena u kompaktnu cjelinu, slično su koncipirane. Akcent je ponovno na uzglavljima koja su kroz geometrijske forme slagana kroz preklop više ploha uz korištenje različitih dekora i zrcala kao projekcije prostora. Ormari su izvedeni na isti način: centralno unutar ormara postavljen je TV prijemnik, a bočni dijelovi služe za odlaganje odjeće.

image
TOM DUBRAVEC/CROPIX
image
TOM DUBRAVEC/CROPIX

I glavna spavaća soba ima komunikaciju s vanjskim prostorom: velike staklene stijenke otvaraju vizure prema okolnom prostoru eksterijera. Terasa je bočno uokvirena s vertikalno postavljenim drvenim dužicama koje stvaraju intimniji prostor za boravak. Krevet je centralno postavljen, uzglavlje je izvedeno kao radni stol, a dekorativna rasvjeta smještena je kao detalj iznad uzglavlja.

- Uzglavlje je izvedeno iz istog dekora kao i središnja ploha ormara i kružni element kod ulaza. Ideja je bila da se preko zaobljene forme koja je bočno naslonjena na ormar i preko središnje plohe ormara dobije kontinuitet iste obloge duž svih zidova sobe. Tako je ormar izveden kroz spoj tri različita volumena u različitim dekorima upravo kako bi se naglasila središnja ploha - pojašnjava Sanja Bralić.

image
TOM DUBRAVEC/CROPIX

OKUĆNICU ČINI NEKOLIKO ZONA: UZ ULAZ JE MEDITERANSKI VRT, UZ SPAVAĆU SOBU U PRIZEMLJU JE KUTAK ZA SJEDENJE, NASADIMA LAVANDE ODIJELJEN OD ZONE JACUZZIJA S LEŽALJKAMA, A PREMA BAZENU SE OTVARA DIO ZA SUNČANJE. NA SJEVEROZAPADU JE GARNITURA ZA SJEDENJE S ROŠTILJEM

image
TOM DUBRAVEC/CROPIX
image
TOM DUBRAVEC/CROPIX

Hodnik je tretiran kao točka susreta sa zidovima koji su definirani kroz različite teksture, obloge i rasvjetna tijela, a glavni akcent otkriva se na samom kraju, kao završna točka javnog prostora. Riječ je o zidnoj tapeti Sevdalinka studija Josipe Maras.

- Nit vodilja kroz projektiranje bile su čiste linije, neopterećenost bojom... U prostoru prevladavaju zemljane nijanse, oplemenjene nježnim sivim tonovima i sve to je uokvireno crnim detaljima koji se provlače kroz cijeli objekt kao jedini akcent prostora. Podovi su tretirani svi u jednu teksturu istog koloriteta, bez prekida upravo kako bi se dobio monokromatski izgled objekta. Predmeti i namještaj su dodavani tako da se stapaju s prirodom - kaže, dodajući kako je u realizaciji uvelike pomogao gospodin Jure Jukić s kojim je kooperacija bila odlična do samog završetka projekta, te llp studio - Ratko Pejić, koji je izveo stolarski dio sa svim detaljima. Za izvedbu lebdećeg stubišta i perforirane ograde bio je zadužen Metal Produkt Šibenik.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. studeni 2024 08:15