Stan čiji projekt potpisuje arhitektica Sandra Meštrović nalazi se u jednoj od urbanih vila u Babonićevoj ulici u Zagrebu, a nastao je spajanjem dvaju manjih stanova.
- Vlasnici su se željeli preseliti u prostran stan jer im je obiteljska kuća postala prevelika, a i željeli su doći u zonu u kojoj pješke mogu prošetati do tržnice ili centra Zagreba, odnosno biti u tramvajskoj zoni zbog djeteta. Kupili su stan koji je trebalo potpuno adaptirati prema novom rasporedu prostorija kakav bi njima odgovarao, s većom, prostranom dnevnom zonom - priča arhitektica Sandra Meštrović i dodaje kako je već ranije surađivala s tom obitelji na projektu uređenja interijera njihove obiteljske kuće, pa su bili uhodan tim.
- Stan je imao potpuno drugačiji raspored prostorija, djelovao je manji. Imao je puno više hodnika, tri male kupaonice i četiri spavaće sobe. Iako je u novogradnji, u stanu se živjelo više od 10 godina te je u svakom slučaju trebao osvježenje i obnavljanje kupaonica. Zahvat je obuhvatio cijeli stan površine oko 160 metara kvadratnih, idejnim projektom je osmišljen drugačiji koncept stana te su prema njemu projektirane rasvjeta i sve nove instalacije - otkriva Sandra Meštrović i dodaje kako je stil koji se htio postići - elegantan, komforan i sofisticiran, ugodnog ugođaja u tonovima pijeska ili karamele, svježim detaljima u boji vode i naglascima u crnoj boji.
- Cilj je bio izvanvremenski dizajn s kojim ne bi došlo do zasićenja kao kada se prate trendovi. Trebao je pomiriti senzibilitet mlade studentice i uspješnih poslovnih ljudi koji dinamično žive. Postati oaza mira u vrevi života.
Raspored prostorija je sljedeći: otvoreni boravak s kuhinjom na jednoj strani i terasom s vrtom na drugoj strani. Dvije zasebne zone, tj. dvije spavaće sobe, svaka s velikim garderobnom prostorom i zasebnom kupaonicom. Roditeljska zona ima mini boravak i garderobu u sklopu sobe, dok djevojačka soba ima s jedne strane spavaću sobu s kupaonicom, a s druge radnu sobu, koja može biti i mini boravak ili soba za gosta, i svoju zasebnu terasu.
Kada se uđe u stan, ulazi se u direktno u prostor blagovaonice, što je po mom mišljenju bio najveći nedostatak, ali i izazov koji treba riješiti, a da se prostor ne smanji ubacivanjem nekog ulaznog pretprostora. Tako je osmišljen tzv. isprekidani ormar. Dio ormara sakrio je veliki betonski stup, jedan je dio za cipele, a drugi, garderobni za goste. Sva vrata isprekidanog ormara otvaraju se prema ulaznim vratima te on služi kao paravan koji razdvaja ulazni prostor od blagovaonice, a opet se kroz njega vide segmenti te se tako vizualno cijeli prostor čita kao cjelina iz svakog kutka boravka. U nastavku je niski kubus koji izgleda kao da jedan ormar nije "izrastao" u visinu, već je ostao nisko i čini posudu za stablo masline. Iz ulaznog prostora se s desne strane ide u boravak i zaklonjenu radnu sobu te se kroz boravak izlazi na veliku terasu i mirni vrt.
S lijeve strane u istom prostoru je kuhinja otvorenog tipa koja čini prostornu cjelinu s blagovaonicom i boravkom. U nastavku na lijevoj strani hodnika nalaze se prostrane dvije garderobe (za kapute i cipele) koje tvore pretprostore za dvije odvojene privatne cjeline. Prva je velika soba s garderobnim ormarima na dva zida i zasebnom kupaonicom pregrađenom kliznim staklenim vratima. Unutar sobe smješten je krevet na sredini s prozorom iza njega, a s prednje strane kreveta je drugi prozor, ispred kojeg je mini boravak s komodom i TV-om. TV se po potrebi može lako okretati ili prema krevetu ili prema trosjedu i fotelji. Glavni akcenti u međusobnom dijalogu su slika s balerinama i luster Vertigo, ikona brenda Petit Friture. Kupaonica nema prirodno svjetlo, pa je u njoj predviđena posebna rasvjeta s dnevnom i noćnom scenom, pomalo je scenografska, a velikoformatna keramika je u bojama titana i starog zlata.
- Na kraju drugog garderobnog pretprostora nalazi se druga zona privatnosti, a nju čine zasebna radna soba i zasebna spavaća soba s pripadajućim terasama te velika prolazna garderoba s kupaonicom. Ova kupaonica je možda najposebniji dio stana, drugačiji od nečeg standardnog i pomalo dematerijaliziran. Srednji dio je projektiran kao dio garderobe s tepihom, udobnom foteljom i umivaonikom na komodi. Na krajevima se ulazi u tuš s desne i u WC s lijeve strane. WC se po potrebi može zatvoriti kliznim staklenim vratima, dok je tuš po principu walk-in. Prolazeći kroz garderobu do spavaće sobe, s lijeve strane je kontinuirani ormar lijepo osvijetljen Asy Wink ugradbenim lampama tvrtke Modular Lighting, a s desne strane se prostor otvara te ga dijele u zone dva monolitna poprečno postavljena zida obučena u crnu velikoformatnu keramiku i ogledala. Upravo pozicije ogledala na kojima su poput bubica postavljene zidne lampe i refleksije na tri strane stvaraju nerealan i magičan prostor poput noći s krijesnicama - pojašnjava arhitektica Sandra Meštrović.
Spavaća soba je mirna, dominira krevet Husk brenda B&B Italia kupljen u Themeliji, a efektna je samo scenografija visilica Spot od Tom Dixona na zidu s Glamora zidnom tapetom. Poseban akcent u cijelom stanu je na rasvjeti, projektiranom u suradnji s 2rPi studijem iz Zagreba, ovlaštenim zastupnikom za belgijski brend izuzetne kvalitete, ali i filozofije svjetla Modular Lighting. Njihova je sva arhitektonska (ugradbena) rasvjeta, a ističu se svjetiljke Cake i Asy Wink finog dizajna i bez vidljivog okvira. Akcenti su na dekorativnim svjetiljkama koje su stilski usklađene, ali svaka u svom prostoru zaokružuje dio priče i daje poetičnost. Tako je, osim prije navedenih dekorativnih svjetiljki u sobama, posebna skulpturalnost postignuta u blagovaonici, koja je srce dnevne zone, s finim visilicama koje izgledaju poput apstrahirane konstelacije planeta Cosmos brenda Vibia. Nisu samo postavljene iznad šanka i stola, već su njihove tamne baze integrirane u crno bojani šlic u stropu koji obuhvaća kako visilice iznad stola, tako i one iznad šanka, a s druge strane "isprekidanog" ormara nalazi se isto tako crni kanal s reflektorima Modular Lighting.
- Rasvjeta je projektirana tako da ima više scena koje omogućavaju različite ugođaje, kao i sklad mirnih zona i dinamičnih, dramatičnih. Takav scenografski pristup rasvjeti, osim funkcije i estetike, stvara novu dimenziju, nevidljivu, ali senzorijalnu, ugodnu i zanimljivu te omogućava višestruku transformaciju prostora prema želji korisnika. U ovakvom pristupu projektiranju rasvjete nezamjenjiva mi je suradnja s 2rPi studijom, koji na sličan način promišlja i pruža izuzetnu tehničku podršku i svjetlotehničke analize gdje god je to potrebno - kaže Sandra Meštrović.
Radovi adaptacije i uređenja interijera trajali su nešto više od godinu dana, a obuhvaćali su potpunu zamjenu instalacija i novi raspored svih pregradnih zidova. Investitoru se nije žurilo s useljenjem, pa je prioritet bila kvaliteta izvedbe, kao i vrijeme potrebno da građevinski materijali odrade svoje. Na taj način nije bilo nikakvih naknadnih popravaka. U cijelom stanu je parket hrast natur, osim u zonama kupaonica i kuhinji, gdje je keramika.
- U prostoru prevladavaju topli, zemljani tonovi, ugođaj u boravku je nekako karamelast i puderast, u bojama pijeska s ponekim akcentom u boji vode i stablom masline na sredini prostora. Dominiraju garnitura Groundpiece od Flexforme s posebnim naslonima za ruke - policama u koži, a u blagovaonici stol Tobi-Ishi organske forme brenda B&B Italia u zahvalnoj završnoj obradi cementa i epoksija, fine teksture. Visilice Cosmos osvjetljavaju samo zonu ispod njih te tako stvaraju fini ugođaj na stolu i šanku, gdje posuđe i hrana zablistaju i nema bliještanja u oči, na što posebno pazim u projektiranju - ističe Sandra Meštrović.
Kuhinja je rađena po mjeri, kao i svi garderobni ormari, radni stol, obloga s TV-om i kupaonski namještaj, i to u izuzetnoj izvedbi Smrtić Opreme Stolarije, kojima je, kao i meni, svaki detalj jednako važan, kao i cjelokupni dojam te odnos detalja prema cjelini. Od materijala su korišteni keramika, Fenix i Kerrock na mjestima gdje se tražila otpornost na vodu, sve ostalo je MDF u obradi ultra mat. Tom obradom, koja je na svim materijalima, postignut je puderasti efekt, sofisticiran i ugodan na dodir.
- Anegdota je da se u jednom trenutku dogodila promjena projektnog zadatka, zamjena namjene spavaćih zona, pa je dječja soba postala roditeljska i obrnuto, nažalost u već poodmakloj fazi, što je bio veliki projektantski izazov. U svakom slučaju, bilo je na vrijeme, pa su korisnici u potpunosti zadovoljni. Tu je pomogla i stilska usklađenost cijelog stana - smije se Sandra Meštrović.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....