UREDI NOVE GENERACIJE

Tepisi i nogometna igrališta na zidovima, biljke u prolazima, prostori za druženja... sve to danas čini jedan zagrebački uredski prostor

 ZIVKO PLETIKAPIC/

U današnje vrijeme, važnost uređenja poslovnih prostora postaje sve veća jer oni moraju zadovoljiti potrebe zaposlenika i klijenata te odražavati vizualni identitet tvrtke. Ured nije samo mjesto rada, već i prostor koji potiče kreativnost, suradnju i produktivnost. Tvrtke sve više ulažu u uređenje interijera svojih poslovnih prostora kako bi stvorile ugodno i funkcionalno okruženje za svoje zaposlenike.

Jedan takav primjer je i novi ured tvrtke Analyticom, smješten na sedmom katu poslovnog centra Romeo&Julia na Radničkoj cesti 47 u Zagrebu.

image
ZIVKO PLETIKAPIC/

Analyticom, tvrtka specijalizirana za razvoj IT rješenja za nogometne saveze, otvorila je novi ured površine 150 kvadrata, dizajniran i uređen u suradnji s dizajnerskim studijem Das Haus. Cijeli projekt uređenja bio je usmjeren na stvaranje prostora koji odgovara specifičnim potrebama tvrtke, ali i na pružanje ugodnog radnog okruženja za zaposlenike.

Radovi na uređenju uključivali su kompletne građevinske radove: rušenje pregradnih zidova, demontažu završnih obloga i dijela kompjuterskog poda kod kuhinje. Instalaterski radovi uključivali su prilagodbu jake i slabe struje, postavljanje instalacija za toplu i hladnu vodu te odvod, kao i novi krug električnog priključka sa zaštitnom sklopkom.

image
ZIVKO PLETIKAPIC/

"Prije nego što započnemo s razradom ideje, nastojimo se upoznati s prostorom, poslovnim modelom klijenta i njihovim željama vezanim uz izgled ureda. Nakon obrade i procesuiranja tih podataka, pristupamo organizaciji prostora s aspekta idejnih rješenja" – objašnjavaju arhitekt Davorin Radošević iz Das Hausa.

Novi ured Analyticoma podijeljen je na tri glavne cjeline. Prva cjelina je ulazni dio koji sadržava osam radnih mjesta, kuhinju s blagovaonicom i služi kao funkcionalan spoj više cjelina.

image
ZIVKO PLETIKAPIC/

"Kod ulaznog dijela cilj je bio napraviti što funkcionalniji prostor jer on spaja više cjelina. Različitom obradom podova, stropova i zidova postigli smo vizualno odvajanje funkcija prostora i njihovu namjenu" – kažu arhitekti iz Das Hausa.

Vizualno odvajanje funkcija prostora postignuto je različitom obradom podova, stropova i zidova. Kuhinja je od ulaznog dijela odijeljena zelenilom, a zbog lakšeg održavanja, podovi i zidovi obloženi su vinilom u istoj boji.

U kuhinju je stavljen novi spušteni strop od perforiranih gips kartonskih ploča koje omogućuju bolju akustiku, a odrađeni su i svi stolarski radovi, uključujući novu kuhinju, ormariće u uredu te radne stolove. Postavljene su kalcij-sulfat ploče u kuhinji i vinil u rolama kao završna obloga. Na dijelovima uredskog poda postavljene su pletene vinil obloge, kao i na dio zida te stropa. U konferencijskoj sobi postavljena je grafika nogometnog igrališta, a nove rolo zavjese i biljke dekoriraju prostor.

image
ZIVKO PLETIKAPIC/

Druga cjelina je prostorija za sastanke koja je opremljena velikim stolom za sastanke svih zaposlenika ureda.

Zidovi prostorije ukrašeni su grafičkim prikazom nogometnog igrališta, što je inspirirano osnovnom djelatnošću tvrtke, a to je nogometni softver. Drugi zid ukrašen je memorabilijama kontinentalnih i nacionalnih nogometnih saveza iz cijelog svijeta, klijenata tvrtke.

"Na jednom zidu prostorije za sastanke raščlanili smo standardni grafički identitet nogometnog igrališta, dok smo drugi zid ukrasili memorabilijama nogometnih saveza diljem svijeta. Kako bi dobili bolju akustiku prostora, preko cijelog zida staklene stijene stavljena je zavjesa, dok smo na stropu perforirali drvene ploče i umetnuli ih u postojeći modularni strop koji smo prebojali u korporativne boje klijenta – pojašnjavaju arhitekti.

image
ZIVKO PLETIKAPIC/

Treća cjelina uključuje prostor direktora i spremište. Ulaz u spremište smješten je u blagovaonici kroz "nevidljiva vrata" od istog materijala kao i drvena obloga zida.

Tepih sa stropa prenesen je na zid radi akustike kod radnog prostora, ali i vizualnog dojma s obzirom na djelatnost klijenta. Na taj način naglasili smo odvojenost uredskih cjelina, iako je to jedan prostor" – kažu arhitekti.

Paleta boja u uredu Analyticoma pažljivo je birana kako bi odgovarala vizualnom identitetu tvrtke. Upotrijebljena je boja branda klijenta, koja je ujedno i boja koju komuniciraju prema van kroz svoje vizuale. Glavni kolorit prostora je monokromni (namještaj, pod, strop), uz drvo koje daje udobni kućni ugođaj i stvara opuštenu radnu atmosferu. Kroz razne detalje u prostoru, suptilno je uveden identitet firme s korporativnim bojama koje klijent koristi.

image
ZIVKO PLETIKAPIC/

Uređenje je trajalo dva mjeseca, uključujući stolarske radove, dok je sam građevinski dio bio gotov za mjesec dana. Posebna pažnja posvećena je akustici, s perforiranim stropnim pločama u direktorskom uredu radi vizualnog dojma i akustike.

"Klijent je želio prostor koji integrira postojeće biljke, open space s posebnim uredom za direktora te veliki prostor za sastanke koji osigurava intimnost, akustički i vizualno. Prostor je dizajniran za svakodnevnu upotrebu do osam zaposlenika, a povremeno i šira okupljanja, jer dio zaposlenika radi u splitskom, riječkom i osječkom uredu, a omogućen je i remote rad." – zaključuju iz Das Hausa.

image
ZIVKO PLETIKAPIC/

Novi ured tvrtke Analyticom uspješno spaja estetske i funkcionalne elemente, stvarajući radno okruženje koje podržava hibridni rad i potiče produktivnost, što je posebno važno s obzirom na trendove koji dominiraju uredskim prostorima te očekivanjima koje investitor i zaposlenici imaju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 15:23