Prije i poslije

Vlasnici su htjeli prodati stan, ali su se ipak odlučili na obnovu. Nisu pogriješili

 Alan Tansey
Par je shvatio da posjeduju jedinstveni prostor s dubokim osobnim značajem, stoga su se ipak odlučili na preuređenje stana

Danas idemo do Broadwaya u stan koji je preuređen pod vodstvom arhitektonskog studija Worrell Yeung. Projekt se sastoji od temeljne obnove jedinice u četvrti NoMad u povijesnoj zgradi Gilsey House na Manhattanu. Prostor je izvorno bio hotel u stilu beaux-arta izgrađen 1867., a trenutni vlasnici su mlada tročlana obitelj. Saznajemo kako je obitelj u stanu živjela gotovo 14 godina i bila je u potrazi za kupnjom novog doma kako bi riješila sve veću potrebu za dodatnim prostorom, privatnošću i pohranom. Nakon potrage, međutim, par je shvatio da posjeduju jedinstveni prostor s dubokim osobnim značajem; tu su se dogodili brojni događaji koji su im promijenili život, stoga su se ipak odlučili na preuređenje stana.

image
Alan Tansey

Dizajnerskom intervencijom Worrella Yeunga uklonjeni su svi postojeći zidovi kako bi se istaknuli povijesni prozori, gipsani profili i čelična konstrukcija prostora. Potkrovlje je organizirano kao veliki otvoreni prostor u kojem su smješteni različiti programski elementi (foaje, stepenice/polica za knjige, kamin, dječja polica/stubište i kuhinja), stvarajući skladnu dvosmislenost između otvorenog prostora i pregrađenih prostorija. Funkcionalnost i pohrana bili su najvažniji za dizajn svakog programskog elementa. Suosnivač Worrella Yeunga Max Worrell kaže: "Izlaganje prskalica i čelične strukture u cijelom prostoru dodaje određeno bogatstvo potkrovlju, dopuštajući da reduktivni oblici elemenata za pohranu budu minimalniji."

Stan prije obnove

image
Worrell Yeung
image
Worrell Yeung
image
Worrell Yeung

Sivo lakirano predsoblje sadrži ormar, skriveni šank i niše za izlaganje. Poluotvorena polica za knjige od jasenovog drveta proteže se i oblikuje stubište koje vodi u potkrovlje koje je predviđeno za goste. Neutralno, elegantno kućište služi za naglašavanje njegovog sadržaja: eklektičnu zbirku knjiga i skulptura.

image
Alan Tansey
image
Alan Tansey

“Kada smo počeli pričati o paleti materijala, ideja je uvijek bila imati stvarno lijepe materijale, ali i neutralne. Znali smo da klijenti imaju puno umjetnina i šarenog namještaja, pa smo željeli pustiti da arhitektura stoji mirnije u pozadini”, kaže Jejon Yeung, suosnivač Worrella Yeunga. “Uvođenje elemenata od jasenovog drveta, monolitnih sivih komada i blagog mramora i kamenja ima za cilj dopustiti umjetnost da se ističe.”

image
Alan Tansey
image
Alan Tansey
image
Alan Tansey
image
Alan Tansey

Uz zid dnevnog boravka, dugi element od jasenovog drveta i mramora s bogatim uzorkom integrira radni stol, pohranu knjiga i kamin. Ugrađeni leži nisko na zidu, ostavljajući iznad njega dovoljno prostora za salonski prikaz umjetničke kolekcije para, uključujući figurativne slike Yuea Minjuna i Georgea Segala, portret supruge i grafički starinski poster za talijanski film Break Up, među mnogim drugim radovima—neki su kupljeni od lokalnih umjetnika i uličnih prodavača, neki darovani od prijatelja koji su slikari, a drugi su obiteljsko naslijeđe. Visoki prozori koji gledaju na Manhattan preplavljuju radni stol i umjetnički zid prirodnim svjetlom.

image
Alan Tansey
image
Alan Tansey
image
Alan Tansey
image
Alan Tansey

Nasuprot tome, kuhinja se sastoji od minimalnog, sivog lakiranog otoka i samostojećeg ormarića. Ovdje boja ulazi u prostor kroz dvije velike, grafičke slike žena.

Za drugu spavaću sobu, organizacijski element je duboko tirkizno stubište koje služi i kao polica za knjige, skladište i platforma za igru, dodajući trenutak živih boja u sobi koju je dijete odabralo.

U cijelom stanu korišteni su bijeli podovi od jasenovog drveta od širokih dasaka za osvjetljavanje prostora. Obnovljena drvena vrata koja su prethodno spašena u potkrovlju, ponovno su postavljena kako bi se stvorio namjerni povijesni umetak u sive zidove u kojima se nalazi kupaonica za goste i pomoćna soba. Nadopunjujući spašena drvena vrata, grafička zidna pločica s crno-bijelim otiskom oblaže jednu kupaonicu. Glavna kupaonica je prigušenija, s prilagođenim umivaonikom od jasenovog drveta i svjetloplavom smolom na betonskim podovima.

image
Alan Tansey
image
Alan Tansey
image
Alan Tansey

Yeung kaže: “Klijenti su imali neke jedinstvene i zabavne zahtjeve kao što su potkrovlje za spavanje velike visine, stubište za police za knjige, cijevi za prskalice obojene u ružičasto, plavi sudoper. Ali mi smo bili poslušni. Bilo je to putovanje i zajednički cilj vidjeti koliko možemo biti razigrani, a da to ostane sofisticirano i bezvremensko.” Dodaje Worrell: "Stvorili smo učinkovit raspored koji je priuštio dodatnu spavaću sobu i kupaonicu, ali i učinio životni prostor većim, prozračnijim s više pristupa dnevnom svjetlu."

„Ovo je proširilo naše živote, to je renoviranje koje je proširilo način na koji živimo", kaže vlasnica stana. “Oduvijek smo se voljeli zabavljati, ali sada je znatno drugačije kada imamo lijepo mjesto za to.”

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. studeni 2024 05:32