Otvoren je kompleks wespa-spaces. Riječ je o poslovnom centru i coworking prostoru na zagrebačkoj Zavrtnici. Jutarnji list prvi je obišao i razgledao ovaj jedinstveni kompleks koji se prostire na čak 3000 četvornih metara, što ga čini najvećim suradnim prostorom u ovom dijelu Europe. Osim poslovnog dijela, može se pohvaliti i impresivnim prostorom i ponudom idealnom za razne događaje, od manjih predavanja i prezentacija do većih okupljanja i raznih konferencija.
- Najbitniji dio svakog radnog dana je radno mjesto i uredsko okruženje u kojem ga provodite. U skladu s time WESPA spaces teži pružiti komfor i funkcionalnost te mogućnost izbora koji odgovaraju većini radnih potreba. Sama bit ovog jedinstvenog prostora stoji i u imenu WESPA, koje je skraćenica za work - eat - socialize - play - anytime - pričaju nam čelni ljudi kompleksa.
Prostor se, zapravo, prostire na tri kata te je podijeljen na zone posebne namjene. Uredski dio pun je danjeg svijetla, a prostori zajedničkog sjedenja pregrađeni su staklenim stijenama radi smanjenja razine buke. Cijeli kompleks sadrži 320 uredskih i poluotvorenih radnih mjesta te 20 soba za sastanke, uključujući kabine za pozive. Ovaj moderni koncept ureda osmišljen je tako da kreira poticajnu radnu okolinu za moderne tvrtke, koje od ureda traže vrhunsko iskustvo korištenja tijekom cijelog radnog dana, te pokriva sve poslovne potrebe pomoću inovativnih i digitaliziranih pristupa dijeljenju resursa i sadržaja.
WESPA spaces nije samo mjesto za rad nego sadrži zone za odmor i zabavu, u kojima se mogu igrati igre na PlayStationu, razne druge igre i gledati filmovi, ali i 350 četvornih metara konferencijskih prostora podijeljenih na dvorane od osam do 200 sjedećih mjesta, koje se mogu prilagoditi raznim događajima i uvjetima. Unutar prostora je i restoran te caffe bar koji nude zdravu, organsku, dnevno svježe pripremljenu hranu.
Mural autora Lonca
Ono što ovaj centar također razlikuje od ostalih sličnih sadržaja u Zagrebu je uređenje interijera. Cijelim se interijerom proteže industrijski dizajn, dakle grube završne obrade podove i zidova, vidljive instalacije ispod stropova te izbor materijala i komadnog namještaja. Prostor je osmišljen tako da privuče razne profile poslovnih ljudi i tvrtki, od mladih tvrtki i startupa do etabliranih ureda, pa je u skladu s time određen i smjer unutarnjeg uređenja, čiji arhitektonski projekt potpisuje arhitekt Filip Fiolić sa suradnicom Vanjom Borović. On je, projektirajući prostor, pratio posljednje trendove čistog industrijskog dizajna spojenog s udobnošću tijekom korištenja. Poseban detalj svakako je mural cijenjenog street art autora Lonca, koji krasi zid u prizemlju WESPA spacesa.
- Važno je istaknuti da novonastala situacija s koronavirusom predstavlja i profesionalni izazov - kako omogućiti najbolje iskustvo korištenja radnog prostora kada se percepcija rada u uredu mijenja iz dana u dan. Osim zgodne okolnosti da su u cilju smanjenja buke u prostoru razvili koncept poluotvorenog prostora, u kojem su staklene pregrade u funkciji akustičke podjele prostora, a služe i pri održavanju razmaka među tvrtkama, u WESPA spacesu tom su se idejo pozabavili i s tehnološke strane. Prije svega su proučili relevantna istraživanja koja ukazuju na vlagu kao bitan parametar koji utječe na aerosolnu prenosivost novog virusa, pa će u prostor implementirati mjerače vlage uz uređaje za umjetno ovlaživanje zraka kako bi stvorili za virus nepovoljnu atmosferu s vlažnošću od 60 i više posto. Nadalje, inicijativu proširuju termalnim kamerama koje na recepciji automatski kontroliraju temperaturu članova i gostiju, kao i vezani brojač "incidenata" detektirane povišene temperature. Time svaki gost može odlučiti o razini rizika koju je spreman prihvatiti prije ulaska u prostor zajedničkog rada - objasnio je arhitekt Filip Fiolić.
Iz kompleksa dodaju kako se uz redovito čišćenje te osobnu odgovornost prema kolektivu, koja je i inače snaga ovakvih radnih prostora, nadaju ponuditi korisnicima i kvalitetnu alternativu tradicionalnom uredu. Time otvaraju i mogućnost za "hibridni" uredski rad, u okviru čega tvrtke mogu unajmiti određen broj radnih mjesta, sobe za sastanke, radionice ili konferenciju, što omogućava redovito obavljanje posla od kuće uz povremene sastanke "u uredu", a s obzirom na to da unajmljena mjesta nisu vezana za osobe, više timova na različite dane ima priliku koristiti isti prostor o jednom trošku. Tvrtke tako imaju priliku smanjiti troškove uredskog prostora, a zadržati koncept zajedničkog rada kada je potrebno, i to u okruženju posebno prilagođenom novonastaloj situaciji.
Male i velike tvrtke
- Naši uredi namijenjeni su raznim tvrtkama, i manjim i većim, ali i onim koje se tek otvaraju, kojima nudimo i mogućnost registracije na našoj adresi i opciju virtualne tajnice. Manje tvrtke uzimaju ured u najam ili kombinaciju ureda i coworking prostora s obzirom na to da uredi na prvom katu gledaju na suradni dio. U samom coworking prostoru iznajmljuju se stol i stolica ili dio coworking prostora ako je više ljudi iz iste tvrtke. U tom slučaju iznajmljujemo zonu koju je moguće zatvoriti i odvojiti od ostalih ljudi u suradnom prostoru. Za veće tvrtke također imamo dosta mogućnosti, kojima nudimo hibridni uredski rad, koji je u ovo doba iznimno tražen.
To znači da tvrtka unajmljuje, primjerice, deset ili 20 radnih mjesta na kojima se izmjenjuje, na primjer, 40 zaposlenika u smjenama: dok ih je deset na radnome mjestu u WESPA-i, ostalih 30 radi od kuće, a tvrtka plaća najam deset radnih mjesta, a ne 40. Iznajmljujemo sobe za sastanke različitih veličina te konferencijske dvorane za predavanja i sastanke i tvrtkama koje nisu članovi/stanari našeg huba - ističu te dodaju da su jako ponosni što Zagreb dobiva jedan takav prostor, jedinstven u regiji, koji su vlasnici osmislili po uzoru na slične hubove u Berlinu, Münchenu, Beču, Amsterdamu, Londonu...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....