Rekonstrukcija i uređenje terminala generalne avijacije, prema projektu studija GEplus arhitekti, koji je otvoren nedavno, novi je zahvat na unapređenju infrastrukture Zračne luke Zagreb.
Taj terminal, osim svoje osnovne funkcije za prihvat i otpremu manjih i većih privatnih zrakoplova, značajan je zbog podizanja razine usluge zagrebačke zračne luke za takozvane VIP goste Hrvatske kao elitne turističke destinacije. Aktualni značaj ima kao terminal na koji pristiže većina visokih delegacija u povodu predsjedanja Hrvatske EU.
Postojeći prostori terminala nisu zadovoljavali kapacitete ni suvremene standarde, što je dovelo do rekonstrukcije.
NOVI VOLUMEN
- Iako projekt površinom nije velik, tehnički je bio vrlo složen. Bilo je potrebno rekonstruirati dio prostora smještenih unutar volumena velike hale starog terminala, izgraditi dodatne prostore koji će biti smješteni u novom volumenu i sve funkcionalno povezati s postojećim prostorima Generalne avijacije, koji nisu bili predmet zahvata, a nalaze se u zasebnom objektu izgrađenom 2008. godine - kaže Gorana Giljanović, arhitektica studija GEplus arhitekti, koji su izradili arhitektonsko rješenje i uređenje dijela interijera.
Glavni zadatak oblikovanja novog volumena bio je uskladiti odnos postojeće izgradnje koja je bila bez međuodnosa.
- Zadatku smo pristupili mikrourbanistički i fokusirali se na postizanje logične cjelovitosti postojeće izgradnje, a koja istovremeno ima različite funkcije. Stoga se novi volumen oblikovno asimilira s postojećim volumenom terminala generalne avijacije, fizički se na njega naslanja, ujednačen je visinom, u početku koristi i isti materijal pročelja, ali se postupno “razgrađuje” prema ulici, gdje se formiradrugačije oblikovanje, čime se naglašava novoformirani glavni ulaz s nadstrešnicom - objašnjava Eugen Popović, arhitektekt.
Pročelje je izrađeno od kombinacije aluminijskog lima na mjestima zida i istegnutog lima crne boje na mjestima prozora koji intimiziraju unutrašnji prostor i štite od sunca. Nadstrešnica je od zavarenih čeličnih ploča
Pročelje je izrađeno od kombinacije aluminijskog lima na mjestima zida i istegnutog lima crne boje na mjestima prozora koji ima dvojaku ulogu intimiziranja unutrašnjeg prostora i zaštite od sunca. Nadstrešnica je od zavarenih čeličnih ploča, završno kitanih i bojanih kako bi se postigao efekt izgleda u jednom komadu, a sam oblik asocira na avionsko krilo, što je bio uspješno svladan izazova glavnom izvođaču tvrtki Gradel. Unutrašnjost terminala čine saloni, sobe za sastanke, uredski prostori za aviokompanije, prostor za kontrolu putnika i novi ulazni prostor. Ideja uređenja unutrašnjeg prostora proizašla je iz teme neba kao apsolutnog medija koji se doživljava tijekom putovanja.
- S obzirom na zahtjeve o jednostavnom, pomalo strogom i funkcionalnom prostoru, tijekom procesa projektiranja strop se pokazao kao optimalan element na kojem je moguće izraditi neko kreativno rješenje koje bi dalo prostoru prepoznatljiv identitet.
Na strop su aplicirani elementi spuštenog stropa u obliku heksagona, kombiniranih od metala i akustičnog materijala - rekla je G. Giljanović.
DEKORATIVNI ELEMENT
Oblik heksagona izabran je kao apstraktni prikaz oblaka, a estetska interpretacija manifestira se kroz odabir kolorita, završnu obradu i izvedbu heksagona u više visinskih razina. U interijeru se ističe i stilizirana karta svijeta smještena u ulaznom prostoru.
- Pobuđuje više pozornosti nego što smo očekivali jer se čini da je svima zanimljivo analizirati tu neobičnu kartu koja je smještena kao dekorativni element, a ima i ulogu “grubog” geografskog orijentira za putnika o mjestu na kojem se nalazi ili prema kojem putuje - zaključuje E. Popović.
Foto: Marija Gašparović, Josip Škof, Miljenko Hegedić
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....