Prvi dojam teško je promijeniti, a igra veliku ulogu u trgovini nekretninama. Ponekad i presudnu.
Naime, pretražujući oglase na internetskim stranicama agencija i relevantnih oglasnih portala za nekretnine, prvi doticaj potencijalnog kupca ili najmoprimca sa stanom ili kućom odvija se najčešće putem fotografija. Stoga vizualna prezentacija nekretnine, odnosno kvalitetna fotografija koja prikazuje lijepo uređen, uredan i stiliziran interijer, ima veliku važnost.
- U vremenu u kojem živimo, a koje ultimativno obilježavaju društvene mreže, dobra fotografija dobiva kultni status. Izlažući svoju privatnost odabranoj publici, imperativno se trudimo napraviti što bolje i što atraktivnije fotografije, uz ciljani ‘wow efekt‘, kako bi naši postovi dobivali što više lajkova i nas uzdigli u sfere divljenja i obožavanja. Na gotovo identičan način kao u privatnom životu, fotografija je od krucijalne važnosti i kad su u pitanju kupoprodaja ili najam nekretnina - kaže Dominka Bilić, vlasnica i direktorica agencije za nekretnine Metropola.
Automatska selekcija
Dodaje kako vizualna prezentacija nekretnina polučuje efekt automatske selekcije poželjnih odnosno nepoželjnih nekretnina, ali isto tako definira i redoslijednu listu favoriziranih nekretnina.
- Vizualna prezentacija zauzima primat u percepciji klijenta u odnosu na popratni tekstualni opis nekretnine, koji se analizira tek u drugom koraku, nakon analize fotografija - ističe.
Pritom je važno, dodaje, da fotografije nekretnina prikažu što vjerodostojnije stanje kako kod njihova obilaska ne bi došlo do razočaranja klijenata.
- Ako vjerodostojnost ne bude narušena i ako se stranke u procesu usuglase i oko svih uvjeta, takve nekretnine se onda uspješno prodaju ili iznajme, na zadovoljstvo sviju. S obzirom na to da se naš portfelj uglavnom sastoji od skupljih, visokokvalitetnih i luksuznih nekretnina koje zahtijevaju poseban pristup i posebnu pažnju, generalno možemo gotovo svaku našu uspješnu realizaciju povezati i s dobro pripremljenom prezentacijom nekretnine u kojoj dominantnu ulogu imaju profesionalno napravljene fotografije - kaže Dominka Bilić.
Kvalitetno snimljenim fotografijama prethodi i priprema nekretnine, tzv. home staging. Tu uslugu, među ostalim, nudi Vlatka Jovanović Šuran, dizajnerica interijera i vlasnica tvrtke za arhitekturu i dizajn Agnia solutions & design.
- U posljednjih nekoliko godina broj ljudi koji su zainteresirani za ulaganje i pristup svojoj nekretnini na ovakav način, a s ciljem uspješnije prezentacije i prodaje, znatno je porastao. Imam osjećaj da će se taj trend i nastaviti - kaže Vlatka Jovanović Šuran.
Home staging, pojašnjava, metoda je kojom se priprema nekretninu za fotografiranje prije prodaje na tržištu nekretnina, no javljaju se i oni vlasnici koji žele dotjerati svoje objekte uoči turističke sezone. Njima nije cilj prodati nekretninu, nego na temelju novih fotografija predstaviti objekt u novom ruhu i na taj način privući nove klijente i korigirati cijene.
- Jednima i drugima je zajedničko da u prvi plan stavljamo upravo taj prvi dojam koji gosti i klijenti steknu u prvih 30-ak sekundi i koji ih potakne na djelovanje u smjeru kupnje odnosno rezervacije objekta - ističe.
Isticanje aduta
Ovisno o željama klijenata, ponekad je dovoljno u interijer unijeti pokoji novi detalj i dekoraciju, zamijeniti rasvjetna tijela i dotrajale komade namještaja ili obojiti zidove, a ponekad je potrebno i kompletno preuređenje. Cilj je istaknuti adute objekta i impresionirati kupce odnosno najmoprimce. - Na nepretjerano direktan i očit način želimo podići vrijednost nekretnine i privući zanimanje potencijalnog kupca, pritom pazeći na budžet. Cilj je da ponekad i s minimalnim ulaganjima i ograničenim budžetom postignemo puno i onaj ‘wow efekt‘. Ako se radi o stanu ili apartmanu koji se iznajmljuje već nekoliko godina, gdje klijenti žele s minimalnim ulaganjima osvježiti prostor kako bi stan bio privlačniji, a fotografije za nadolazeću sezonu kvalitetnije, tada se radi na tome da se prostor raščisti i da se detektiraju sve manje privlačne ili slabe točke nekretnine s ciljem njihova anuliranja i isticanja pozitivnih strana. Ponekad klijent vidi da će biti potrebno napraviti i veće preinake, čak i potpunu adaptaciju kako bi prostor zaživio u potpunosti - kaže Vlatka Jovanović Šuran.
Kod nekretnina koje se prodaju, dodaje, klijenti su većinom bitno spremniji u startu ući i u veći zahvat znajući da će to dovesti do toga se nekretnina proda po željenoj cijeni i u što kraćem vremenskom okviru. Ponekad se potpuno mijenja tlocrtna dispozicija i raspored prostora, izrađuje se namještaj po mjeri, korigiraju se instalacije... - Treća skupina klijenata su oni koji imaju prazne stanove te traže naše usluge kako bi stilizirali i uredili prostor za razgledavanje zainteresiranih kupaca. Budući da je u slučaju praznih zidova i prostorija ljudima puno teže povezati se i zamisliti puni potencijal objekta, home staging u tim okvirima puno znači i može biti od velike pomoći. Imamo sreću da nam se javljaju klijenti koji su svjesni situacije u kojoj se objekt nalazi i toga da se uredan i uređen stan puno brže i lakše prodaje. Sve više dolazimo do trenutka u kojem Hrvati kupuju nekretninu zajedno s lifestyleom. Sve više se odmičemo od situacije u kojoj tražimo stanove s ciljem "sad ćemo ga kupiti pa ćemo maknuti ovaj zid, izbaciti sav namještaj i urediti ga po svome", već se klijenti žele povezati s prostorom i tog trenutka kada uđu u njega, i u pravilu zadržati sve što se tu nalazi. To je ona ‘win-win‘ situacija u kojoj je zadovoljna osoba koja nekretninu prodaje, a i kupac je sretan jer s malo ili ništa intervencija ima zdravu nekretninu uređenu po svom mjerilu - ističe.
Agencije za nekretnine također sve više pozornosti pridaju fotografijama nekretnina iz poslovnog portfelja, znajući da se na taj način statusno pozicioniraju na tržištu.
- Nisu, naravno, svi vlasnici svjesni važnosti dobre prezentacije i kvalitetnih fotografija, pa neki čak nude i objavu vlastitih fotografija snimljenih mobitelom. No kad im objasnimo važnost prezentacije putem profesionalno izrađenih fotografija, koja im daje apsolutno veće šanse za bržom realizacijom procesa kupoprodaje ili najma, odmah prihvaćaju sugestiju i bivaju sretni što smo im otvorili perspektivu bržeg privlačenja potencijalnih klijenata - kaže Dominka Bilić.
Dodaje kako agencija Metropola u cijelosti snosi trošak za fotografiranje nekretnina, pri čemu koristi usluge profesionalnog fotografa.
- Iako vrlo mali broj nekretnina vlasnici daju u portfelj ekskluzivno samo jednoj agenciji, pa je neizvjesno hoće li se trošak fotografiranja kompenzirati kroz kupoprodaju ili najam, na taj trošak na gledamo kao gubitak, nego kao razvojno ulaganje u našu budućnost - zaključuje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....