ZANIMLJIVA METODA

Jeste li čuli za pravilo 30/30 kod kupnje namještaja? Jedna žena ga je isprobala: ‘Odsad ću ga uvijek primjenjivati‘

Ilustracija

 /SHUTTERSTOCK

Jeste li skloni kompulzivnoj kupnji ili svaki predmet koji vam u trgovini privuče pažnju detaljno analizirate i važete treba te li za njega izdvojiti određenu svotu novca? Novinarka Rebecca Jones jedna je od onih koji spadaju u skupinu "opreznih kupaca". U svom članku, objavljenom na portalu Apartment Therapy, navela je kako svaki put kad je u pitanju kupnja nekog skupljeg predmeta odugovlači i analizira hoće li joj određeni proizvod dugoročno trebati.

U tom procesu nema nikakvu formulu; samo čega, a to joj ponekad, priznaje, može izazvati određene probleme.

"Ponekad sam sretna što sam čekala, jer sam shvatila da mi artikl nije odmah trebao ili mi uopće nije trebao. No, ponekad sam nažalost preduga čekala; kad bih se vratila kupiti artikl u trgovini ili na internetu, otkrila bih da ga nema na zalihama ili da je rasprodan. Zbog toga sam se zapitala postoji li jednostavan postupak koji bih trebala implementirati i koji bi mi mogao pomoći da pojednostavim donošenje odluka", napisala je.

A onda je saznala za pravilo minimalista 30/30 te ga odlučila isprobati pri kupnji namještaja.

Što je uopće pravilo 30/30? U principu, kupnja po ovoj metodi odnosi se na cjenovnu granicu koja vas potiče da odgodite kupnju na određeno vrijeme i promislite koliko vam je taj predmet potreban. Dakle, ako neki predmet stoji više od 30 dolara, izazov je pokušati izdržati bez toga sljedećih 30 sati, a za nešto što stoji iznad 100 dolara, trebalo bi pričekati 30 dana. U tom periodu trebali biste procijeniti hoće li taj predmet dodati vrijednost vašem životu ili neće.

image

Umjesto brzanja s kupnjom, ova metoda potiče da uzmete određeno vrijeme i promislite o tome treba li vam baš taj predmet

SUTIPOND SOMNAM/ALAMY/ALAMY/PROFIMEDIA

Tako je Rebecca nedavno na društvenim mrežama lokalne trgovine primijetila ormarić koji joj je privukao pažnju. Pomislila je kako će joj dobro doći jer bi mogao ispuniti prazan prostor u njezinom obiteljskom domu. Ali umjesto da ga brza s odlukom o kupnji, odlučila je pričekati. Ormar je bio skuplji od 100 dolara, što znači da je trebala pričekati 30 dana.

"Morala sam razmisliti o tome što bi dodavanje ovog komada namještaja u moj dom učinilo: jesam li ovim lijepim komadom samo pokušavala ispuniti prazninu u svom dnevnom boravku ili sam mogla upotrijebiti neki novi komad za odlaganje i osigurati da služi svrsi?", napisala je.

Sljedećeg je mjeseca posjetila trgovinu kako bih osobno pogledala ormarić i vidjela hoće li odgovarati za njezin dom. Napisala je da inače voli tu trgovinu, poznatu po ponudi namještaja koji se brzo prodaje. Ali loša vijest bila je da je ostao samo jedan ormarić, pa je ponovno, na licu mjesta, osjetila potrebu da brzinski obavi kupnju. Ali, opirala se. Zapitala se bi li to doista bio funkcionalan komad ili bi postao neuredna točka doma, a po drugo mišljenje obratila se i suprugu koji joj je rekao da mu se sviđa ormarić. Kako bi bila sigurna da će dimenzijama odgovarati u njezinom domu, izmjerila ga je i na kraju kupila za 365 dolara.

"Isplatilo se čekati 30 dana. Ovaj ormar je prekrasan, ali funkcionalan komad u koji mogu pohraniti potrepštine za umjetnost svoje djece, dokumente i račune. Gornji dio je lijepo mjesto za ključeve, sunčane naočale i poštu koja je inače ležala posvuda po mojim kuhinjskim pločama. Sad kad smo ga koristili nekoliko tjedana, drago mi je što sam dodala ovaj komad namještaja u svoj dom i primijenila pravilo 30/30 prije nego što sam ga nabavila. Da sam ga odmah kupila, nisam sigurna da bih dobro razmislila o svim funkcionalnim stranama ovog ormarića", napisala je za Apartment Therapy.

Ako bi cjenovna granica, za naše prilike, iznosila 30 i 100 eura, biste li isprobali ovu metodu?

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 14:51