Ključ je u suosjećanju...

Kako se riješiti stvari za koje smo emocionalno vezani

 

Postupak eliminiranja viška stvari koje su se nakupile u našem domu zna biti naporan i težak zadatak sam po sebi, a kada se u cijeli proces uključe i emocije, sasvim je razumljivo zašto uporno odgađamo započeti s tim nužnim pothvatom. Kada se suočavate s takvom situacijom ili ona pogađa nekog od vaših bližnjih, ključno je biti suosjećajan i ne osuđivati te dati svima u vašem domu dovoljno vremena da se prilagode novonastaloj situaciji.

Prirodno je da se emocionalno vežemo uz stvari jer je svaki predmet koji se u našem domu nalazi tamo iz nekog razloga. Ili smo ga sami odabrali i kupili, dobili na poklon ili naslijedili pa kada ga se poželimo riješiti zapravo aktiviramo sjećanja koja su s tim konkretnim predmetom povezana. Kako biste doista iz svoga doma eliminirali stvari koje vam više ne trebaju, pratite ovih nekoliko jednostavnih pravila koja će vam znatno olakšati proces.

Počnite od stvari koje je lako baciti ili razdijeliti, poput odjeće u koju više očito ne stanete, stare ambalaže, novina i časopisa i slično. Kako stječete samopouzdanje i počnete vidjeti rezultat u svome domu, adrenalin i veselje potaknut će vas da se prihvatite i predmeta od kojih vam se teže odvojiti.

Stvari za koje niste sigurni kome zapravo pripadaju fotografirajte i njihove fotografije pošaljite članovima obitelji, zamolite ih da se izjasne treba li im pojedina stvari ili ne kako biste smanjili emotivnu raspravu na minimum, prestali čekati da se netko pojavi kod kuće i tako odgađati čišćenje. Kada imamo gomilu stvari u svome domu dobre su šanse da se pola tih predmeta ni ne sjećamo ili da čak smatramo da je nešto bitno drugim članovima, a njima zapravo i nije.

Prilikom selidbe i velike akcije čišćenja doma ili pak prostorija poput tavana, podruma ili šupe sigurno će se naći stvari koje bi pojedini članovi obitelji bacili, a drugi sačuvali. Prilikom pregledavanja stvari poslužite se jednostavnom metodom lijepljenja post-it papirića u različitim bojama te tako obilježite stvari koje želite zadržati za sebe. Ako određeni predmet puno znači i vama i vašim bližnjima pa ga više ljudi obilježi, odmah ćete znati da je vrijeme za donošenje zajedničke odluke.

Jedna stvar koju nikako ne smijete zaboraviti - sasvim je uredu pitati nekoga za pomoć jer je sortiranje cijelog života iscrpljujuć zadatak, pogotovo kada se teško odvajate od stvari. Vaš pomoćnik ne mora biti znatno uključen u samu aktivnost pročišćavanja, dovoljno je samo da bude prisutan, da s vama razgovara i da možete zatražiti njegov savjet ako vam zatreba. Pričanje priča, prepričavanje dogodovština i razgovor pomoći će vam da pustite stvari koje vam doista ne trebaju i bolje se organizirajte.

Izvor: Apartment Therapy

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. studeni 2024 04:50