- Moj suprug i ja imamo troje djece, u dobi od 1, 7 i 12 godina. Uz peteročlanu obitelj, naša mali dom često se čini skučenim i pretrpanim. Ali cijene stanova su astronomske, a ja odbijam uzeti novi kredit. Tijekom godina primijetila sam da što pažljivije slijedim režim uklanjanja nereda, naš dom izgleda prostraniji i reprezentativniji. Iako nemam prirodnog dara za organiziranje, sljedeći ove jednostavne korake, naš stan nije postao neuredna pustoš, piše Kris Ann Valdez.
Stalno prolazimo kroz ono što posjedujemo
- Prvo pravilo za uklanjanje nereda kojeg se pridržavam jest redovito donirati ili bacati predmete. U idealnom slučaju, jednom mjesečno pročešljam dječje sobe u potrazi za polomljenim ili neiskorištenim igračkama, raznim jeftinim poklonima za zabave i sitnicama koje bacam ili doniram. Obično prvo pitam svoju djecu za dopuštenje, ali ponekad, ako stvari izmaknu kontroli, maknem igračke i zamolim za oprost kasnije. Uglavnom, moja djeca nikad niti ne primijete predmete koji nedostaju.
Reorganizacija prostora može pomoći da se dobije drugačija perspektiva
- Ponekad je najjednostavniji korak za uklanjanje nereda reorganizacija prostora. Jedno takvo mjesto koje često zahtijeva pažnju je naš ormar za rukotvorine poput šalova, kapa, rukavica i sličnih predmeta koje često koristimo. Čak i 15-20 minuta reorganizacije stvari u njemu čini prostor urednijim i organiziranim.
Posvetite se sezonskom čišćenju ormara
- Svaka nova sezona predstavlja priliku da sortiram odjeću svoje djece i izbacim ono što im više ne pristaje. Nakon što napravim hrpu, odvajam je u tri torbe: ono što mogu reciklirati u lokalnim trgovinama, donirati drugim obiteljima ili pretvoriti u krpe za vanjsko čišćenje ili kućne poslove. To mi omogućuje da držim odjeću odgovarajuće veličine u ormarima svoje djece, a istu metodu može primijeniti i s igračkama ili ormarima za odrasle.
Obiteljsko pospremanje svake večeri pomaže u održavanju urednosti zajedničkih prostora
- Kada djeca ne znaju preuzeti inicijativu za svoje stvari, odgovornost za čišćenje je isključivo na roditeljima. Ovaj ritual može zahtijevati malo treninga i fokusa, pa sam prošle godine počela postavljati mjerač vremena na 15 minuta svake večeri i zamolila svoje dvoje starije djece da potraže stvari koje nisu na mjestu i da ih odlažu. Ponekad im dodijelim određena mjesta za čišćenje, poput kuhinjskog pulta, tepiha u dnevnoj sobi ili ulaza.
- Jedno od najvažnijih pravila je da pomažu pokupiti tuđe stvari, a ne samo svoje, jer mi smo obitelj i naš je posao brinuti jedni za druge. S praksom su postali korisniji.
Riješite se stvari kad god kupite nešto novo
- Isprobajte ono što mi zovemo "trik Amazonove kutije". Razmislite o zamjeni starog kad god kupite nešto novo za svoju obitelj. Ovo je način razmišljanja: nešto uđe, nešto izađe. Čula sam da ljudi to rade sa svakom kutijom Amazona koja im stigne na kućni prag, otuda i naziv.
Razgovor s profesionalcima za organiziranje za dodatne savjete
- Iako moja rutina organiziranja dobro funkcionirala za moju obitelj tijekom posljednjeg desetljeća, uvijek želim taj proces učiniti lakšim. Razgovarala sam s nekoliko stručnjaka za organiziranje kako bih pronašla dodatne savjete za uklanjanje nereda koje bih uključila u svoj režim
Dodijelite svakome dan za pranje rublja
Matt Paxton, istaknuti čistač u seriji "Hoarders" već 15 sezona, podijelio je nekoliko svojih ključnih strategija uklanjanja nereda.
Paxton, koji je također autor knjige "Keep the Memories, Lose the Stuff: Declutter, Downsize, and Move Forward with Your Life", također ima veliku obitelj. Rekao je: - Prestali smo prati rublje naše djece kada su navršili 12 godina i svakome od njih je dodijeljen dan. Vjeruje da djeca moraju naučiti kako sami prati rublje i rekao je za Business Insider da dodijeljeni dan eliminira nered u sobama i kupaonici.
Iskoristite prostor za pohranjivanje kako biste raščistili pretrpane površine
- Manji prostori mogu djelovati pretrpano ako su površine stola ispunjene papirima, posuđem, časopisima, elektroničkom opremom itd., rekla je Barbara Brock, osnivačica Barbara Brock Inc., tvrtke za profesionalnu organizaciju sa sjedištem u New Yorku. Objasnila je da odlaganje previše predmeta može vizualno ometati.
- Na primjer, moj kuhinjski otok često je odlagalište raznih stvari. Kad se očisti, cijela nam je kuća svježija. Brock je predložila korištenje ladica, pregrada i spremišta ispod kreveta kako biste pronašli mjesto za sve. To će vam pomoći da postignete uredniji dojam. I ne zanemarujte svoje zidove. Okomite police obješene na zid imaju neiskorišteni potencijal za pohranu, rekla je Brock. Mogu držati kockice koje inače zauzimaju prostor i pomoći stvoriti ne samo mjesto za odlaganje stvari poput igračaka, cipela i ruksaka, već i stvoriti osjećaj vizualnog reda u domu.
Čak i ako nemate "gen za organiziranje", moguće je uspjeti u malim prostorima ako redovito odvajamo vrijeme za uklanjanje nereda i čišćenje sljedeći ove savjete.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....