projekt Boškarina

UPOZNAJTE BLAGODATI Originalni hrvatski suvenir

BLAGOdati je prva serija projekta Boškarina suveniri, a osmišljena je u cilju promocije bogate hrvatske tradicijske baštine.

Polazište je nepokretna kulturna baština, odnosno fortifikacijska i sakralna baština Hrvatske. Kako svaka dobra i čvrsta građevina mora imati dobre temelje, Boškarina suveniri odlučno svoj dizajn gradi na već postojećim, stoljećima održivim temeljima. Nadogradnjom vizualno zanimljivog dizajna na već davno utvrđenim tlocrtima, starini udahnjuju nov, suvremen izgled. Svaki grad, utvrda ili crkva na taj način pronalazi moderno utočište u raznolikosti dizajna.


Pričali smo s Božicom, osnivačicom projekta, kojoj je ideja o drugačijem suveniru još prije deset godina osvijestila tada još mlađahnu glavu.


-Ideja o apliciranju tlocrta gradova, fortifikacijskih objekata i sakralne arhitekture kao suvenira prouzročena je ustvari frustracijom. Kako sam završila Hrvatske studije, smjer hrvatska kultura/filozofija (studij na kojem sam stvarno uživala), stekla sam uistinu široko znanje o kulturi, jeziku, povijesti, baštini i religiji Hrvatske, a pogled na jadne dalekoistočne suvenire po štandovima naše divne obale izazivao je bol u očnom živcu. Srećom, dosta se toga promijenilo do danas po pitanju ponude pa ne oslijepih.
Isprva sam ručno oslikavala marame uzorcima tlocrta, a rezultat je da danas imam zavidnu kolekciju ručno bojanih marama. Vjerujem da sve ima svoje vrijeme, mjesto i ljude. Ozbiljni trenutak za ovu ideju došao je tek 10 godina poslije, isprva konstruktivnim razgovorom i nesebičnom podrškom Antonije Horvat, a potom i daljnjom razradom u suradnji s dizajnericom Nives Jovetić. Trebalo je stisnuti zube i uložiti i jesam.

Povezala sam se s Nacionalnom udrugom za fortifikacije, kao i ateljeom Kutika, koji djeluju na Radničkom dolu, a koji su na Tjednu dizajna prepoznali ovaj projekt i pozvali me da zajedničkim snagama radimo na promociji onog što uistinu jest naše BLAGO.- ispričala nam je Božica


PRIČA ISPRIČANA TLOCRTOM

Tlocrtima se kroz vizual i uz kombinaciju kulturno-povijesne, lingvističke i “life coach“ forme pridodaje nova vrijednost, nova dimenzija, s kojom se, na indirektan način, ukazuje na višeslojnost i bogatstvo Hrvatske. Prvotni vizualni impuls ustvari ne otkriva mnogo, već tek pažljivim isčitavanjem otkrivamo skrivene dobrobiti, što je i namjera projekta.

Ponosni glavni likovi serije BLAGOdati su:
Zadar - Prsten - odluči blagovremeno
Zagreb - Medvjeđa šapa - upoznaj blagonaklonost
Pula - Ptica - poleti blagohotno
Gospić - Pijetao - budi se blagozvučno
Šibenik - Anđeo - zakrili blagost
Novigrad na Dobri - Baka - daruj blagorodno

Projekt je ustvari poput otkrivanja blaga, naoko bezazlen tlocrt pričom odmotava širinu namjere. Ne samo kulturno-povijesne, koju ne treba posebno izmišljati (jer već postoji sama po sebi), nego i jezične, koja je neprevodiva i baš zato zanimljiva. Stranci vole "lomiti" jezik i osigurati si salve smijeha i dugoročne uspomene.


Ovo je ustvari idealan poklon naših ljudi svojim poznanicima, prijateljima, savršen paket za podizanje dodatne vrijednosti svoje usluge (manji hoteli, apartmani, hosteli), ustvari savršen paket za one koji uz poklon žele nešto i reći, a to što kažu dat će samo dodatnu vrijednost promociji kulturne baštine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2024 22:49