PUNO ĆE RADITI ZA TALIJANE

AD Plastik počinje bojati dijelove za Fiat 500 i 330

Udjel dijelova AD Plastika bit će veći, pa će Fiat izbiti na drugo mjesto naših kupaca, odmah iza Renaulta, kaže T. Štambuk
AD Plastik
 Darko Tomas / CROPIX

Najveći hrvatski proizvođač automobilskih dijelova, solinski AD Plastik, prvi put je dobio poslove bojanja za Fiat. Konkretno, bojat će tri najvidljivije komponente instrument-ploče te brizgati i bojati branike. Vrijednost ugovora za sada je poslovna tajna. Dosad je AD Plastik, koji ima osam tvornica u pet zemalja, surađivao s Fiatom samo u opremanju njegovih automobila plastičnim dijelovima.

Tri komponente

Prema novom ugovoru, bojanje i brizganje branika te tri komponente instrument-ploče vozila, i to one najvidljivije, bojat će se u prije dvije i pol godine u otvorenoj lakirnici AD Plastika u zagrebačkom Jankomiru u koju je uloženo oko 20 milijuna eura. Ondje se uz pomoć robota lakiraju plastični dijelovi za nove modele automobila Renault Twingo i Daimler Smart.

Bojani dijelovi montirat će se u vozila proizvedena u Fiatovu pogonu u Kragujevcu. Fiat Automobili Srbija godišnje proizvede oko 90.000 automobila, a tijesno surađuje s pogonom AD Plastika u Mladenovcu u nabavi proizvoda kao što su uvodnici zraka i rukohvati te nekoliko drugih dijelova. Proizvodi iz mladenovačkog i solinskog pogona plasiraju se i u druge Fiatove tvornice po svijetu.

- Ovo je prvi posao bojanja za Fiat, što će, osim financijskog prihoda, otvoriti i mogućnost nominacije te dobivanja novih poslova s Fiatom - istaknuo je Marinko Došen, predsjednik Uprave AD Plastika.

Preteći će PSA

Radi se o suradnji na modelu Fiat 330 i Fiat 500 koji kreće u restyling. - Dobili smo posao bojanja interijera i eksterijara, ali i brizganja branika, čime će se naša suradnja s Fiatom značajno povećati. Tako će u svakom vozilu koje se proizvede u kragujevačkom pogonu udjel komponenti AD Plastika biti veći, odnosno uvišestručit će se, pa će Fiat izbiti na drugo mjesto po vrijednosti, odmah iza Renaulta, na listi kupaca proizvoda AD Plastika. Preteći će tako PSA - ističe Toni Štambuk, direktor prodaje AD Plastika zadužen za Fiat.

Štambuk kaže da su zahvaljujući jako dobroj komunikaciji s Fiatom uspjeli postići ove rezultate te dobiti i ovaj posao, koji otvara velike perspektive.

- Izgradili smo partnerske odnose. Ne radi se o klasičnom odnosu kupaca i prodavača, nego smo kvalitetni partneri. Partnerstvo se stječe komunikacijom i priznanjem postojanja problema, a potom njegovim zajedničkim rješavanjem ako postoji - pojašnjava Štambuk.

Štambuk kaže da nakon ovog posla, koji je već sklopljen, te ako se on nastavi razvijati kako je zamišljeno, treba čak i razmišljati o investiciji u povećanje kapaciteta lakirnice.

Hrabra odluka

Prema Štambukovim riječima, AD Plastik je još prije prepoznao potencijal Fiatova pogona u Srbiji te investirao u vlastiti pogon u Mladenovcu.

- Odluka o ulaganju u Srbiji bila je hrabra, ali ne bez plana i vizije. Naš je cilj povećavati suradnju i s ostalim proizvođačima automobila- kaže Toni Štambuk i dodaje da prostora za povećanje suradnje ima još. Fiat, koji godišnje za nabavu izdvaja 68 milijardi eura, ove je godine promijenio svoju politiku prema dobavljačima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 08:24