- To je sranje – odgovorio je kalifornijski guverner Jerry Brown na kritike projekta izgradnje brze željeznice u Kaliforniji nakon što je očekivani trošak projekta opet povećan, piše LA Times.
Radi se o projektu izgradnje brze željezničke linije u SAD-u koja bi povezivala najgušće naseljene dijelove Kalifornije, protežući se od San Francisca do Los Angelesa. Trošak projekta je prije dvije godine procijenjen na ukupno 64,2 milijarde dolara. Ipak, početkom ožujka ove godine objavljeno je da će ta brojka iznositi najmanje 77,3 milijarde, a mogla bi porasti skroz do 98,1 milijardu dolara (ako se linija dodatno produži do nekih gradova u Kaliforniji, poput San Diega i Sacramenta).
No, prema Brownu je taj trošak izgradnje mala investicija ako se u obzir uzme veličina ekonomije Kalifornije.
- Umoran sam od gluposti koje pročitam u novinama i koje čujete od drugih političara. Možemo to učiniti uz upotrebu mašte i volje i ako ne dozvolimo uskogrudnim ljudima da nam smanje očekivanja – izjavio je Brown.
Svjestan da od predsjednika Trumpa i republikanskog Kongresa neće dobiti novce potrebne za projekt, Brown je dodao da će učiniti sve što je u njegovoj moći da vrati demokrate u Washington s kako bi mogao financirati izgradnju.
- Ljudi pitaju kako ćemo financirati izgradnju željeznice. Reći ću vam kako ćemo ju financirati. Ponovno ćemo preuzeti Kongres i demokratski Kongres će staviti izgradnju brze željeznice u zakon o infrastrukturi i onda ćemo dobiti bilijun dolara i omogućit ćemo Americi da ponovno radi – rekao je kalifornijski guverner u svom 15-minutnom govoru.
Kritike su stigle i na račun finaliziranja projekta. Iako je inicijalno bilo predviđeno da će brza željeznica biti u funkciji 2029. godine, prema zadnjem izvješću to se neće dogoditi prije 2033. Ipak, povijesno gledano, pitanje je hoće li brza željeznica čak i tada biti u funkciji. Naime, ovaj je projekt u pripremi još od davne 1996. godine kada je osnovana agencija California High Speed Rail Authority (CHSRA), a 2008. je prijedlog za izgradnju željeznice prihvaćen referendumom. Kamen temeljac postavljen je tek 2015., 19 godina nakon osnivanja agencije.
Na kraju spomenimo da su Kinezi od 2007. godine izgradili 25,000 kilometara brzih željezničkih linija, što je dvije trećine takvih linija na svijetu. SAD svoju prvu pravu brzu željezničku liniju tek čeka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....