Hrvati jako vole jesti u McDonald’su. Dokazuje to, između ostalog, i podatak o 4,238.171 prodanom cheeseburgeru, našim građanima najdražem u ponudi brze hrane, kao i onaj o milijun posjetitelja više tijekom prošle godine. Konkretno, lani je u McDonald’sovim restoranima u Hrvatskoj jelo i pilo 14,5 milijuna gostiju, što je 7 posto više u usporedbi s godinom prije.
Dobavljači i standardi
To se osjetilo i na prihodima od prodaje u iznosu od 251 milijun kuna, koji su se povećali također za 7 posto ili 16 milijuna kuna. Dobit u 2012. od 6,1 milijun kuna gotovo se prepolovila u odnosu na pretkriznu 2008., kada je iznosila 11 milijuna kuna, ali je u usporedbi sa 2011., kad je bila 4,5 milijuna, ostvaren značajan rast. To znači da McDonalds, unatoč sve lošijoj ekonomskoj situaciji, otkad posluje pod tvrtkom Globalna hrana d.o.o. zarađuje i ulaže. Naime, 2010., u kojoj je dobit iznosila vrtoglavih 15,8 milijuna kuna, hrvatsku je filijalu kompanije kupio Đuro Gavrilović, vlasnik poznate mesne industrije. U 2011. krenuo je uspon.
Prošle godine investicije su dosegnule 45 milijuna kuna. Usporedbe radi, u 2010. su iznosile 12 milijuna kuna. U odnosu na 2009., kada je u njoj bilo zaposleno 1099 ljudi, danas u tvrtki radi 1220 ljudi. No, budući da prema podacima Poslovne Hrvatske, koja pokazuje samo broj stalno zaposlenih na puno radno vrijeme, McDonalds ima 605 zaposlenih, jasno je da ih polovica radi na pola radnog vremena ili preko student-servisa.
U posljednje tri godine je taj lanac brze hrane uveo mnoge novotarije. Doručak je u hrvatskoj ponudi od lani, a u europskim restoranima brenda već nekoliko godina. Pavel Pavliček, član Uprave Globalne hrane, kaže da je cilj te novine bio privući goste i u jutarnjim satima te ponuditi zdrav i najvažniji dnevni obrok.
- U uvrštavanju doručka u ponudu prepoznali smo najveću mogućnost rasta. Meni je vrlo širok, od jaja i mesa do žitarica i raznih salata, a sve je od provjerenih domaćih proizvođača, kao što su Fragraria, od koje kupujemo povrće, i donjostubička Perfa, koja nam dostavlja jaja. Općenito, beskompromisno slijedimo standarde kvalitete namirnica, a posebno pazimo na sljedivost hrane, od polja do stola. U svakome trenutku svakom gostu možemo dokazati odakle je pojedina namirnica s naših jelovnika. Od govedine uzimamo isključivo najbolje meso, prednju četvrt, od piletine file, a File-O-Fish sendviči pripremaju se od ribe koja nosi Martine Stewardship certifikat o održivom izlovu - ističe Pavliček.
Ulje za biodizel
Ono čime se posebno ponose jest činjenica da se cjelokupna količina ulja korištenog u njihovim restoranima u Hrvatskoj prerađuje u biodizel. Veći dio McDonald’sove prezentacije težio je dokazivanju da snažno kreću prema društveno odgovornom i ekološki osviještenom poslovanju.
Nismo, međutim, mogli a da ne napomenemo kako je McDonalds mnogima sinonim za nezdravu hranu. Odgovorili su pitanjem: “Sjećate li se da se itko ikada otrovao u McDonald’sovim restoranima?” Po toj je logici, tvrde, burek mnogo nezdravije jelo, ne samo zbog velike količine masnoće nego i zbog upitnog porijekla i kvalitete mesa.
U vezi s društveno odgovornim poslovanjem ističu da, svjesni krize, maksimalno izlaze ususret sve siromašnijim građanima.
Potencijali širenja
- Snažnu pozornost pridajemo cjenovnoj pristupačnosti kroz popularnih ‘7 za 7 kuna’, odnosno sedam vrsta jela po izboru iz našeg menija od kojih svako košta sedam kuna - ističu u McDonaldsu.
Osim doručka, veliki potencijal za daljnji rast prepoznaju i u McCafeu, u kojem, kako tvrde, koriste stopostotnu kavu arabiku najviše kvalitete, s certifikatom Rainforest Alliancea koji jamči da “potječe s farmi na kojima se poštuju strogi ekološki, ekonomski i društveni standardi”. Ističu da neće stati na sadašnjih osam lokacija.
U planu je i gradnja kuće u kojoj će boraviti roditelji djece na liječenju od ozbiljnih bolesti, koja bi mogla biti gotova za osam godina.
- To nam je svakako u planu. Za godinu, dvije počet ćemo se ozbiljno baviti tim projektom - najavili su u kompaniji, koja je u svoj prvi restoran otvorila 1996. u Jurišićevoj ulici u Zagrebu.
Vrata Jadrana dvadeseti su restoran otvoren u Hrvatskoj
Ove je godine otvoren dvadeseti McDonald’sov restoran u Hrvatskoj - “Vrata Jadrana” na autocesti blizu Rijeke, a restorani u zagrebačkim Vrbanima i u samoj Rijeci, kažu u tom lancu brze hrane, ogoljeni su do kostiju i preuređeni u skladu s najsuvremenijim trendovima. U odnosu na 2011. godinu, broj McCafea se udvostručio, pa ih je sada ukupno osam. Prošle su godine otvoreni oni u Rijeci, Vratima Jadrana, zagrebačkom Arena centru i splitskom Jokeru.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....