Na zadnjem poslovnom danu Paris Air Showa, jednom od najvećih na svijetu, američka tvrtka Boeing debelo je nadmašila svojeg europskog rivala Airbus, pišu CNN i Seattle Times.
Ako se računaju fiksne narudžbe i jamstva kupnje, Boeing je dogovorio prodaju 571 zrakoplova, dok je Airbus dogovorio prodaju njih 346. Prevedeno u novčani iznos, to znači narudžbe u visini od 74.8 milijarde dolara za Boeing i 42.2 milijarde dolara za Airbus.
No, kako upozorava tvrtka Avitas koja se bavi procjenom vrijednosti zrakoplova, stvarna vrijednost posla će nakon pozamašnih popusta koje tvrtke daju aviokompanijama biti oko 35 milijardi eura za Boeing i oko 18 milijardi eura za Airbus, a čak je i ta cifra potencijalno previsoka, ograđuju se iz Avitasa.
Bilo kako bilo, ovo je prvi put nakon 2012. godine da je Boeing ugovorio više poslova na Pariz Air Showu, a ključni faktor u pobjedi bio je novi zrakoplov 737 MAX 10 koji je prema riječima Boeingova potpredsjednika za marketing Randyja Tinsetha "očito bio zvijezda showa".
- Nikada nisam bio ovako zaposlen i nikada nisam ovoliko skakao s kraja na kraj - rekao je potpredsjednik Boeinga za globalnu prodaju Ihssane Mounir.
Iako se dobar dio poslova tek treba finalizirati, uz napomenu da se i svaka narudžba s air showa ne mora nužno ostvariti, i Boeing i Airbus su poslovali bolje od očekivanog. Ukupna brojka prodaja iz Pariza je gotovo duplo veća nego što je to bio slučaj s prošlogodišnjim Farnborough Air Showom u Ujedinjenom Kraljevstvu, koji se s Parizom rotira svake godine.
- Svaki pas ima svoj dan i čini se da su pobijedili - priznao je poraz i direktor za prodaju Airbusa John Leahy.
Ako je kakva utjeha, Airbus i dalje drži malo vodstvo u ukupnom broju zrakoplova koje trebaju proizvesti i isporučiti, a oba proizvođača zajedno imaju oko 13.000 zrakoplova za izgraditi u narednim godinama, prema broju narudžbi.
Što se tiče trendova u prodaji, zamijećena je izuzetna popularnost uskotrupnih putničkih zrakoplova (najviše novog Boeinga 737 MAX i Airbusovog A320) koji lete na kratkim ili srednjim udaljenostima, a aviokompanije nastoje i sve brže zamijeniti starije islužene zrakoplove za nove koji su znatno efikasniji po pitanju potrošnje goriva. S druge strane, manje od 10 posto narudžbi bilo je širokotrupne zrakoplove koji lete na linijama veće udaljenosti, tako da ni Boeing ni Airbus nisu objavili broj narudžbi za svoje najveće zrakoplove, 747, odnosno A380.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....