NCP Grupa

GORAN PRGIN OČEKUJE STRATEŠKOG PARTNERA ZA ŠKVER KOJI JE POSJETIO I NORVEŠKI KRALJEVSKI PAR Stečaj neće zaustaviti isporuke i ugovore sa Skandinavcima

Goran Prgin, vlasnik NCP grupe
 Sandra Šimunović / HANZA MEDIA

Stečaj NCP remontnog brodogradilišta neće zaustaviti isporuke ugovorenih brodova za norveška ribogojilišta. Potvrdila nam je to Ana Zajc, viša projektna savjetnica CroNoMara, tvrtke koja posreduje pri ugovaranju poslova za Norvešku.

„Poslove ugovaramo sa NCP grupom koja nije otišla u stečaj. U stečaj je otišlo NCP remontno brodogradilište koje je povezano društvo. Mi smo i prije, ionako, ugovarali poslove sa NCP grupom. Za sada imamo 14 ugovorenih brodova za ovu 2017. godinu. U narednih petnaestak dana planiramo podugovoriti još nekoliko brodova, odnosno katamarana. Iz tog razloga nam dolazi i direktor iz Norveške Malvin Vilaboo“, otkrilaje Ana Zajc.

SONY DSC
Arhiva / HANZA MEDIA
Ana Zajc, viša projektna savjetnica CroNoMara

Predsjednik uprave NCP grupe Roko Vuletić, otkrio je da je sa stečajnim upraviteljem NCP remontnog brodogradilišta, dogovoreno da se nastavi proizvodnja te da svih 200 radnika ostane raditi. Naime, NCP remontno brodogradilište koje je otišlo u stečaj ima koncesiju i upravlja prostorom.

"Nastojali smo završiti proces ulaska strateškog partnera prije otvaranja stečaja, ali nam to zbog strogih pravila novog stečajnog zakona nije pošlo za rukom. Rokovi su bili dosta kratki da bi se te procedure mogle provesti. Sada je to moguće napraviti u stečajnom postupku, kao i nagodba s vjerovnicima", kaže Vuletić.

Prema procjeni upućenih, nagodba s novim investitorom puno je lakša u stečajnom postupku i do pregovora bi moglo doći već u travnju.

Do kraja 2016. godine, izvezeno je 59 katamarana izgrađena u NCP remontnom brodogradilištu i tri servisna plovila za norveško i druga međunarodna tržišta marikulture u razdoblju od pet godina. Brodovi izgrađeni u Šibeniku koriste se u svakodnevnom poslovanju na uzgajalištima ribe diljem svijeta, dok se servisna plovila izgrađena u Tehnomontu u Puli za sada koriste samo u Norveškoj za opskrbu, održavanje i servisiranje uzgajališta.

Taj je škver 2011. godine posjetio i norveški kralj Harald V i kraljica Sonja kad su, za vrijeme boravka u Hrvatskoj, prisustvovali porinuću katamarana za norveška uzgajališta ribe.

Sibenik, 130511.
Norveski Kralj Harald V i kraljica Sonja u posjetu.Na fotografiji: Kraljica Sonja i Goran Prgin(vlasnik NCP,lijevo)na porinucu katamarana za norveska uzgajalista ribe u Nauticko centru Prgin.
Foto:Tom Dubravec / CROPIX
Tom Dubravec / HANZA MEDIA
Norveška kraljica na porinuću katamarana u šibenskom škveru 2011. godine

Cijeli projekt izgradnje radnih brodova u Hrvatskoj za međunarodno tržište marikulture je započeo 2010. godine uz posredovanje tvrtke CroNoMar, koja je također bila posrednik pri ugovaranju svih prije navedenih poslova, kao i relevantni partner u provedbi projekta i njegovoj finalizaciji, kako hrvatskom tako i norveškom partneru. Zahvaljujući kvaliteti proizvoda i konkurentnosti u odnosu na druge proizvođače, projekt izgradnje radnih brodova za međunarodne klijente u sektoru marikulture nastavlja se kroz ugovaranje novih modela i vrsta brodova.

Trgovački sud u Zadru sud proglasio je stečaj NCP remontnog brodogradilišta na prijedlog FINA-e, zbog neprekidne blokade računa brodogradilišta koja traje već osam mjeseci. Ukupna dugovanja ove tvrtke dosegnula 200 milijuna kuna, od čega 160 milijuna kuna prema Jadranskoj banci, dok je 40 milijuna kuna potražuje država na temelju neplaćenih poreza i naknade za koncesiju na pomorskom dobru. Za stečajnog upravitelja imenovan je Milan Bariša Obradović. Odluka o stečaju odgađana je dva puta zbog mogućeg ulaska inozemnog partnera. Kao partner se spominjalo MB 92 remontno brodogradilište iz Barcelone kojem je vlasnik Dogus grupa.

Arhiva / HANZA MEDIA
Katamaran iz NCP remontnog brodogradilišta

NCP grupa je 2015. godinu završila s prihodom od 126 milijuna kuna, a taj prihod je u 2016. godini i veći. NCP grupa pored remontnog brodogradilišta koje je otišlo u stečaj ima čarter tvrtku sa 70 plovila i NCP Martinek tvrtku za proizvodnju pontona.

Remontno brodogradilište koje je bilo u vrlo teškom stanju, Goran Prgin je preuzeo 2004. godine za 6,3 milijuna eura kreditom Hypo banke. Kao jamstvo založio je nekretnine. Preuzeo je 220 ljudi od kojih je dio njih zbrinut. U vrlo kratko vrijeme, točnije u samo četiri godine, promet je sa 20 milijuna kuna podignuo na 110 milijuna kuna, a broj radnika je narastao na 400. Pet godina nakon preuzimanja, naglo i vrlo jako došla je kriza. Broj zaposlenih su smanjili na 200. Potom je pokrenut predstečajni postupak koji je NCP remontno brodogradilište prošlo, ali ostao je problem s Jadranskom bankom.

Kako je u blizini brodogradilišta Prgin imao marinu, planirao je izgraditi marinu za megajahte i hotel. U to vrijeme upoznao je čelnike renomirane američke tvrtke Island Global Yachting, koja je ušla kao partner u taj projekt, ali su u vrijeme odustali i prodali svoj udjel Dogus grupi. Potom je i Prgin prodao svoj dio.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 13:32