RAZGOVOR

GORDANA TOMIČIĆ 'Hvar je ekskluziva, treba biti kao novi St.Tropez i Mikonos'

Gordana Tomičić, predsjednica Uprave Sunčanog Hvara o poslovanju i očekivanjima od sezone
 Foto: Biljana Gaurina / CROPIX

Nakon deset godina investicijske stanke Sunčani Hvar je obnovio i rekonstruirao hotel Pharos. Nakon restrukturiranja i financijskog stabiliziranja očito kreće novo razdoblje za tu hotelsku tvrtku.

Sunčani Hvar se nalazi pred preuzimanjem državnog udjela u toj tvrtki. Nedavno je slovački Prime Tourist Resorts dao ponudu dioničarima koju je odobrila Hanfa. Prime Tourist Resorts je prethodno preuzeo Orcov udjel u toj tvrtki. Gordana Tomičić, predsjednica Uprave Sunčanog Hvara, govori o predstojećoj turističkoj sezoni, poslovnim planovima i suradnji s destinacijom.

Kakvu sezonu očekujete ove godine?

- Ostvarili smo dosad najuspješniju predsezonu. Svibanj je bilježio rekordnu potražnju, što je ponajviše rezultat grupnih dolazaka i velikih poslovnih događanja. Zadovoljna sam što se Hvar profilirao kao jedinstvena destinacija i u segmentu konferencijskog, odnosno poslovnog turizma. Tako smo u prvih pet mjeseci ove godine ostvarili 8,6 posto više noćenja po sobi, produljio nam se prosječan broj dana boravka gostiju što je odličan trend, a poslovni prihodi porasli su 11 posto.

Trenutačno stanje rezervacija i rezultati prvih šest mjeseci nagovještaju ne samo ostvarenje postavljenih ambicioznih ciljeva, nego i premašen plan. Danas je naša ostvarena razina profitabilnosti školski primjer standarda internacionalne hotelijerske industrije. Cilj nam je održati je na toj razini.

Kakva vam je struktura gostiju?

- U Sunčanom Hvaru dominiraju tržišta Velike Britanije i SAD-a te Brazila, Australije, Koreje, Tajvana i skandinavskih zemalja. Iako su nam gosti iz Velike Britanije i dalje najbrojniji, najveći rast od gotovo 25 posto u protekloj je godini ostvaren na tržištu SAD-a koje zajedno s tržištem Velike Britanije čini značajnih 32 posto ukupno ostvarenih noćenja.

Kakvi su trendovi te što poduzimate i ciljate u tom smislu?

- Sunčani Hvar je u jednoj razvijenoj fazi upravljanja destinacijom i njezinom ponudom. Prepoznate su tržišne niše i segmenti tržišta prema kojima se kreira posebna hotelska i destinacijska ponuda. Ta ponuda se ciljano plasira na međunarodnom turističkom tržištu s ciljem intenziviranja turističkih kretanja izvan visoke sezone. Značajna sredstva ulažemo u prodajne aktivnosti, marketing i promociju destinacije kako bi se osnažio imidž Hvara i kreirali dodatni motivi dolazaka gostiju. Osim azijskih zemalja, posljednjih su godina u fokusu zemlje Južne Amerike, Južnoafrička Republika i Indija u koje se ulaže i na kojima kroz posebne kanale ciljamo uski segment gostiju više platežne moći.

Što vam je u smislu razvoja donijelo profitabilno poslovanje?

- Uspješan završetak predstečajne nagodbe označio je posljednju i konačnu fazu cjelovitog restrukturiranja tvrtke, čime je dugoročno osigurana financijska stabilnost kompanije. Ostvarena bruto operativna dobit od gotovo 68 milijuna kuna na kraju 2015. godine potvrđuje ojačan tržišni položaj i ulazak u fazu profitabilnog poslovanja, ali i novog investicijskog ciklusa nakon gotovo deset godina. Obnova hotela Pharos u potpunosti se financirala sredstvima generiranima iz vlastitog poslovanja

Možete li reći nešto o najnovijoj dovršenoj investiciji u hotel Pharos? Što to znači za tvrtku?

- Nedavno otvoren obnovljeni hotel Pharos, koji je definiran kao potpuno novi turistički proizvod, u punom je smislu okrenut potrebama suvremenog pustolova te je kao takav prvi lifestyle hotel na ovim prostorima konceptualno prilagođen generaciji millennialsa. Sukladno pokazateljima turističkih kretanja na globalnoj razini, millennialsi će u sljedećih deset godina generirati više od 50 posto cjelokupne turističke potrošnje i dominirati u svim turističkim kretanjima. U Sunčanom Hvaru je prepoznat njihov udio od gotovo 60 posto u ukupno ostvarenim noćenjima. Prema uzoru na lidere svjetske hotelijerske industrije, svojem portfelju luksuznih i lifestyle hotela dodajemo i brend za millennialse, ali ne u vidu tržišne orijentacije na razini društva, nego kao dodanu vrijednost našem međunarodno prepoznatljivom i pozicioniranom postojećem portfelju, što će pozitivno utjecati i na sam imidž destinacije.

Nakon provedenog glavnog dijela restrukturiranja Sunčanog Hvara rekli ste da je donesen novi financijski plan. Što on sadrži i jeste li zadovoljni njegovom provedbom u ovom razdoblju?

- Temeljne odrednice prihvaćenog financijskog plana bile su dokapitalizacija dioničara po modelu pro rata te smanjenje temeljnog kapitala s tadašnjih 40 kuna po dionici na nominalnu cijenu dionica od 20 kuna kako bi mogli pokriti prenesene gubitke. To smo ispoštovali te postigli stabilnu financijsku situaciju i ostvarili zakonsku obvezu adekvatnosti kapitala. Isto tako, dobiti ostvarenom u 2015. godini u cijelosti su pokriveni preneseni gubici društva, a u skladu s planom. Sunčani Hvar uredno podmiruje svoje obveze vjerovnicima, što potvrđuje da je jedno zdravo, konsolidirano i uređeno društvo.

Što je donio ulazak u vlasničku strukturu Prime Tourist Resortsa i očekujete li da država uspješno proda svoj udjel u Sunčanom Hvaru? Kakvog kupca za taj dio priželjkujete?

- Zadatak je svake uprave u bilo kojem trenutku zadovoljiti očekivanja svih vlasnika te upravljati poslovanjem na način koji će osigurati dugoročan i stabilan rast i razvoj Sunčanog Hvara. Mi taj zadatak uspješno obavljamo.

Prime Tourist Resorts je prisutan u vlasničkoj strukturi još od 2014. godine kada je, upravo u fazi najdramatičnijeg razvoja financijskog restrukturiranja i predstečajne nagodbe, otkupio dugovanja od banaka i time značajno pridonio njezinu uspješnom završetku. Time nam nije omogućen samo uspješan završetak cjelokupne konsolidacije, nego i pokretanje novog i nužnog investicijskog ciklusa.

Je li Sunčani Hvar spreman za poslovni uzlet kakav treba imati vodeća hotelska kuća u destinaciji kao što je Hvar?

- Sunčani Hvar u ovoj fazi profitabilnog poslovanja već doživljava svoj poslovni uzlet. Hvar je elitna i unikatna destinacija koju čini spoj prirodnih ljepota i bogate kulture i povijesti na jako malom i skučenom prostoru. Ne vidim ga kao destinaciju za široke mase jer to ne vodi održivom razvoju grada koji je sam po sebi prostorno ograničen. Vidim Hvar kao novi i bolji St. Tropez ili Mikonos: ekskluzivnu destinaciju vodećih svjetskih nositelja trendova, koja u svakom pogledu pruža jedinstven doživljaj, jedinstvene outlete, restorane, shopove vodećih svjetskih dizajnera s unikatnom linijom proizvoda koji se mogu nabaviti isključivo u Hvaru, kulturnih evenata glazbe najboljih svjetskih glazbenika.

Kako ocjenjujete suradnju s destinacijom?

- Izlaskom iz faze sanacije i restrukturiranja te ulaskom u profitabilnu fazu daljnjeg razvoja i novog investicijskog ciklusa dogodio se nesumnjiv zaokret u suradnji i percepciji Sunčanog Hvara kao nositelja turističkog razvoja destinacije, što istodobno nameće i našu odgovornost prema lokalnoj zajednici. Naša je uloga u destinaciji definirana činjenicom da raspolažemo s 85 posto hotelskog smještaja, ulažemo značajna sredstva u unapređenje prodaje i marketinga te razvijamo nova tržišta, a kako bismo u tome bili što uspješniji, neizostavna je intenzivnija suradnja s lokalnim akterima i aktivnije djelovanje na sukreiranju turističke ponude.

Što Hvaru iz pozicije pogleda čelne osobe hotelske kuće nedostaje da bi bio uspješnija turistička destinacija?

- Hvaru je potreban novi i kvalitetni urbanistički plan koji će regulirati građenje slamova po gradu i njegovoj okolici. Gradnju treba ograničiti i uvjetovati strogim pravilima te nametnutim ciljevima. Hvar mora postati destinacija u kojoj će svjetski celebrityji izdvajati milijune za površine od nekoliko tisuća metara četvornih, na kojima će se graditi rezidencijalne vile i arhitektonske kreacije vrijedne divljenja.

Kao dugogodišnji turistički radnik, možete li ocijeniti kvalitetu turističke ponude Hrvatske? Gdje je potencijal razvoja i u čemu griješimo?

- Čini mi se da hrvatski turistički sektor još nije u potpunosti prepoznao nužnost okretanja turizma mase u smjeru manjih, odnosno užih tržišnih niša. U Hrvatskoj je još uvijek dominantan obiteljski turizam. No, taj segment, s obzirom na promjene u globalnoj socijalnoj i kulturnoj svijesti, doživljava svoju daljnju segmentaciju i posebne niše koje zahtijevaju izvrsnost. Od millennials parova koji putuju sa svojim prvim djetetom, neudanih žena koje vode svoje nećake na putovanja, do baka i djedova koji uplate cijelo putovanje za svoju djecu i unuke u vidu obiteljskog druženja. Sve su to različite publike koje traže doživljaje i iskustva specifične njihovim potrebama i preferencijama.

Po čemu se tvrtka koju vodite izdvaja?

- Smatram da je Sunčani Hvar utoliko drugačiji, što je razvidno i po našoj demografskoj i geografskoj strukturi gostiju te prosječnim cijenama koje ostvarujemo, jer je bio hrabar i okrenuo se trendovima koji su tek bili u začetku razvoja u Hrvatskoj. Privatni pontoni, luksuzni klubovi, gastronomska ponuda, izbacivanje all inclusive usluge i usluga polupansiona, privatni transferi vrhunskim gliserima pa sve do razvoja vlastitog tima koji kreira personalizirane itinerare i upravlja ponudom destinacije, samo se neke od specifičnosti ponude naše kompanije. Cilj nam je nastaviti istim smjerom, odnosno razvijati svoje potencijale i komparativne prednosti te ih istodobno spajati s nišnim skupinama i interesnim grupama koje će u potpunosti valorizirati takav vid ponude. Tu je ključna razlika u našem pristupu stvaranja proizvoda od onoga prevladavajućeg za hrvatski turizam.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 20:22