Čak devet od deset malih i srednjih tvrtki u Hrvatskoj ima pristup internetu, a više od polovice njih ima i vlastitu web stranicu, pokazalo je istraživanje, prvo takve vrste, koje je za Google Hrvatska na uzorku od 700 domaćih kompanija provela agencija GfK.
Riječ je o jednom od rijetkih pokazatelja po kojima hrvatske tvrtke ne zaostaju za europskim zemljama. Tako 99 posto domaćih tvrtki s više od desetero zaposlenih, dakle gotovo sve te vrste, imaju svoju web stranicu.
Međutim, postoji i druga strana medalje.
Rijetki kupci
Unatoč prihvaćanju interneta kao uobičajenog sredstva komunikacije s poslovnim partnerima i kupcima, samo 20 posto domaćih kompanija web koristi za poboljšanje prodaje svojih proizvoda i usluga. Prostora za rast najviše ima u segmentu e-trgovine, jer iako 66 posto potencijalnih kupaca ima pristup internetu, broj online kupnji u Hrvatskoj je nizak (16 posto) i čak upola manji nego u Sloveniji (30 posto). Njemačka nam je, s čak 65 posto kupnji obavljenih preko interneta, zasad samo nedostižan uzor. Uzrok toga je, kako je pokazalo Googleovo istraživanje, i slaba lokalna ponuda e-trgovina, unatoč brojnim prednostima takvog poslovanja, kao što su veći doseg na tržištu i sveopće smanjenje troškova.
Ipak, hrvatski su poduzetnici prepoznali prednosti online poslovanja, pa tako istraživanje otkriva da 30 posto ispitanih tvrtki koje još nemaju svoju web stranicu namjerava to promijeniti u iduće dvije godine.
Ono u čemu internet pomaže domaćim tvrtkama svakako je izvoz: tri od deset ispitanika istraživanja svoje proizvode predstavljaju i u inozemstvu, a njih osam smatra da im internet pomaže u promidžbi proizvoda i usluga.
Zapreka daljnjem razvoju i procvatu weba u Hrvatskoj moglo bi biti i neznanje. Naime, samo je 13 posto ispitanika istraživanja tijekom karijere imalo neku vrstu treninga iz online marketinga.
Veza sa stručnjacima
- Google je prepoznao velik potencijal rasta e-trgovine, budući da u Hrvatskoj postoji potrebna infrastruktura, kao i interes kupaca i trgovaca. Stoga smo pokrenuli program Google Engage za agencije kako bismo pomogli SEM i SEO stručnjacima, webmasterima, web dizajnerima i drugim internetskim stručnjacima kako bi pomogli svojim klijentima da postanu uspješni u online svijetu - komentirao je rezultate istraživanja Googleov direktor za jadransku regiju Joško Mrndže.
Kako bi povezao male i srednje tvrtke sa stručnjacima za online oglašavanje, Google je pokrenuo i web stranicu www.kartaagencija.hr, koja pomaže u pronalaženju lokalnih agencija specijaliziranih za web oglašavanje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....