Uber je na svome blogu objavio kako do daljnjega neće pružati jednu od svoje dvije usluge u glavnom gradu Grčke Ateni zbog prilagodbe novom zakonu o prometu. Riječ je o usluzi uberX preko čije je aplikacije, prema podacima kompanije, od 2015. dosada naručilo vožnju 450 tisuća Atenjana i posjetitelja tog grada.
- Moramo procijeniti možemo li i kako raditi u novom zakonskom okviru. Uslugu ćemo obustaviti sve dok ne pronađemo odgovarajuće rješenje. Nadamo se da ćemo surađivati sa svim lokalnim zainteresiranim stranama kako bismo omogućili Grcima uživanje u prednostima suvremenih tehnologija kao što je Uber – poručeno je na spomenutom blogu, prema kojem je novi grčki zakon o prometu izbacio poslovanje Ubera 'iz ravnoteže', među ostalim, strožom kontrolom podjela cijene vožnje između više putnika.
Prema tumačenjima grčkih medija, novi propis pred vozače koji pružaju uslugu uberX stavljena je obaveza da naručenu vožnju počinju s za to obilježenih pozicija u gradu.
- Novi propisi prisiljavaju tvrtke poput Ubera da vožnje započnu i završe na određenom mjestu što učinkovito 'ubija' Uberov poslovni model – ocijenio je atenski portal 'Pappasport', podsjećajući da su donošenju novih propisa prethodile demonstracije vozača gradskog 'žutog taksija' u ožujku ove godine.
Druga Uberova usluga u Ateni uberTaxi ostaje na tržištu. Riječ je o usluzi koju odrađuju profesionalni taksi prijevoznici, dok su uberX vozili licencirani vozači angažirani od strane nekog od uberovih partnera poput 'rent-a-car' tvrtki ili turističkih agencija.
Jedna od novina novih pravila za taksi usluge u Grčkoj je i uspostava digitalne platforme na kojoj bi se nalazili podaci o naručenim vožnjama, raspoloživosti taksiprijevoznika i podjeli troškova vožnje.
Podsjetimo, novi Zakon o cestovnom prometu upravo je ovih dana i hrvatska Vlada uputila u saborsku proceduru, također nakon puno polemika koje su pratile novu regulaciju taksiprijevoznika.
U nas bi, među ostalim, trebalo doći do liberalizacije izdavanja dozvola za taksije te izjednačavanja taksimetra i aplikacije koju koristi Uber kao načina naplaćivanja vožnje. Možda i najvažniji Vladin prijedlog je da se Uber ne tretira kao poseban oblik prijevoza.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....