ISKORAK U OFF SHORE PROJEKTE

INSTALIRANO 16 BRODOSPLITOVIH BRANA ZA SPAS VENECIJE, ISPORUČIT ĆE IH 63 Splitski škver nada se sličnim novim projektima u svijetu

 Brodosplit

Nakon niza provedenih međunarodnih natječaja i izbora Brodosplita kao najboljeg graditelja te potpisanih ugovora za gradnju 63 čelične brane za morske prolaze Malamocco, Chioggia i San Nicolo, što kroz Venecijansku lagunu vode prema Veneciji s ciljem zaustavljanja utjecaja plime na grad, posljednjih je mjeseci u tijeku njihovo instaliranje u morski prolaz Malamocco.

Dosad je instalirano 16 mobilnih brana. Čelične brane za prolaz Malamocco su duge 29,5 metara, široke 20 metara i visoke 4,5 metra te su najveće od cijelog sustava brana za tri morska prolaza Venecijanske lagune.

Brodosplit je sukladno ugovoru i potrebama naručitelja izgradio, isporučio i transportirao u Veneciju 43 čelične brane, dok je preostalih 20 za prolaz San Nicolo u različitim fazama proizvodnog procesa, objavili su Trenutačno ih je 10 zapakirano i spremno za isporuku, a 10 je u izradi.

Operacije uranjanja su jako osjetljive jer brana mora doseći dubinu od 14 metara te se spušta uz pomoć okvirnog nosača koji je postavljen na mjesto instaliranja.

Brodosplit

Brodosplit
Uranjanje čelične brane

“Kada dođe u kontakt s vodom, brana se na kontroliran i reguliran način počinje puniti sve dok se muški element zglobnog spoja fiksiran na brani, ne umetne u ženski element koji je sastavnica betonskog temelja. Ova izrazito delikatna operacija, s obzirom na dubinu mjesta postavljanja te tlakove koji djeluju, završava zatezanjem zglobnog sustava. Postavljanje prve brane u veljači ove godine uspješno je izvedeno. Ono je bilo svojevrsni test kojim se demonstrirala kvaliteta izrade ‘Brodosplitovih’ brana i valjanost mnogih sustava razvijenih upravo kako bi se operacije izvele na siguran način te kako bi se spomenuti sistemi kalibrirali u posebnim uvjetima, po pitanju brzine struje, dubine kesona, vremenskih te uvjeta na moru i pomorskog prometa. Upravo iskustvo i stručnost splitskih brodograditelja bila je temeljna odrednica talijanskog arhitektonsko-građevinskog konzorcija "Venezia Nuova“ da Brodograđevnu industriju Split izabere za partnera u jednom od najvećih građevinskih projekata u povijesti Italije”, priopćili su iz Brodosplita.

Tijekom instaliranja promet brodova kroz morski prolaz je reguliran i koordiniran s operacijom uranjanja zahvaljujući suradnji Lučke kapetanije koja dozvoljava prolaz brodovima pri najmanjoj brzini održavajući stalan kontakt s kapetanima te uz pomoć remorkera. Cijeli zahvat instaliranja brana su isplanirali i koordinirali inženjeri konzorcija COMAR u suradnji s Direzione Lavori i osobama odgovornim za sigurnost, uzimajući u obzir ograničenja koja nameće okolina u kojoj se radi te ulazni i izlazni pomorski promet koje je izrazito intenzivan u ovom morskom prolazu.

“Narednih dana se na gradilištu nastavljaju zahvati za uranjanje preostalih brana u morski prolaz Malamocco koje će biti instalirane u nizu prema ostalima. Ovim iskorakom u off shore projekte, Brodosplit se pozicionira na tržištu koje ima veću dodanu vrijednost, te kao takav stječe neophodne reference za sljedeće slične projekte“, priopćili su iz Brodosplita.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 22:50