ZAGREB - Japan Tobacco International (JTI) osnovao je krajem travnja tvrtku u Hrvatskoj te kreće u osvajanje tržišta sa svoja dva međunarodna brenda - Camel i Winston, čija će cijena biti 20 odnosno 17 kuna. Na taj način JTI kreće u osvajanje tržišta. Cigarete za hrvatsko tržište distribuirat će iz svoje tvornice u Njemačkoj, a ne iz tvornice u susjednoj Srbiji.
Ugovor o distribuciji
Direktor JTI-a za područje Zajednice Neovisnih Država, Rumunjske i Adriatic regije Martin Braddock na konferenciji za novinare objavio je da je JTI potpisao ugovor o distribuciji vrijedan 120 milijuna eura s tvrtkom Fibis iz Zagreba. Tim bi ugovorom trebali otvoriti 50 novih radnih mjesta. JTI je stigao u Hrvatsku s ambicioznim planom dugoročnog rasta i razvoja poslovanja, rekao je zamjenik glavnoga izvršnog direktora Yasushi Shingai. Dodao je kako je uvjeren da će ulazak JTI-a na hrvatsko tržište potaknuti i druge japanske investitore na ulaganje u Hrvatskoj. U JTI-u očekuju stabilan i pouzdan zakonodavni okvir te fer tržišnu utakmicu na hrvatskom tržištu.
Otvoreni za ulaganja
Ta globalna kompanija zasad nema namjeru ulagati u proizvodnju u Hrvatskoj, no kako su istaknuli čelnici kompanije, bude ili im posao dobro išao, u budućnosti su otvoreni za sve opcije. Prema procjeni, JTI bi u idućih pet godina od prodaje u Hrvatskoj u državni proračunu mogao uplatiti više od 90 milijuna eura. Ne možemo otkriti točne ciljeve, kada je riječ o tržišnom udjelu koji želimo, no prvi cilj je pet posto, a dugoročno želimo postati najveća tvrtka u globalnoj industrij, naveo je Braddocki. JTI je treća svjetska duhanska kompanija koja na globlanom tržištu drži udio od 11 posto. Zapošljava 25.000 ljudi, a prisutni su u 120 zemalja, a tijekom 2009. godine ostvarila je 9,6 milijardi američkih dolara neto prihoda od prodaje.
Ulazak JTI-a zasad ne brine tvornicu duhana Rovinj. Iz TDR-a su nam poručili kako poštuje konkurenciju.
TDR nije zabrinut
Ulazak još jedne globalne kompanije u Hrvatsku najbolja je potvrda otvorenosti hrvatskog tržišta cigaretama. TDR ima iskustvo u tržišnom sučeljavanju s globalnim kompanijama na regionalnom tržištu i u tom poslu vrlo je uspješan.
Naš udio na regionalnom tržištu veći je od 25 posto, a vjerujemo da će takvim i ostati.
Martin Braddock, regionalni predsjednik JTI-a : Cigarete će stizati iz Njemačke, a ne iz Srbije
JTI ulazi na hrvatsko tržište s dva svoja brenda, a plan im je daljnje širenje
Koliko danas prodajete u Hrvatskoj, na koji segment tržišta ciljate?
- Na hrvatskom smo tržištu tek započeli s aktivnostima krajem prošlog mjeseca tako da ne raspolažemo brojčanim podacima o prodaji. JTI je potpisao ugovor o distribuciji, koji bi prema predviđanjima trebao rezultirati prometom od 120 milijuna eura. Dolazimo s dva međunarodna brenda, Camel, čija će cijena biti 20 kuna, te Winston, koji će stajati 17 kuna.
Je li hrvatsko duhansko tržište zatvoreno za stranu konkurenciju?
- Definitivno se vidi da se hrvatsko tržište otvara, u smislu zakonskog usklađivanja s EU i kretanja prema tom tržištu. Od prošle godine došlo je do promjene stava Vlade o trošarinama, što je prouzročilo izjednačavanje statusa lokalnih i uvoznih proizvode. Čekamo da se zakon o konkurentnosti u potpunosti implementira. Prema našem uvidu, TDR ima 83 posto udjela na hrvatskom tržištu.
Zašto ćete cigarete u Hrvatsku uvoziti iz Njemačke, a ne iz Srbije?
- Postoji mnogi razlozi i faktori koji utječu na izbor tvornice iz koje će se plasirati cigarete. Kad donosim tu odluku, gledamo na efikasnost, trgovinske sporazume i dr. Pretpostavka je da se Hrvatska kreće prema ulasku u EU te da je logično da uvoz ide iz zemlje članice EU.
Kolika je vaša proizvodnja u Senti u Srbiji?
- Tvornica ima kapacitet pet milijardi cigareta godišnje. Situacija je u Srbiji slična situaciji u Hrvatskoj jer su na tržištu prisutne sve veće kompanije iz duhanskog biznisa, a to je dobro za potrošača.
Smatrate li da će se u budućnosti TDR morati strateški povezati s nekom globanom kompanijom?
- Smatram da je neprikladno da iznosim svoje mišljenje o planovima TDR-a.
Kako komentirate rast crnog tržišta cigareta?
- Teško je precizno govoriti o ukupnim svjetskim količinama krijumčarenih duhanskih proizvoda. Procjene kažu da je to oko šest posto globalne potrošnje i da je gubitak između 40 i 50 milijardi dolara. JTI će u razdoblju od 15 godina, podržati EU u borbi protiv ilegalne trgovine i falsificiranja cigareta sa 400 milijuna dolara. ( M. Kuskunović)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....