ZAGREB - Najveći trgovački lanac Konzum na pragu je preuzimanja trgovačkog biznisa kontroverznoga splitskog biznismena Željka Keruma . U Agenciji za tržišno natjecanje potvrdili su nam da je Konzum jučer AZTN-u dostavio prenotifikaciju koncentracije poduzetnika Konzum/Kerum.
Tržišni udjeli
- Ono što u ovom trenutku možemo reći o postupku ocjene prijavljene namjere koncentracije jest da će se postupak voditi prema proceduri propisanoj Zakonom o zaštiti tržišnog natjecanja - naveli su u AZTN-u.
To znači da Konzum i Kerum još nisu potpisali ugovor, ali su zatražili mišljenje Agencije koja bi im, ako nema pretjerane koncentracije na tržištu, trebala dati zeleno svjetlo za daljnje korake.
Iako trgovački krugovi o novoj Todorićevoj akviziciji govore već danima, službeni komentar nemoguće je dobiti i nije bilo moguće provjeriti jesu li Kerum i Todorić već potpisali ugovor.
Ako bi preuzeo 89 Kerumovih trgovina, Todorić bi svoj tržišni udjel povećao na oko 28 posto budući da je Kerum lani imao 2,8 posto udjela koji je zbog prodaje nekih trgovina ove godine i manji.
Što će preuzeti?
Koliko bi mu iznosio udjel u Dalmaciji, zasad nije poznato, kao ni to hoće li se dogovoriti o preuzimanju svih ili samo trgovina u mjestima gdje Konzum nije jako zastupljen.
U AZTN-u tvrde da se udjeli ne promatraju na nacionalnoj razini, nego lokalno, a prema broju trgovina jednog i drugog lanca Konzumu bi moglo biti najteže preuzeti Kerumove trgovine u velikim gradovima poput Splita, Zagreba i Rijeke.
Kerum je proljetos Tomislavu Mamiću, vlasniku tvrtke Tommy, prodao lanac maloprodaje južno od Metkovića za 20 milijuna eura. Tada je tvrdio da ne izlazi iz trgovačkog biznisa, nego da je u pitanju preslagivanje odnosa unutar Nacionalnog trgovačkog lanca (NTL) čiji su članovi obojica.
Potencijalni kupci su i Lidl i Kaufland
Neslužbeno doznajemo da su dva diskontna lanca, Kaufland i Lidl, Konzumu opasno za petama po tržišnom udjelu te da su u kratkom roku uspjeli doći do 15 posto udjela u trgovini u Hrvatskoj. Ako je ovaj podatak točan, moguće je da Kerum pregovara i s njima. Zbog toga je razumljivo zašto su u Agrokoru oprezni u davanju bilo kakvih informacija.
Trgovački krugovi tvrde da bi Konzum od Keruma mogao preuzeti brend i zaposlene, dok bi trgovačke centre uzeo u dugoročni najam. Nešto slično krajem prošle godine napravili su Mercator i Getro.
Početkom godine Kerum je pregovarao i sa slovenskim Mercatorom. Procjenjivao je da bi mu za 90-ak trgovina potencijalni kupac trebao platiti 200 milijuna eura, što odgovara godišnjem prihodu tvrtke Kerum od 1,4 milijarde kuna, no svi su uvjereni da bi, s obzirom na zaduženost i dug dobavljačima, ta cijena mogla biti znatno niža.
Zbog pada potrošnje u 2011. bit će novih preslagivanja, akvizicija i saveza u hrvatskoj trgovini, prognoziraju stručnjaci.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....