SNAPCHAT

KRAJ ERE FACEBOOKA Servisi za slanje poruka će u 2015. godini prestići društvene mreže

Na samu Staru godinu Snapchat, najbrže rastući servis za razmjenu poruka, skupio je 486 milijuna dolara ulaganja.

Prema izvještajima američke Komisije za vrijednosne papire, novac su dala 23 ulagača, ne zna se tko je uložio najviše, ali se zna da kompanija koja je do prošle godine bila praktički bez prihoda, sada vrijedi 20 milijardi dolara. Još u kolovozu, nakon zadnje runde financiranja u kojoj su skupili više od 649 milijuna dolara, vrijedili su 10 milijardi.

Tada su među njihove najjače ulagače ušli utjecajni venture fondovi poput Benchmarka, Kleiner Perkinsa i General Catalyst Partnersa. Američki portal Techcrunch objavio je da prema podacima koji su trenutno dostupni Snapchat postaje treći najjači tehnološki startup, iza kineskog proizvođača pametnih telefona Xiaomi i servisa za taksi usluge Uber.

Snapchat se proslavio kad se počelo kristalizirati da će zaštita privatnosti biti jedno od glavnih pitanja umreženog svijeta. Fenomeni poput osvetničke pornografije, špijuniranja korisnika u korist oglašivača, skandal s prisluškivanjem pod okriljem NSA, i među “običnim” su korisnicima stvorili potrebu za sigurnijim i diskretnijim komuniciranjem.

Snapchat je prihvaćen zahvaljujući tehnologiji s kojom se poruke same uništavaju kratko nakon slanja.

Prigrlili su ga prvo tinejdžeri i mlađa publika, a zatim se počeo širiti prema današnjih 100 milijuna korisnika. Unatoč silnoj popularnosti, Snapchat se ubrzo našao u problemima jer praktički nije imao prihoda a odbili su Facebookovu ponudu da ih 2013. kupi za više od 3 milijarde dolara. Kad je nedavno hakiran Sony, među internim mailovima doznalo se da je Snapchat htio za 30 milijuna dolara kupiti video start-up AddLive i da su upropastili šansu za značajno ulaganje kineskog diva Tencent. Ipak, novi uspon Snapchata nije iznenadio tržište. Iz Credit Suisse su doveli direktora strategije Imrana Khana a iz Facebooka Mikea Randalla, uveli su nove usluge poput plaćanja i nastavili rasti.

Korisnička baza servisa za poruke raste puno brže od one društvenih mreža i u 2015. oni bi ih prvi put mogli preteći. Zato je Facebook lani dao 19 milijardi dolara za WhatsApp i izdvojio Messenger u zasebnu aplikaciju a slična je odluka stajala i iza preuzimanja Instagrama.

Rast notifikacija za brže širenje poruka

Poruke su postale srce svih aktivnosti na mobilnom internetu, prek njih se razmjenjuju fotografije, video, sve se više koriste za igre i kupovinu. Konkurencija se zaoštrava, a najjače internetske kompanije i venture fondovi ulijevaju milijarde na tržište. Jedan od ključnih razloga rasta poruka su laka i elegantna distribucija kroz online trgovine i povezivanje s imenicima u mobilnim uređajima. WhatsApp je u nekoliko godina dosegao 500 milijuna jedinstvenih mjesečnih korisnika, servis LINE 400 milijuna registriranih , a Snapchat rast od 15 posto godišnje. Poruke nude čist i praktičan proboj kroz šumu sadržaja na mobilnom internetu i zato su u 2013. rasle 203 posto, a u 2014. 148 posto. Novi trend, notifikacije kao središte aktivnosti na mobilnim uređajima, porukama će dati novi poticaj jer nudi “push” obavijesti bez “spama” a oglašivači baš to trebaju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. studeni 2024 21:44