NCP brodogradilište iz Šibenika

NA KORAK DO PREUZIMANJA Dugove im otkupio švicarski fond, izgradili rekordan broj katamarana za Norvežane, a nadaju se novom poslu u Bangladešu

 
Ana Zajc iz tvrtke Cronomar posredstvom koje su ugovarani brodovi uglavnom za norveško tržište
 Božidar Vukičević / HANZA MEDIA

Potraživanje Jadranske banke u sanaciji prema NCP grupi koja je u predstečajnoj nagodbi i prema NCP Remontnom brodogradilištu Šibenik,preuzela je švicarska tvrtka Swiss Maritime Investment iza koje stoji poduzetnik iz Danske.

Potraživanje je prodala tvrtka SPV za sanaciju koja je i osnovana s ciljem za upravljanja neprihodujućom imovinom Jadranske banke u sanaciji. Swiss Maritime Investment otkupio je dio potraživanja Jadranske banke, a time i potraživanja Nautičkog centra Prgin.

„Kao novi vlasnik potraživanja, nakon procjene mogućnosti naplate kroz instrumente osiguranja, SPV za sanaciju je u cilju minimaliziranja troškova sanacije prodao potraživanje koje ima prema NCP grupi i NCP Remontnom brodogradilištu Šibenik, po najvišoj postignutoj cijeni. Cijena je veća od nadoknadive vrijednosti kolaterala. Budući da transakcija još nije u cijelosti realizirana sve ostale informacije, uključujući i ime kupca potraživanja, iznose potraživanja, kao i detalje transakcije, nismo u mogućnosti dostaviti, obzirom da je riječ o poslovnoj tajni“, odgovorila nam je na upit vezan za detalje preuzimanja Diana Tureček Kalafatić, direktorica tvrtke SPV za sanaciju iz Zagreba.

Neslužbeno se doznaje da je otkupljeno oko 150 milijuna kuna potraživanja Jadranske banke od NCP-a, a očito je cilje da se preuzmu tvrtke NCP grupa koja je u predstečajnoj nagodbi i NCP Remontno brodogradilište Šibenik koji je u stečaju.

Najveći vjerovnik

Swiss Maritime Investment je postao tako u ovom trenutku najveći vjerovnik NCP-a. Prema neslužbenim informacijama, prije koji mjesec su predstavnici fonda iza kojeg stoje poduzetnici iz Danske (bave se brodogradnjom dugi niz godina) razgovarali su s predstavnicima ključnih partnera NCP grupe i NCP Remontnog brodogradilišta Šibenik. To prema našem izvoru svakako znači da namjeravaju otkupljeno potraživanje pretvoriti u vlasnički udjel, te se očekuje da će ostalim vjerovnicima predložiti poslovni model kako bi se izišlo iz ove situacije.

Roko Vuletić, direktor NCP grupe, nije htio komentrati stečajni postupak, niti preuzimanje potraživanja banke, jer kako kaže brodogradilište nije stranka u postupku i njemu se praktični još uvijek ništa posebno ne mijenja. Ipak, kaže da se raduje da je umjesto banke izgledno da budući većinski vlasnik postane tvrtka iz slične djelatnosti, koja bi očito mogla biti strateški partner i donijeti nove poslove.

Vuletić tvrdi da je ova godina bila jedna od uspješnijih što se tiče remonta, a i što se tiče gradnje aluminijskih brodova za norveško tržište. Otkriva da će ove godine izgraditi rekordnih 17 katamarana za norveško brodogradilište Moen Marin.

„Novost je da smo izabrani u uži krug, konkretno ušli smo među tri ponuditelja za gradnju ophodnog broda za obalnu stražu Bangladeša. Prošli smo na međunarodnom natječaju a konačnu odluklu očekujemo krajem rujna. Radi se o aluminijsakom brodu dugom 18 metara. Tko dobije posao graditi će šest takvih brodova. Poslovi za norveško brodogradilišta dalo nam je referencu za gradnju aluminijskih brodova“, otkriva Roko Vuletić.

CroNoMar zadovoljan

Oko 60 posto prihoda NCP je ostvarivao od gradnje aluminjskih katamarana za Norvešku, dok je ostatak ostvarivan od remonta koji je prema riječima Roka Vuletića ove godine bio odličan.

Ana Zajc, viša projektna savjetnica u tvrki CroNoMaR posredstvom koje su i ugovarani brodovi uglavnom za norveško ali i neka druga tržišta, jasno kaže da što se tiče CroNoMara suradnja s NCP grupom i brodogradilištem se nastavlja, te otkriva da se sprema gradnja čak i složenijih, odnosno puno kompleksnijih brodova koji bi se trebali graditi u ovom brodogradilištu. Radi se, kaže, o jednom inovativnom projektu.

„Ulazak novih investitora svakako bi trebao olakšati situaciju te još više povećati broj ugovora. Nema nikakvih zastoja i povećavamo broj ugovora. Očekujemo niz novih ugovora. Za sada imamo devet aluminjskih katamarana koji se rade, te ih je pet u fazi ugovaranja. Što se tiče isporuka, i one se odvijaju prema planu. Isporučili smo najhmanje pet brodova od trenutka kada je u svibnju pokrenuta predstečajna nagodba NCP grupe, preko koje mi i ugovaramo poslove. Jedan od tih brodova bio je vrlo uspješno predstavljen na nedavno održanom sajmu AquaNor koji se održava svake druge godine u Trondheimu. Doista je vladao veliki interes potencijalnih naručitelja za tim 15 metarskim katamaranom. Suradnju nismo prekidali jer smo bili jako zadovoljni i imali smo povjerenje, koje smo stekli zahvaljujući kvaliteti gradnje i dosadašnjim isporukama. Od 2010. godine do danas u Norvešku smo isporučili 68 brodova izgrađenih u NCP-u. A te 2010. godine smo planirali isporučiti 16 brodova. Nitko nije mogao očekivati da će isporuke narasti ovoliko“, kaže Ana Zajc.

Pomela ih kriza

Remontno brodogradilište, koje je bilo u vrlo teškom stanju, 2004. godine preuzeo je primoštenski poduzetnik Goran Prgin kreditom Hypo banke od 6,3 milijuna eura. Kao jamstvo je založio nekretnine, a s tvrtkom je preuzeo 220 ljudi, od kojih je dio zbrinut. U samo četiri godine promet je sa 20 milijuna kuna podigao na 114 milijuna kuna, a broj radnika povećao se na 400. A onda je nastupila kriza tako da je NCP zapao u probleme. Prgin je vatrogasno rješenje našao na način da je marinu i gradnju hotela prepustio turskoj Dogus grupi. Tijekom krize porasla su zaduženja brodogradilišta te je pokrenuta predstečajna nagodba koju je NCP uz podršku Jadranske banke prošao prvi put prije nekoliko godina. Nakon toga brodogradilište i tvrtke iz NCP grupe su povratile predkrizni promet ali je najprije NCP Remontno brodogradilište krajem prošle godine otišlo u stečaj a potom i u svibnju ove godine NCP Grupa preko koje su se i ugovarali poslovi. Proizvodni proces nije prekidan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. prosinac 2024 20:59