HOĆE LI SE NEŠTO PROMIJENITI?

Nakon testa proizvoda u Hrvatskoj: EU parlamentarci organiziraju raspravu, Nestle tvrdi da nema dvostruke standarde, Spar podržao Borzan...

 Vlado Kos / CROPIX

Nakon što je nedavna analiza kvalitete (naizgled) istih proizvoda u Hrvatskoj i Njemačkoj pokazala kako je kod više od polovine od 26 ispitanih proizvoda utvrđena razlika u kvaliteti, ti su rezultati poslani povjerenici Europske komisije za zaštitu potrošača Veri Jourovoj, objavila je europarlamentarka Biljana Borzan koja se angažirala oko tog istraživanja.

Reakcija povjerenice se još čeka, a o tome će biti riječi i na najavljenoj konferenciji o različitoj kvaliteti proizvoda na jedinstvenom europskom tržištu koja se 27. rujna održava u Bruxellesu. Organizira je grupa Socijalisti i demokrati u Europskom parlamentu, čija je članica i Borzan.

Podsjećamo: istraživanje koje je inicirala i provedeno je u suradnji s Hrvatskom agencijom za hranu, obuhvatilo je 26 proizvoda iz Hrvatske i Njemačke, a značajne razlike u kvaliteti su pronađene kod Nutelle, Wuddy hrenovki, Hipp dječje hrana, Danone Activie, Haribo gumenih bombona te Ariel deterdženta za pranje rublja.

To je objavljeno 1. rujna, a u međuvremenu su reagirali neki igrači na hrvatskom tržištu, među njima i trgovački lanac Spar, te u današnjem razgovoru za Hinu predstavnica tvrtka Nestle Adriatic.

Helmut Anton Fenzl, direktor Spara Hrvatska, dao je otvorenu podršku Biljani Borzan, te je iskoristio priliku da promovira Sparove robne marke jer su, kaže, one jednake kvalitete na svim tržištima. No, osim samoreklame, iznio je i zanimljivo objašnjenje zašto trgovci ne mogu jamčiti da je kvaliteta proizvoda poznatih brandova koji se prodaju u Hrvatskoj jednaka kvaliteti u svim ostalim europskim zemljama.

“Svaki pokušaj nabavljanja proizvoda direktno od proizvođača osujećen je od multinacionalnih kompanija koje dozvoljavaju kupovinu samo preko distributera i to samo one kvalitete koju oni žele prodavati hrvatskom tržištu”, rekao je Fenzl.

Očito je, dakle, kamo se treba usmjeriti rasprava na EU razini. Iz Nestlea pak poručuju kako oni nemaju dvostruke standarde kvalitete za proizvode na zapadnim i istočnim tržištima zemalja članica EU-a, pa tako ni za Hrvatsku.

“Sve naše tvornice proizvode za različita tržišta neovisno na kojem su kontinentu, odnosno u kojoj zemlji smješteni. Recepti naših proizvoda reflektiraju kulturološke različitosti između država i regija, uključujući i one unutar EU, a razvijeni su kako bi zadovoljili potrebe lokalnih potrošača", prenosi Hina rukovoditeljicu komunikacija tvrtke Nestlé Adriatica Ivu Taiber.

Ona priznaje da su “moguća manja odstupanja u sastojcima koji se koriste u proizvodnji unutar EU”, ali ih tumači preferencijama lokalnih potrošača, te kaže da se “prilikom kreiranja asortimana za lokalno tržište u obzir uzimaju i drugi faktori, poput prehrambenih i kupovnih navika, regulatornih zahtjeva, dostupnosti sirovina, proizvodnih mogućnosti tvornica i slično”.

Hoće li Nestle i druge kompanije koje se proziva u testovima u to uspjeti uvjeriti kupce, kao i EU tijela koja bi se pitanjem različite kvalitete proizvoda trebala baviti?

Borzan je nakon najnovijeg istraživanja poručila kako ono, kao i ranija europska istraživanja, potvrđuje "opravdanost stava više od 80% naših građana koji misle da ih multinacionalne kompanije tretiraju kao građane drugog reda". Najavila je da će dobiveni rezultati dati doprinos rješavanju tog problema na razini EU, tako da željno iščekujemo nastavak priče.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 08:35