Nakon što je jučer medijima protutnjala vijest da je kineska kompanija Camel Group odlučila uložiti u Rimac Automobile 30 milijuna eura, danas su na Facebook stranici tog zagrebačkog startupa objavili izjavu glavnog izvršnog direktora Camela, najvećeg proizvođača baterija u Aziji, Liu Changlaia.
Kako kaže, temeljito su proučili tržište u potrazi za tehnološkim partnerom i zaključili da je Rimac za njih perfektan spoj jer "vodi u razvoju tehnologije za električna vozila u mnogim područjima".
"Za brojnih posjeta Hrvatskoj i detaljnog dubinskog snimanja kompanije, bili smo jako impresionirani dubokom vertikalnom integracijom Rimac Automobila - razvijaju i proizvode sv eključne sisteme za vozila kod sebe. Također je bilo impresivno saznati da je Rimac, kao mlada kompanija u vrlo konzervativnoj industriji, stekla povjerenje nekih od najvećih i najprestižnijih automobilskih kompanija", izjavio je Liu Changlai. U pitanju su, primjerice, Aston Martin i Koenigsegg s kojima Rimac surađuje.
Nije objavljeno koji vlasnički udio će nakon ulaganja pripasti Camelu, iako se u medijima spekulira da je to oko 15 posto, pa bi valuacija kompanije sada bila oko 200 milijuna eura.
Ulaganje je za Rimac Automobile, objasnio je osnivač Mate Rimac, važno za dva ključna područja - novi supermoderni proizvodni pogon za dalji razvoj njihovog tehnološkog biznisa te, drugo, lansiranje nove generacije električnog superautomobila.
Radno ime novog modela je Concept Two, a prezentirat će ga u prvoj polovici iduće godine.
Britanski portal Autocar je opisao novi model superautomobila kao veći, udobniji i skuplji od Concept Onea te s boljim performansama (sadašnji model ubrzanje od nule na 100 kilometara/sat postiže u 2,5 sekunde, postiže maksimalnu brzinu od 355 kilometara/sat i ima 1224 KS, a može s jednim punjenjem prijeći 350 kilometara). Citiraju Moniku Mikac, operativnu direktoricu Rimac Automobila, koja im je rekla da će nova verzija i dalje biti dvosjed, a računaju da bi u prvoj godini mogli prodati 20 primjeraka Concepta Two. Kako je rekla, ostat će u istoj ligi s Bugattijem, te stajati više od milijun funti (1,1 milijun eura).
Iako su postali poznati upravo zbog superautomobila, glavni proizvod Rimac Automobila su zapravo njihova tehnološka rješenja za druge proizvođače automobila, za koje razvijaju baterijski sustav, pogonski sustav, elektroniku u automobilu... Plan im je, kako kaže Monika Mikac, u novom pogonu proizvoditi 5000 do 10.000 baterija.
Camel Group je inače početkom mjeseca objavio i da planira, zajedno s tvrtkom GSR Capital Advisors, sudjelovati u akviziciji Nissanove tvornice za baterije, i to u visini od oko 100 milijuna dolara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....