ISKORIŠTENOST KAPACITETA HOTELA

Po iskorištenosti hotela Hrvatska opet na dnu EU

 Sebelić/CROPIX

Hrvatska je i ove godine, po podacima Eurostata, u usporedbi sa 27 članica Europske Unije pri samom dnu ljestvice iskorištenosti kapaciteta hotela u prvih četiri mjeseca ove godine (od siječnja do travnja). Sa 24,9 posto iskorištenosti hotela Hrvatska je samo ispred Bugarske, Rumunjske i Luksemburga, a u odnosu na isto razdoblje prošle godine iskorištenost hotela je pala za 0,4 posto.

Konkurentni hoteli

Promatrano razdoblje indikativno je u turizmu jer je riječ o mjesecima između Nove godine i Uskrsa kada službeno počinje turistička sezona. Popunjenost u tim mjesecima ne govori samo o dužini sezone nego i o kvaliteti lanjskih investicija. Jesu li to zabrinjavajući podaci, upitali smo Miroslava Dragičevića, jednog od vodećih turističkih menadžera i analitičara koji od 1993. vodi tvrtku Horwath Consulting Zagreb.

- Ovi Eurostatovi podaci ne moraju nužno odgovarati stvarnom stanju stvari u hotelskoj industriji jer su u statistiku ušli svi registrirani hoteli. Od petstotinjak naših hotela tek polovica njih posluje po internacionalnim standardima, a ostatak se samo zovu hoteli i slabo rade. Dakle, od tih 15 posto ukupnog godišnjeg prometa koje kod nas ostvare hotelske kuće, opet je tek polovica europski konkurentna. U tom razdoblju, po našim podacima, ti hoteli imaju vrlo dobru popunjenost od 40 do 45 posto - rekao nam je Dragičević.

Osim što je kod tih konkurentnih hotela proteklih godina dodatnim ulaganjima povećana popunjenost, podigla se i kvaliteta smještaja pa ti hoteli po sobi ostvaruju godišnji prihod od 18.000 eura, što je već konkurentno u europskim razmjerima.

- Ovi bi podaci bili i bolji da se proteklih desetak, pa i više godina nismo bavili samo saniranjem postojećih kapaciteta. Mi nismo krenuli i u razvoj novog hotelijerstva, a da bi postali konkurentni globalni igrači, moramo udvostručiti hotelske kapacitete s novom turističkom infrastrukturom (golf, kongresi, zdravlje). Moramo postaviti i nova pravila igre u kojima administrativne prepreke neće sprečavati investitore koji žele ulagati - kaže Dragičević.

Figa u džepu

Brojni su investitori koji su zakucali na vrata tvrtke Horwath Consulting s konkretnim projektima i zahtjevima za gradnju hotela, ali još su brojnije prepreke zbog kojih su odustajali od ulaganja. Renomirani ulagači tražili su i od države da se poštuju uobičajena pravila u globalnoj turističkoj industriji, ali investicije najčešće zapnu već na lokalnom zakonodavstvu.

- Svi imaju figu u džepu i skrivaju se od problema. Nadamo se da će zaživjeti novi poslovni modeli razvoja i upravljanja turističkim nekretninama ministra Ostojića u kojima će i država subvencijama poticati nove investicije. Došlo je vrijeme kada će svaka destinacija morati odlučiti koje će područje turizma razvijati. Za cjelogodišnji razvoj turizma, koji bi uvećao i ovu statistiku od siječnja do travnja, imamo 15-ak destinacija u naša četiri glavna turistička klastera Istri, Kvarneru, Dalmaciji i Dubrovniku - kaže Dragičević.

Upitan da ocijeni ovogodišnju sezonu, Dragičević nam je odgovorio kako je opet riječ o “žmikanju vode iz suhe drenovine”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 13:24