Maratonska sjednica zbog iste plaće

PREVLADANA PODJELA 'ISTOČNIH' I 'ZAPADNIH' ČLANICA EU OKO PLAĆA Hrvatska bila suzdržana, ali izglasana je izmjena direktive koja tangira građevince

 Jure Mišković / HANZA MEDIA

Ministri rada Europske unije u ponedjeljak navečer su se dogovorili o reformi direktive o izaslanim radnicima.

"Čestitam na postignutom sporazumu. Dogovorili smo uravnotežen sporazum", rekla je povjerenica Europske komisije za socijalna pitanja Marianne Thyssen po završetku maratonskog sastanka 28 ministara rada u Luksemburgu.

Sporazumu su se protivili ministri iz Poljske, Mađarske, Latvije i Litve, a suzdržani su bili ministri Velike Britanije, Irske i Hrvatske.

Ostali su bili za prijedlog, objavila je Estonija koja je trenutačno predsjedateljica Europske unije.

Prema prijedlogu Komisije, izaslani radnik treba imati istu plaću i iste radne uvjete kao i radnici u zemlji primateljici, dok je po sadašnjim pravilima radnik najčešće plaćen prema standardima zemlje iz koje dolazi.

Takva reforma će utjecati, primjerice, na plaće hrvatskih građevinskih radnika čije tvrtke dobivaju poslove u drugim zemljama EU, a moguće je da će utjecati i na konkurentnost tih tvrtki pri dobivanju novih poslova budući da po cijeni radne snage više neće biti povoljnije.

Nakon gotovo 11 sati razgovora, ministri rada EU su se dogovorili o trajanju izaslanog rada, najviše 12 mjeseci, što je tražila Francuska, s time da se može produljiti za još šest mjeseci na zahtjev poslodavca.

Francuska je morala popustiti u sektoru prijevoza, koje je osobito osjetljivo jer su zemlje Višegradske skupine, ali i Španjolska i Portugalu zabrinute zbog negativnih posljedica reforme na njihove vozače.

Već 18 mjeseci zemlje članice pokušavaju postići dogovor oko promjene direktive na snazi od 1996. godine. Međutim, u vezi s tim nastala je podjela na istočne i zapadne članice, s tim da su i Španjolska i Portugal na strani istočnih članica, uglavnom zbog pitanja vozača.

Prema sporazumu od ponedjeljka navečer, predviđeno je da se za vozače nastavi primjenjivati prijašnja direktiva iz 1996., a ne nova i tako će biti sve dok na bude primijenjen druga europska reforma posvećena isključivo cestovnom prijevozu kojom će se urediti propisi za taj sektor.

Zemlje Višegradske skupine te Portugal i Španjolska boje se negativnih posljedica za svoje vozače. Tu je riječ o kabotaži, pravu obavljanja prijevoza putnika i robe na području jedne države. U Europskoj uniji je to liberalizirano pa je prijevoznicima iz jedne države članice dopušteno obavljanje kabotaže na području druge države članice najčešće pod istim uvjetima kao i domaćim prijevoznicima, dok se prijevoznici izvan EU smatraju stranim prijevoznicima. Međutim, ovdje je sporno da li vozač španjolske tvrtke kada prevozi robu između dva mjesta u Francuskoj treba biti plaćen po španjolskim ili francuskim standardima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 15:17