JAK TRŽIŠNI BRAND

PRIKUPLJANJE NOVCA ZA MERCATOR Agrokor prodaje Juicy sokove Stanić grupi za 48 milijuna eura

Stanić dobiva jak brend i proizvodnju u tri pogona, a Jamnici sada ostaje voda
 Damir Krajač/CROPIX

Koncern Agrokor prodaje brend Juicy i dio pogona u kojima se proizvode istoimeni sokovi Stanić grupi. Potvrda te, zasad neslužbene informacije trebala bi biti objavljena početkom ovog tjedna s obzirom na to da je Agrokorova Jamnica izlistana na Zagrebačkoj burzi.

Ivica Todorić , prvi čovjek Agrokora, vlasniku Stanić grupe (riječ je o trgovačko-distributivnom biznisu u Hrvatskoj i BiH) Svjetlanu Staniću prodaje dio proizvodnje u Jamnici, Mladini i Sarajevskom kiseljaku. Pritom u Jamnici ostaje samo proizvodnja voda. Uz tu, gotovo senzacionalnu vijest, jer ovo je prvi put da se Agrokor rješava jednog od svojih najjačih brendova, impresivna je vrijednost transakcije: navodno je riječ 48 milijuna eura ili 360 milijuna kuna.

U Agrokoru nisu htjeli komentirati ovaj posao, a isto nam je iz Splita poručio i Slobodan Juračić, potpredsjednik Stanić grupe.

- Nazovite me u ponedjeljak - kratko nam je rekao.

Odluka Stanić grupe da preuzme Agrokorovu proizvodnju sokova ne čudi s obzirom na to da se još prije dvije godine natjecala za kupnju slovenskog Fructala, koji je na kraju kupio srbijanski Nectar. Stanić grupa već neko vrijeme planira proizvodnju sokova bez obzira na neuspjeh s Fructalom. U sudskom registru vidi se i da je početkom studenog osnovala tvrtku Stanić Beverages d.o.o., čija je djelatnost upravo proizvodnja svih vrsta pića. Stanić grupa je inače najpoznatija po distribuciji piva, ali i drugih poznatih svjetskih brendova (s tim da u BiH obitelj Stanić ima i niz drugih tvrtki). Posao s Agrokorom je za Svjetlana Stanića odradio konzultant Ivan Gotovac, a transakciju financira Zagrebačka banka.

Kad je riječ o Todorićevu koncernu, iznenađujuće je da najveći preuzimatelj u regiji nešto prodaje, ali u kontekstu akvizicije Mercatora, za koji Agrokor treba uskoro zatvoriti financijsku konstrukciju, sve postaje jasnije. Sredinom prošlog tjedna Agrokor je prikupio čak 67 milijuna eura od nekretninskog fonda W. P. Carey za pet velikih Konzumovih objekata koji su prema modelu “sale and lease back” potom unajmljeni na 20 godina. Prije nekoliko dana u Sloveniji su se opet pojavile medijske spekulacije da Agrokor ne može pribaviti novac za kupnju Mercatora, za što mora osigurati 452 milijuna eura. U Agrokoru su takve informacije demantirali Slovenskoj tiskovnoj agenciji te jasno poručili da su i dalje u poslu.

Najnoviji Agrokorovi potezi pokazuju da je u manje od tjedan dana bez ikakvih banaka skupio čak 115 milijuna eura što samo govori o njegovoj snazi, a što nikako ne odgovara protivnicima prodaje Mercatora u Sloveniji. Odricanje od snažnog brenda koji je godinama razvijao, s ogromnim tržišnim udjelom i osiguranom policom u Konzumu, potvrđuje koliko je Todoriću stalo do Mercatora.

Bez banaka Todorić skupio 115 mil. eura

Situacija s Mercatorom nije nimalo jednostavna jer Agrokor neće zaključiti kupoprodajni ugovor ako slovenski trgovački lanac ne postigne dogovor sa 55 banaka o reprogramu duga od milijardu eura. O tome ovisi i tko će biti Todorićevi financijski partneri (spominju se EBRD, One Equity Partners, Blackstone, ali i Sberbank, Deutsche Bank i drugi). Najnoviji potezi Agrokora pokazuju da je u manje od tjedan dana bez pomoći banaka skupio čak 115 milijuna eura, što pokazuje koliko je snažan, a što ne odgovara protivnicima Mercatorove prodaje u Sloveniji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 03:16