PREMIJERA U ŽENEVI

Prvi hrvatski auto na struju kreće u prodaju 2011.

Auto se uklapa u viziju budućnosti mnogih svjetskih proizvođača automobila jer će upravo pogon na struju biti glavno opredjeljenje

ŽENEVA - Ovogodišnji ženevski međunarodni salon automobila nije značajan samo zbog 85 svjetskih premijera novih modela, nego i činjenice da je jedna od njih bila ona prvog hrvatskog automobila. XD Concept zagrebačke tvrtke Dok-Ing električni je gradski model iznimno malih dimenzija (dug je samo 2,8 metra), no s dovoljno prostora za vozača i dva putnika.

Auto budućnosti

Konceptni XD uklapa se u viziju budućnosti mnogih svjetskih proizvođača, poput Renaulta i Nissana, koji smatraju da će upravo “struja” biti sljedeće glavno pogonsko gorivo automobila. Generalni direktor tvrtke Dok-Ing, Vjekoslav Majetić, koji je trenutno na Salonu u Ženevi, potvrdio nam je da je interes posjetitelja za XD Concept velik.

- XD izlažemo u Green paviljonu u kojem su smještena isključivo vozila na električni pogon i naš je automobil najzanimljiviji od svih koji su izloženi. Mnogo je posjetitelja koji pokazuju interes, a najčešće pitaju kada će se i gdje moći kupiti XD - rekao je Majetić.

Pet ponuda

Međutim, da interes ne pokazuju samo posjetitelji, nego i potencijalni partneri potvrđuje pet ponuda za suradnju, odnosno proizvodnju koje je Majetić dobio u posljednjih nekoliko dana koliko traje ženevski salon.

Preobrazba XD-a iz konceptnog u serijski automobil i proizvodnja ovise o uspostavi suradnje s jednim od ponuđača koji su pristupili predstavnicima tvrtke Dok-Ing na Salonu u Ženevi. Majetić smatra da bi se prvi hrvatski automobil, ako se uskoro ostvari partnerstvo, u prodaji mogao naći već tijekom iduće godine. Dodao je i kako bi bilo u interesu hrvatske Vlade da sudjeluje u ostvarenju projekta jer bi proizvodnja hrvatskog automobila, među ostalim, značila i otvaranje novih, prijeko potrebnih radnih mjesta. Prerano je govoriti o cijeni XD-a, no Majetić dodaje: - Naš električni automobil neće biti ništa skuplji od konkurentnih modela, a od nekih će biti i jeftiniji.

- Čak su se i pojedini gradonačelnici nekoliko njemačkih gradova raspitivali o mogućoj isporuci XD-a za njihove potrebe - rekao je generalni direktor tvrtke Dok-Ing. Dodao je da je očekivao tako velik interes posjetitelja i potencijalnih partnera za XD te da će ponude za suradnju razmotriti po povratku u Zagreb. Ujedno je vrlo zadovoljan jer je njegova tvrtka dokazala da može napraviti pravo električno vozilo, a vjerujemo i zbog činjenice što izlaže prvi hrvatski automobil na najznačajnijem svjetskom salonu.

Pravi partner

Budućnost prvog hrvatskog automobila ovisi o pronalasku odgovarajućeg partnera koji bi financirao proizvodnju. S obzirom na to da je XD gotovo u finalnoj fazi razvoja, bila bi prava šteta da se taj vrlo značajan projekt ne ostvari.

Sudbina XD-a na neki je način prekretnica čija bi proizvodnja značila hrvatsko priključivanje svojevrsnoj “električnoj utrci” koja odnedavno traje u industriji, a koja će, prema mišljenju mnogih svjetskih proizvođača, odrediti budućnost automobila.

XD pravo EV vozilo, odnosno uopće ne emitira CO2, što ga čini u potpunosti ekološki podobnim.





Tehnički podaci - Dok-Ing XD Concept

Motor: električni AC

Baterije: litij-željezno-fosfatne, 30kWh

Neto težina: 1100 kg

Snaga: 106 KS (80 kW)

Okretni mom.: 360 Nm

Ubrzanje: 7,7 sekundi

Brzina: 130 km/h

Doseg: 200 - 250 km

Potrošnja: 0,12 kW/km

Cijena: nije formirana





Očekuje se pomoć stranih banaka

Ideja prvog hrvatskog automobila je realizirana, no sada nedostaje novac, odnosno partner, koji bi omogućio da električni XD krene u proizvodnju.

Naime, u sklopu prošloga tjedna održane aukcije HBOR-a, domaće banke nisu željele financirati projekt zagrebačke tvrtke Dok-Ing. Još nije poznato hoće li međunarodne banke imati više razumijevanja, ali generalni direktor Dok-Ing-a Vjekoslav Majetić potvrdio nam je da je posljednjih dana na Ženevskom salonu primio pet ponuda za suradnju.

Nema sumnje da će popularnost električnih automobila u idućih nekoliko godina porasti. Unatoč reseciji, Vlada bi mogla pokazati veći interes za projekt koji bi Hrvatskoj osigurao mjesto na svjetskoj automobilskoj sceni.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 13:52