BUDITE KORAK ISPRED

SEDAM PAŽLJIVIH KORAKA KAKO IZAĆI NA KRAJ S UZRUJANIM ŠEFOM Kako zadržati smiren stav i okrenuti vodu na svoj mlin?

 Colourbox

Kritika je dobra ukoliko je konstruktivna, a kako bi bila konstruktivna - potrebno je znati ju uputiti u pravo vrijeme i na pravi način.

Ukoliko vaš nadređeni često ima agresivne ispade, možda je vrijeme za razgovor i drugačiji način nošenja s takvim načinom komunikacije.

Razmislite o sljedećih sedam koraka koji bi mogli zauvijek promijeniti utjecaj koji imate na šefa.

1. Distancirajte se od situacije

Prvi korak koji morate poduzeti je - obuzdati svoje emocije. Kad se susretnete s valom kritika, instinktivna reakcija je da u afektu odgovorite. Međutim, trebali biste učiniti upravo suprotno.

Smirite se i pokušajte stvari (iako vam se čini da jesu) ne shvatiti osobno i situaciju sagledajte što je objektivnije moguće.

2. Pokušajte razumjeti namjere nadređenog

Prije nego se previše uzrujate, pokušajte shvatiti namjere osobe koja vam je nadređena. Ukoliko je i ona pod stresom i pritiskom zbog određenog projekta - pokušajte razumjeti. Prije nego li burno reagirate, razmislite o tome pokušava li šef jednostavno popraviti situaciju i izvući najbolje rješenje, ili je napad osobne naravi.

Ukoliko je riječ o potonjem i šef vas samo želi podcijeniti ili poniziti - možda je vrijeme o promjeni posla. Ukoliko ima najbolje namjere u interesu posla -pokušajte ga razumjeti.

3. Sažmite kritike

Nakon što vas obaspe kritikama, uzmite si trenutak, pokušajte ih procesuirati i kad ste spremni, pokušajte mu parafrazirati ono što ste čuli.

Ukoliko vam nadređeni izjavi "Sve što si napravio je beskorisno" postavite mu pitanje "Želiš reći da bih trebao promijeniti svoj pristup i učiniti to drugačije?" tako ćete smanjiti tenzije i na kritiku baciti jedno sasvim novo svjetlo.

4. Objasnite svoj kut gledišta

Tek nakon što ste prošli prethodna tri koraka, nadređeni će biti spreman poslušati i vašu stranu priče, ukoliko ona postoji. Objasnite svoje gledište ili uzrok nesporazuma.

Budite što precizniji i objasnite u čemu je problem. Nedostaje li vam logistička podrška? Je li problem u manjku komunikacije među kolegama? Treba vam bolji softver? Što ste precizniji, to bolje.

5. Potaknite dijalog

Uz malo dobre volje, šef će shvatiti da je vrijeme za dijalog i konstruktivnu raspravu o problemu. Jednom kad sve objasnite i njemu će biti lakše shvatiti i djelovati u skladu s time.

Ukoliko vidite da nadređeni ne želi sudjelovati niti pokušati popraviti poteškoće u poslu ili komunikaciji - vjerojatno će se problemi nizati i biti uzrok većim frustracijama. U tom slučaju, možda je vrijeme za novi posao.

6. Predložite "plan akcije"

Kada je napokon došlo do dijaloga, idite i korak dalje te ponudite konkretna rješenja za određeni problem.

Napravite zajedničku listu rješenja i postavite određene vremenske rokove koliko će vam trebati da to riješite.

7. I sami uputite kritiku

Prilikom posljednjeg koraka budite posebno oprezni i pokušajte nadređenom dati do znanja kako bi njegova kritika mogla biti znatno konstruktivnija i manje stresan za radnu okolinu, ukoliko bi ju iznio na drugačiji način.

Objasnite mu da želite surađivati i da ste spremni poslušati, ali i da vam je važan način na koji će vam tu kritiku uputiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 17:49