Najpoznatija svjetska kompanija koja proizvodi električne automobile, Tesla, ne nalazi se u bajnoj situaciji, nagovijestila je respektabilna rejting agencija Moody's. Naime, Tesla će uskoro trebati novac, no njegovo prikupljanje za kompaniju je iznenada postalo puno izazovnije.
Početkom ovoga tjedna agencija Moody's smanjila je Teslin kreditni rejting s B2 na B3, navodeći kao razlog stalni negativni novčani tijek te probleme s proizvodnjom njihovog zadnjeg automobila, Modela 3. Kako navodi The Wall Street Journal, Moody's je smanjio rejting zbog "vjerojatnosti da će Tesla morati poduzeti velika, kratkoročna povećanja kapitala kako bi povratila dospjele obveze i izbjegla manjak likvidnosti", pozivajući se na financijska izvješća tvrtke, koji oslikavaju alarmantnu sliku održivosti te automobilske kompanije.
Ukupni godišnji gubitak Tesle popeo se na gotovo 2 milijarde dolara, a prošloga mjeseca kompanija je izvijestila o dosad najvećem kvartalnom gubitku od 675,4 milijuna dolara, znatno većem nego u istom razdoblju 2016., kada je iznosio 121,3 milijuna dolara. Tvrtki u vlasništvu vizionara Elona Muska prošle godine je 'izgorjelo' više od 3,4 milijarde dolara u gotovini, a ako tako nastavi do završetka ove godine ostat će bez financijske likvidnosti, prenose američki mediji. Uz to, za kompaniju neće biti ugodno ako do kraja prvog kvartala ne ispuni svoje prognoze o tjednoj proizvodnji od 2.500 automobila Modela 3, koje si je ranije postavila.
Dionice poznate kompanije dosegnule su u jednom trenutku brojku od 389.61 dolara, no kroz manje od godinu dana srozale su se na 279.18 dolara. U srijedu je, nakon ovakvih prognoza, cijena dionice Tesle pala za čak 7,7 posto. Probleme im zadaju i osmogodišnje obveznice kojima se Tesla lanjskog kolovoza zadužila za 1,8 milijardi dolara, uz prinos od 5,30 posto. Prinos na Tesline obveznice koje dospijevaju 2025. godine dosegnuo je ovoga tjedna razinu od 7.18 posto.
Ipak, Moody's je financijske izglede kompanije ocijenio kao pozitivne, tako da situacija nije toliko kritična kao što nagovještaju neki od investitora. Naime, voditelj investicijskog fonda John Thompson, upravitelj investicijskog fonda Vilas Capital Management u izjavi za Market Watch je otišao tako daleko da je rekao kako će Tesla bankrotirati u roku od nekoliko mjeseci "ako njezin čelnik ne izvuče zeca iz šešira". "Ovo je jedan od najgorih izvještaja o dobiti tvrtke koje sam ikada vidio. Tvrtke u jednom trenutku moraju imati profit, a ne vidim da bi se to u Tesli moglo dogoditi", rekao je Thompson.
"Tesla je bez sumnje na rubu bankrota. Mislim da će bankrotirati u roku od 3 do 6 mjeseci. Djelomično zbog pogrešaka u stvaranju Modela 3, dijelom zbog manjka potražnje za Modele S i X, dijelom zbog užasnih financija, dijelom zbog degradiranja kreditne sposobnosti tvrtke, dijelom zbog istrage Komisije za vrijednosnice i burzu", napisao je Thompson u e-mailu svojim klijentima.
"Vrijeme je za suočenje sa stvarnošću: Tesla vrijedi duplo više od Forda, a Ford je prošle godine proizveo 6 milijuna automobila uz profit od 7,6 milijardi dolara, dok je Tesla proizveo 100.000 automobila uz gubitak od 2 milijarde. Nadalje, Ford ima uštedu od 12 milijardi za crne dane, dok će Tesli najvjerojatnije ponestati novca u sljedećih 3 mjeseca. U cijeloj svojoj karijeri nisam vidio ništa ovako apsurdno", pesimističan je Thompson.
Njemačka vratila Teslu na popis subvencija za kupnju električnih automobila
Njemačka državna agencija pristala je ponovo odobravati kupcima subvencije za Tesline automobile, okončavajući time spor s američkom tvrtkom oko toga je li njegov model S preskup da bi bio uključen na popis.
Njemački savezni ured za ekonomske poslove i kontrolu izvoza (BAFA) objavio je na internetskim stranicama da je Tesla 6. ožujka vraćen na listu električnih automobila za koje kupci mogu tražiti subvencije.
Agencija je u prosincu prošle godine isključila Tesline automobile s popisa budući da kupci nisu mogli naručiti verziju modela S bez dodatne opreme koja je podizala cijenu iznad utvrđenog limita od 60.000 eura. Tesla je u to vrijeme zanijekao da kupcima nisu dostupne inačice modela S bez dodatne opreme.
"Proizvođač je nezavisnom procjenom dokazao da je osnovna verzija modela S dostupna na tržištu za manje od 60.000 eura", citirao je u četvrtak njemački dnevni Die Welt priopćenje BAFA-e.
Istaknuli su pritom da provjeravaju prethodno odobrene zahtjeve za isplatom subvencija jer nije jasno je li Tesla ranije poštivao cjenovni limit.
Njemačka je 2016. godine pokrenula milijardu eura vrijedan program poticaja za kupnju i korištenje električnih automobilaza koji dijelom financira njemačka automobilska industrija. Određen je i cjenovni plafon kako bi se isključili skupi modeli.
Prema tom programu kupci za kupnju električnog vozila dobivaju 4.000 eura, te 3.000 eura za hibridne modele. (Hina)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....