ZAOKRET PREMA HRVATSKOJ

Turoperatori za 2013. stavili su nas ispred svih europskih zemalja

Sudeći po radikalnom zaokretu njemačkih i drugih najvećih svjetskih turoperatorskih agencija koje su počele uvoditi potpuno nov način brendiranja Hrvatske kao top-destinacije, iduće bi godine broj njemačkih turista mogao prijeći čarobnu brojku od 2 milijuna.

U novom društvu

Taj pomak u oglašavanju vidi se već pri samom pogledu na naslovnice visokotiražnih kataloga tih megaagencija, koji Hrvatsku pozicioniraju ispred svih drugih mediteranskih zemalja. “Hrvatska - nova zvijezda Mediterana”, “Otkriće Mediterana”, “Kontinentalna hit-destinacija u Europi” - samo su neki od naslova u turističkim katalozima prestižnih turoperatora poput TUI-ja, Thomasa Cooka, ADAC-a i drugih. Još je važniji potez svjetskih turoperatora izdvajanje Hrvatske iz grupe istočnoeuropskih, ali i drugih europskih zemalja, u prvi plan.

Do prije godinu dana njemački su turoperatorski divovi poput TUI-ja i Neckermanna na naslovnicama svojih kataloga Hrvatsku svrstavali i predstavljali u skupini istočne Europe, a sada na njima pišu Kroatien & Osteuropa (Hrvatska & Istočna Europa). Najutjecajniji britanski i jedan od najvećih svjetskih turoperatora Thomas Cook otišao je i korak dalje, pa je cijeli jedan katalog od 246 stranica posvetio samo Italiji i Hrvatskoj. Hrvatsku je ponovno počeo otkrivati i prestižni njemački ADAC. U novom katalogu odmah iza talijanskih destinacija predstavlja hrvatske, a tek onda francuske i španjolske.

Da Hrvatska nakon 20-ak godina blagog rasta odjednom velikom brzinom izbija na čelo turističkih destinacija Europe i svijeta, dokazuje i potez njemačkog turoperatora FTI, koji je odlučio ove godine otvoriti sjedište u našoj zemlji.

Sami sebi ograničenje

To novo otkrivanje Hrvatske događa se upravo sada, a samo jedan od razloga je, tvrde predstavnici tih turoperatorskih agencija, naš ulazak u Europsku Uniju 1. srpnja iduće godine, taman u špici turističke sezone. Tako su nam opet stranci pokazali da sami sebe ograničavamo u procjenama, ali i načinu promocije Hrvatske u svijetu, koju je novom turističkom strategijom ministar turizma Veljko Ostojić odlučio preokrenuti, izdvajajući iz proračuna i trostruko veće svote za produžetak turističke sezone, razvoj kontinentalnog turizma i stvaranje kvalitetnih turističkih proizvoda koje kroz “priču” moramo “prodavati” strancima.

Prema drugom milijunu

Do prije pet godina, naime, hrvatski turoperatori, ali i Ministartvo turizma, govorili su kako bi bili presretni kada bi nas posjetilo 1,5 milijuna njemačkih turista. No, taj limit, kojim su naši turistički djelatnici sami sebe ograničili, oboren je već lani: u Hrvatsku je nahrupilo 1,670.000 Nijemaca. Ove godine dogodilo se nešto što u posljednjih 20-ak godina nitko nije ni sanjao: Hrvatsku je posjetilo rekordnih 1,8 milijuna gostiju iz Njemačke. Uvidjevši da su načinom razmišljanja ograničili sami sebe, sada je cilj stručnjaka, predvođenih Ministarstvom turizma, da si konačno prestanemo postavljati granice.

Turisti traže priče

- Ne smijemo se frustrirati brojkama. Svakog turista moramo gledati kao zasebnu osobu, a onda će sve doći samo od sebe. Turist se danas više ne želi osjećati kao turist. On želi individualni pristup, želi se uklopiti, želi brati mandarine na Neretvi, marune u Istri, nakon toga posjetiti Zagreb, Plitvice, Baranju, pa malo na more. Turista moramo zadržati sa što više sadržaja, moramo mu ponuditi priču - tvrdi Selimir Ognjenović, stručnjak za turizam i vlasnik turoperatorske agencije Riva, koja radi na zahtjevnom njemačkom tržištu.

On tvrdi da razlog procvata Hrvatske kao turističke destinacije budućnosti nije samo kritična političko-ekonomska situacija u konkurentskoj Španjolskoj, Grčkoj, Italji...

Moramo učiniti sve da nam dolaze svi europski susjedi

- Dolazak tolikog broja Nijemaca nije stvar slučajnosti. To je rezultat stalnog rada i činjenice da smo napokon shvatili da ne smijemo sami sebe sputavati. Turistički djelatnici i turoperatori ne smiju se hvaliti govoreći da smo dosegnuli maksimum - jer maksimum u ovom sektoru ne smije postojati.

To su nam pokazali svjetski turoperatori koji u prospektima za iduću godinu Hrvatsku stavljaju na naslovnice kao top-destinaciju. Da bismo to opravdali, ponudu moramo znatno proširiti, ulagati mnogo više u kontinentalni turizam, zatim zatvoriti priču povezivanjem obale s turističkom ponudom na kontinentu, tu priču dobro upakirati i prodati je.

Zašto naglasak na Nijemcima? Zato što su nam ozbiljna istraživanja pokazala da nam je najisplativije dovesti susjede. Naravno, ne mislim pritom samo na Nijemce nego i na ostale iz našeg okružja. To je važnije nego hvaliti se da nas je posjetilo par stotina Amerikanaca ili Meksikanaca. Nemam ništa protiv njih, dapače, ali mislim da prvo trebamo vratiti susjede, a to su, nadam se da je svima jasno, prije svega Europljani - objašnjava Selimir Ognjenović.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 23:24