Hrvatske peripetije

'UKLETA' MARINA U ZADRU Pet ulagača već dvije godine blokirano, sad natječaj čeka novu vladu

Hrvatski konzorcij Porto Jadera 1177, ACI, tursku Dogus grupu te Marinu Signum, Sutomišćica, Zadar i Olive Island muči što im garancije istječu u rujnu. U Tankerkomercu pak osporavaju cijeli natječaj jer tvrde da oni polažu pravo na koncesiju
Marina Zadar
 Jure Mišković / CROPIX

Ni nakon gotovo dvije godine otkad je država raspisala natječaj za koncesiju Marine Zadar pet ponuđača koji su predali ponudu nisu ni blizu okončanja tog postupka, a investitorima u rujnu istječu i bankovne garancije. U Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture potvrdili su nam da u ovoj fazi tehničke Vlade neće zaključivati taj natječaj koji će očito dočekati novu garnituru.

Riječ je o natječaju za 30-godišnju koncesiju na pomorskom dobru u svrhu korištenja luke nautičkog turizma koji je bivša SDP-ova Vlada raspisala u kolovozu 2014. Na natječaj za atraktivnu luku u središtu Zadra javilo se pet ponuđača. To su hrvatski konzorcij Porto Jadera 1177, ACI, turska Dogus grupa te Marina Signum, Sutomišćica, Zadar i Olive Island. Među ponuđačima je i Tankerkomerc koji cijeli natječaj osporava tvrdeći da je protuzakonit. Tankerkomerc, koji je zbog nagomilanih dugova završio u predstečajnoj nagodbi, u sporu je s državom.

Argument

Od 1982. godine koriste Marinu Zadar u koju su, kako tvrde uložili 40 milijuna eura, pa to smatraju argumentom da, iako nikad nisu platili ni kune za koncesiju, traže konverziju prava korištenja u pravo na koncesiju. Tankerkomerc je u međuvremenu područje i objekte marine upisao u temeljni kapital zbog čega su ušli u spor s državom koji su izgubili jer je Trgovački sud presudio da Marinu Zadar mora vratiti državi jer je riječ o pomorskom dobru od nacionalnog interesa. Sudsku trakavicu nastavili su nakon raspisivanja natječaja za koncesiju u kolovozu 2014. godine.

- S obzirom na žalbu Tankerkomerca o kojoj ovisi pravna sigurnost potencijalnih ulagača u Marinu Zadar i činjenicu da smo tehnička Vlada nećemo zaključivati taj natječaj - potvrdio nam je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Zbog svega, projekt uređenja Marine Zadar sa 300 vezova u moru i 200 suhih vezova koja je veliki potencijal za tu turističku destinaciju i dalje stoji. Ponuđači koji su se javili na natječaj konačno su u svibnju ove godine dočekali presudu Upravnog suda u Splitu koji je odbio zahtjev Tankerkomerca za konverziju prava korištenja Marine Zadar u pravo na koncesiju.

Žalba sudu

Svi koji su se javili na natječaj ponadali su se da će država konačno zaključiti taj postupak i odabrati najboljeg ponuđača. No, Tankerkomerc se očekivano žalio Visokom upravom sudu i ponovo zaustavio natječaj. Dio ponuđača nakon toga su počeli lobirati u nadležnom ministarstvu pravnim tumačenjima da nema prepreke za zaključenje natječaja, ali u međuvremenu je pala Vlada i sve je ponovno stalo. Natječaj neće biti poništen, ali će dočekati novu Vladu što znači da domaći i strani investitori na stolu ponovno imaju projekt koji se ne rješava godinama. Hrvatski konzorcij ponuditelja Porto Jadera 1177 uputio je službeni upit resornom ministru o statusu natječaja, ali nikad nisu dobili konkretan odgovor.

Mrtva točka

- Nakon što smo gotovo dvije godine čekali da se proces pomakne s mrtve točke, sada kada su se stekli svi uvjeti opet se ništa ne događa. Ministar se na naš upit u potpunosti oglušio. U rujnu ističu bankarske garancije za našu ponudu i mi ćemo, u slučaju da se ništa ne pomakne s mrtve točke, svoju zaštitu potražiti pred sudom. Ovakva situacija je neprihvatljiva i u njoj gube svi - investitori, koji su uložili vrijeme i novac, Marina Zadar, koja se ne razvija, Grad Zadar, lokalna zajednica i državni proračun, koji ne ubiru prihode od koncesije - ističe Hrvoje Panjol, direktor konzorcija Porto Jadera 1177.

Legitimnost

I u turskoj Dogus grupi ističu da je prvostupanjskom presudom potvrđena legitimnost natječaja.

- Pratimo tijek ovog procesa, koji je prije gotovo dvije godine pokrenula država i jedino što želimo je da do kraja bude korektan i transparentan - poručuju iz Dogusa.

Taj turski ulagač koji je u velikom investicijskom ciklusu u Hrvatskoj tvrdi da je glavni cilj njihovog projekta u Marini Zadar kreiranje visokovrijednog proizvoda s novim pristupom ponudi i konceptu u nautičkom turizmu koji bi bio u skladu s njihovim susjednim projektom, luksuznim hotelom Maraska.

Siniša Hajdaš Dončić, bivši ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, i danas tvrdi da je natječaj za koncesiju Marine Zadar potpuno čist i u skladu sa svim propisima.

- Tankerkomerc je nelegalno u posjedu Marine Zadar. Potpuno je nevjerojatno da sve stoji dok se ne riješe svi sudski postupci koji uz žalbe mogu trajati unedogled - dodaje Hajdaš Dončić.

Roberto Motušić, generalni direktor Tankerkomerca, odmah nakon raspisivanja natječaja poručio je da ih iz Marine Zadar može izbaciti samo policija nakon sudskog postupka. Uz najavu da bez obzira na to tko dobije koncesiju neće moći ući u posjed marine, u Tankerkomercu su krenuli sa sudskim postupcima tvrdeći da je natječaj o koncesiji Marine Zadar protuzakonit.

- Sasvim je jasno da se ne može zaključivati natječaj koji je protuzakonit, a u međuvremenu se se u zadnje dvije godine i dodatno promijenili tržišni uvjeti za koncesiju - poručuje Motušić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 04:40