Europski zrakoplovni koncern Airbus, britanski Rolls-Royce i njemački Siemens najavili su suradnju na razvoju tehnologije hibridnih motora za zrakoplove u sklopu inicijative za manje emisije štetnih plinova u zrakoplovstvu, pišu britanski mediji.
Prva faza programa E-Fan X predviđa ugradnju električnog motora uz tri motora na mlazni pogon u zrakoplov tipa BAe146, navodi BBC. Svaki će partner u program uložiti desetke milijuna funti, priopćeno je novinarima u telekonferenciji.
Kompanije će razvijati hibridnu tehnologiju jer električni motori za zrakoplove trenutno nisu mogući, kazala je glasnogovornica u projektu.
Ograničavajući su faktori trenutno težina baterija na koju se nadovezuje težina opreme za hlađenje električnih motora, pojašnjava ona.
"Hibridno-električni pogon po našoj je ocjeni optimalna tehnologija za budućnost avijacije", ističe tehnološki direktor Airbusa Paul Eremenko.
Rolls-Royce proizvest će agregat na platformi zrakoplova E-Fan X koji će koristiti mlazni pogon i proizvodit će energiju za električni motor. Eventualni višak energije iz generatora skladištit će se u baterijama u prednjem i stražnjem dijelu zrakoplova a koristit će se pri polijetanju i slijetanju.
Program E-Fan pokrenut je 2012. godine suradnjom Airbusa i Rolls-Roycea. Kompanije planiraju pokusni let prototipa zrakoplova najkasnije u 2020. godini a komercijalna primjena predviđena je najkasnije 2030. godine.
Natjecanje u razvoju električnih motora za zrakoplove potaknula je Europska unija zahtjevom za smanjenjem zagađenja okoliša u zrakoplovstvu. U sklopu plana Flightpath 2050 Europska komisija želi da se emisije ugljičnog dioksida smanje za 60 posto, zagađenje dušikovim oksidima za 90 posto a zagađenje bukom za 75 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....