Stvara li uspješna kompanija sretnog zaposlenika ili sretan zaposlenik stvara uspješnu kompaniju, pitanje je slično onome 'Je li prvo nastala kokoš ili jaje'?
U pitanju je, naravno, dvosmjerna ulica: tvrtka koja svojim zaposlenicima pruža kvalitetne uvjete rada povećava njihovu angažiranost, a zaposlenici to 'vraćaju' na način da više ulažu u posao i tako povećavaju rezultate koje tvrtka ostvaruje. Takav angažman tvrtku potiče na dodatna ulaganja u zaposlenike, što pak povećava njihovu angažiranost.
Zvuči jednostavno međutim, pozadina ove 'računice' u stvarnosti je daleko kompleksnija.
Za početak, što su 'kvalitetni uvjeti rada'?
Jedni mogu smatrati da su to visoka i redovita primanja.
Drugi, da je to ugodan i zabavan poslovni prostor (kakav ima Google npr.).
Treći, da jedino ulaganje u edukaciju i usavršavanje zaposlenike čini sretnima.
Četvrti, da tajna uspjeha leži u kombinaciji svega navedenog.
Međutim, kada bi priča bila tako jednostavna, postojalo bi puno angažiranih zaposlenika i još više profitabilnih tvrtki, a svi znamo da to nije slučaj.
Angažiranost: Jednostavan pojam koji je teško izmjeriti
Angažiranost i zadovoljstvo zaposlenika kompleksan je pojam koji u sebi obuhvaća faktore koji ne isključuju, ali značajno nadilaze materijalne beneficije.
Moguće ga je definirati tek provedbom dubinske analize, a ne temeljem osobne procjene.
Istraživanje o zadovoljstvu zaposlenika praksa je koju sve više tvrtki prepoznaje i uvodi u svoje HR strategije. Ipak, u pitanju su kompleksna istraživanja koja traže resurse, budžet i vrijeme.
To nerijetko znači da ih mogu provoditi samo oni najveći i najuspješniji, dok ostali ostaju prepušteni intuitivnim procjenama, bez mogućnosti preventivnog djelovanja na temelju preciznih i realnih pokazatelja.
Iz tog razloga, MojPosao provodi opsežan projekt Istraživanja zadovoljstva zaposlenika, prilagođen svim tvrtkama, neovisno o industriji, veličini, broju zaposlenika, visini prihoda i HR budžeta.
Svrha istraživanja dubinska je analiza cijelog niza faktora koji utječu na zadovoljstvo radnika i stupanj njihove angažiranosti u pojedinoj kompaniji.
Istraživanje koje se među zaposlenicima provodi anonimno i tijekom cijele godine analizira njihovo mišljenje o mogućnostima:
1. Izazovnost radnih zadataka
2. Lojalnost zaposlenika
3. Organizacija rada
4. Radni uvjeti
5. Osobni rast i razvoj
6. Uključenost u donošenje odluka
7. Posvećenost poslu
8. Međuljudski odnosi
9. Komunikacija u tvrtki
Rezultati ostvareni unutar četiri kategorije (osobni rast i razvoj, uključenost u donošenje odluka, međuljudski odnosi te komunikacija u tvrtki) dodatno se analiziraju i vrednuju u okviru zasebne cjeline: ANGAŽIRANOST zaposlenika.
U pozadini ovih na prvi pogled jednostavnih faktora, krije se dubinska analiza kompleksnih elemenata koji utječu na zadovoljstvo zaposlenika i stupanj njihove angažiranosti.
Tada postaje jasno i da njihova sreća ne ovisi isključivo o visini plaće, izgledu poslovnog prostora, plaćenoj edukaciji ili kombinaciji svega navedenog, već o međuodnosu tih i cijelog niza drugih faktora koji se od tvrtke do tvrtke mogu značajno razlikovati.
Međutim, upravo ta kompleksna križaljka dokazuje da svaka tvrtka ima predispoziciju povećati angažiranost zaposlenika i vlastiti uspjeh. I da je taj put individualan, ali ga je moguće brojčano izmjeriti, razraditi i temeljem toga stvoriti strategiju koja će željeni rezultat u željenom roku i ostvariti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....