TOKIĆ

VLASNIK NAJVEĆEG PRODAJNOG LANCA AUTO-DIJELOVA U HRVATSKOJ ‘I uvoz rabljenih vozila iz zapadne EU pomlađuje hrvatski vozni park’

Ilija Tokić
 Arhiva / Hanza Media

Tokić, najveći prodajni lanac auto-dijelova u Hrvatskoj, s više od 100 poslovnica u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, može biti itekako zadovoljan. Prošlu su godinu zaključili s nizom noviteta te u novu 2017. ušli u novom ruhu, s novim konceptom maloprodaje te zadržanim godišnjim trendom rasta prihoda od 15 posto. Ostvarili su, kaže osnivač tvrtke i predsjednik Nadzornog odbora Ilija Tokić, sve zacrtane planove: od organizacijskih, operativnih do prodajnih, na domaćem i stranom tržištu. A bilo ih je podosta.

- Otvorili smo nekoliko novih poslovnica zajedno s našim ovlaštenim partnerima, preselili u novi logističko-distributivni centar u Sesvetama, uveli nove brendove, posložili procese, predstavili novi koncept poslovnica, pojačali podršku usluge kupcima, otvorili pozivni centar, pristupili Elite projektu te na kraju godine preselili u nove urede uprave tvrtke u Sesvetama. Sada imamo objedinjeno na jednome mjestu logističko-distributivni centar, upravu, pozivni centar te najveću i najljepšu poslovnicu Sesvete - nabraja Tokić, dodajući da su u novi logističko-distributivni centar, prvo poluautomatsko skladište u Hrvatskoj i šire, uložiti više od 12 milijuna eura, a prema novom konceptu zasad uredili tri poslovnice.

No, nastojat će većinu većih poslovnica urediti po novom konceptu, koji im donosi odlične rezultate. Osim toga, u 2016. su zaposlili i 60 novih djelatnika i još toliko kod franšizera te pokrenuli suradnju s Kaizen institutom pa uvode Kaizen program u sve procese: od skladišta do uprave.

Što se, pak, tiče inozemstva, s prodajnim aktivnostima na strana tržišta ozbiljno su krenuli prije dvije godine i Tokić zadovoljno kaže da ostvaruju odlične rezultate. U 2015. im je izvoz iznosio četiri milijuna eura, a s brojkama za 2016. još ne želi izlaziti jer nemaju službene poslovne rezultate. Tek kaže da im je izvoz znatno rastao. Većinom izvoze na tržišta zapadne Europe (Slovenija, Italija, Austrija, Njemačka, Poljska itd.), ali i na tržišta jugoistočne Europe (Makedonija, BiH, Srbija, Crna Gora itd.).

- Imamo jasan dugoročni plan i strategiju izvoza na strana tržišta gdje se želimo kvalitetno prezentirati, pozicionirati te i uzeti određeni udio na tržištima - kaže on.

Dodaje da se tržište stabilizira, pročišćava i ostaje sve manje prostora za male trgovce. Profiliralo se nekoliko ozbiljnih tvrtki, koje drže većinu tržišta.

- Dosadašnji godišnji trend rasta tržišta iznosi tri, četiri posto i očekuje se da će se tako nastaviti i budućnosti. Tokić je već nekoliko godina lider na tržištu auto-dijelova i tu poziciju želimo dodatno učvrstiti te se bolje pozicionirati na tržištu dijelova za gospodarski i moto-program - govori Tokić, koji u 2017. očekuje nastavak rasta tržišta te se nada nastavku trenda oporavka tržišta u prodaji novih automobila, ali i u uvozu rabljenih vozila iz zapadne Europe. To bi, kaže, pridonijelo pomlađivanju voznog parka na hrvatskim cestama te zasigurno većoj sigurnosti i manjem zagađivanju okoliša.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
31. listopad 2024 03:25