Različiti životi, različiti snovi... Različiti ljudi, različite ideje... Različiti izazovi, različita rješenja... Različiti gradovi, različiti projekti – teaseri su to koji su se ovih dana pojavili na većini portala i izazvali pozornost. Bijela slova na prepoznatljivoj plavoj podlozi gotovo su odmah dala naslutiti da bi ova prikrivena kampanja mogla biti HDZ-ova, iako se na prvi pogled činilo iznenađujućim da bi stranka Andreja Plenkovića kao temu kampanje koristila “različitosti”. Pogotovo što je HDZ do sada redovito na izbore izlazio s parolama o “zajedništvu, jedinstvu i slozi”. No, čini se da je Plenkovićev tim odlučio definitivno promijeniti taktiku kad je riječ o kampanjama i uvesti novosti. A promjene su počele još na prošlim parlamentarnim izborima kada je HDZ, na nevjericu mnogih, kampanju vodio pod sloganom “vjerodostojno”.
Da su teaseri HDZ-ovi te da će od 27. travnja biti postavljeni jumbo plakati sa sloganom “Jedna Hrvatska – zajedništvo u različitosti” i s potpisom – HDZ, potvrdili su nam i u stranci. Glavni tajnik HDZ-a i šef kampanje Gordan Jandroković kaže kako su s teaserima krenuli 21. travnja te da će oni od četvrtka, 27. travnja, biti dopunjeni sloganom – “Jedna Hrvatska”.
Prva faza
“Smisao je da se istakne jedinstvena Hrvatska, ali želimo poručiti da unutar toga postoje i razlike – različiti gradovi, programi, vizije... U ovoj, prvoj fazi pretkampanje cilj je ojačati sam HDZ kao prepoznatljiv brend. To je nacionalna krovna kampanja koja se vodi iz središnjice i ima za cilj jačanje pozicije samog HDZ-a. Mi smo jedina stranka koja će u svim dijelovima Hrvatske odigrati ozbiljnu političku ulogu”, ističe Jandroković.
Kaže kako će se istovremeno u više od 500 gradova i općina voditi personalizirane kampanje HDZ-ovih kandidata s kojima se kreće na sam početak službene kampanje.
Nova generacija političara
“Cilj nam je afirmirati naše kandidate među kojima je niz novih imena te, zapravo, predstaviti jednu novu generaciju HDZ-ovih političara”, kaže Jandroković te dodaje da će na listama biti i 40 posto žena. HDZ je, podsjetimo, u nekim sredinama doista zaigrao na potpuno nove kadrove, poput Kristijana Staničića u Rijeci, Ivane Šojat u Osijeku, Mate Frankovića u Dubrovniku, Branka Dukića u Zadru, Damira Habijana u Varaždinu ili Ante Topalovića u Bjelovaru, a tu je i Drago Prgomet kao kandidat za gradonačelnika Zagreba koji do sada nije bio u takvoj ulozi.
Kreativu u kampanji odradio je Boris Malešević koji je HDZ-u osmislio i kampanju “vjerodostojno” za prošle parlamentarne izbore. “HDZ će kampanju za lokalne izbore voditi na temu ‘različitosti’, onako kako je različita i Hrvatska, gradovi, ljudi, snovi… Bitno je da kao društvo usvojimo različitost kao prednost, onda i zajedništvo ima smisla. Svaka kampanja je priča, a priča o lokalnim izborima je priča o različitostima. Međimurci i Konavljani, primjerice, nemaju istu povijest, kulturu, gastronomiju... Gotovo je nepojmljivo da u istoj zemlji postoje tako različita mjesta kao što su Hum, Svetvinčenat ili Beli Manastir. A svi gradovi imaju različite probleme i prioritete”, govori Malešević o svojoj ideji za HDZ-ovu kampanju. Dodaje kako se to, s druge strane, poklapa s jednim općim političkim načelom.
“U politici, kao i u umjetnosti, postoje vječne teme. U umjetnosti su to ljubav, mržnja, život i smrt, a u politici – sloboda, demokracija, dosljednost, individualne slobode, pravo na različitost... Intencija je da se HDZ na krovnoj razini bavi suštinskim problemima, a ne obećanjima”, kaže Malešević, pojašnjavajući kako je prošle godine došao na ideju da HDZ-u napravi kampanju “vjerodostojno”.
Resetiranje
“Prošle godine suštinski problem HDZ-a bio je vjerodostojnost i dosljednost pa smo to iskoristili. HDZ je bio u takvoj situaciji da se morao ‘resetirati’. Postoji ona Konfucijeva izreka – Kad izgubiš put, vrati se na početak! A HDZ-u se upravo to dogodilo. Nakon ostavke bivšeg šefa Tomislava Karamarka, HDZ se pogubio na političkom putu. Trebao se resetirati i krenuti iz početka. A na početku svakog puta je vjerodostojnost”, kaže Malešević o zadnjoj kampanji koja je mnoge začudila jer im je nevjerojatno zvučalo da baš HDZ koristi slogan “vjerodostojno”.
“Da, zvučalo je nevjerojatno, ali ljude je trebalo nekako šokirati”, pojašnjava autor. A slično je, čini se, i sada jer stranka Andreja Plenkovića prvi put ide na temu različitosti što im do sada nije bila praksa.
“Zagovarati zajedništvo može se samo na različitosti. U suprotnom, zapravo, imamo diktaturu. HDZ ovime osvaja novi prostor. Nemaju samo lijeve stranke pravo na to. To je slično kao kada je SDP na prošlim parlamentarnim izborima osvojio prostor HDZ-a počevši u kampanji koristiti hrvatske zastave, što im ranije nije bio običaj”, kaže Malešević.
Uz krovnu kampanju, kao podršku svim HDZ-ovim kandidatima koji će na svojim plakatima imati zajednički slogan – Jedna Hrvatska, postojat će i niz individualnih kampanja. Naime, onoliko koliko ima gradova i općina u Hrvatskoj, toliko će biti personaliziranih kampanja. A da bi se što više poštivala njihova osobnost, svi kandidati dobili su mogućnost da osmisle svoju poruku biračima. Dakle, imat će jedinstveni vizualni identitet, ali će kandidati imati različite poruke. Uz to, kandidati u dvadeset gradova koji su sjedišta županija imat će svoje logotipe da bi se dodatno personaliziralo različite kandidate. Logo će se sastojati od inicijala njihova imena ili prezimena.
“Prvi takav ‘slavni’ logo je onaj Baracka Obame – ‘O’ – s kojim je sve počelo, a nastavilo se s Hillarynim ‘H’. Svijet danas komunicira simbolima, oni govore više od riječi”, pojašnjava Boris Malešević te dodaje kako, zapravo, postoje, dvije vrste kampanja – emocionalna i racionalna.
Promjena strategije
“Emocionalne su se obično vodile kod nas i u drugim tranzicijskim zemljama, dok su racionalne kampanje uglavnom bile vezane uz razvijene zapadne zemlje. No, proteklo vrijeme, gospodarska kriza koju prolazimo od 2008. godine, pa sada slučaj Agrokor, govore da se moraju raditi racionalne kampanje. Još 1929. godine američki predsjednik Herbert Hoover, u vrijeme velike gospodarske krize, vodio je kampanju pod sloganom ‘U svakom loncu pile, u svakoj garaži automobil’. Otada i postoji ona fraza da se kampanja treba raditi od onoga od čega možeš napraviti juhu”, slikovito je opisao Malešević.
Hoće li HDZ-u odmak od dosadašnje prakse i promjena strategije u kampanji pomoći da dođu do još jedne pobjede vidjet će već nakon prvog kruga lokalnih izbora 21. svibnja. Želja im je na predstojećim izborima, što je potvrdio i glavni tajnik te šef kampanje Gordan Jandroković, osvojiti barem još jednu županiju, kao i nekoliko gradova.
“Cilj su nam Dubrovnik i Split te Osječko-baranjska županija, ali i grad Osijek. Želimo kompletirati Dalmaciju i Slavoniju, a posebnu pozornost usmjerit ćemo na Metković i Omiš gdje vodimo žestoku borbu s Mostom”, zaključio je Jandroković.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....