NEOBIČNO

Jedna od vodećih europskih firmi u ekoindustriji donirala i Restart i Domovinski pokret!

Riječ je o tvrtki koja ima više od 430 zaposlenih, te je 2019. godine prijavila prihod od 335,6 milijuna kuna
Miroslav Škoro, Davor Bernardić
 Cropix

Na dosadašnju promidžbu za parlamentarne izbore najviše je, 8,4 milijuna kuna, potrošila Restart koalicija okupljena oko SDP-a, pokazuju prva financijska izvješća koja su svi izborni sudionici morali objaviti sedam dana prije izbora.

Od dopuštenih 15 milijuna (1,5 milijuna po jedinici), Restart je na promidžbu u deset izbornih jedinica u Hrvatskoj potrošio 8,4 milijuna, najviše u 7. i 8. jedinici (po milijun kuna).

HDZ-ovi izborni troškovi u deset jedinica u Hrvatskoj iznose 7,1 milijuna kuna, a najviši su (873 tisuće) u 8. jedinici. U 11. izbornoj jedinici, u kojoj bira dijaspora, troškovi su pola milijuna kuna.

Izborni troškovi Domovinskog pokreta Miroslava Škore iznose 1,8 milijuna kuna, Mosta 750 tisuća kuna, a koalicije Možemo! 400 tisuća kuna.

HDZ od donatora dobio više od 1,7 milijuna kuna

I dok Restart koalicija prednjači po troškovima, HDZ je prvi po iznosu dobivenom od donatora, više od 1,7 milijuna kuna.

Najviše su mu donirale tvrtke Bistra d.o.o. iz Đurđevca (150 tisuća kuna), Agrochem-Maks d.o.o (100 tisuća kuna) i Spectra Media d.o.o (50 tisuća kuna) iz Zagreba.

Pravne osobe za financiranje izborne promidžbe mogu donirati najviše 200 tisuća kuna, fizičke (obrtnici i građani) 30 tisuća kuna. Donacije se mogu prikupljati do završetka izborne promidžbe, dakle do petka, 3. srpnja u ponoć.

S po 30 tisuća stranačku su promidžbu financirali ministar Gordan Grlić-Radman i akademik Željko Reiner, predsjednik HDZ-a Andrej Plenković donirao je 20 tisuća kuna, glavni tajnik HDZ-a Gordan Jandroković 16 tisuća, potpredsjednik stranke Branko Bačić 10 tisuća kuna itd.

Restart koalicija od donatora je dobila 283 tisuće kuna, među njima, za sada, nema čelnika stranaka koje čine tu koaliciju (SDP, HSS, Glas, HSU, Snaga). Od viđenijih članova tih stranaka na popisu donatora su Siniša Hajdaš Dončić (30 tisuća), Željko Sabo (11.600), Peđa Grbin i Željko Kolar (po 10 tisuća), te Domagoj Hajduković (pet tisuća kuna).

Ista tvrtka donirala Škoru i Restart

Domovinski pokret Miroslava Škore od donatora je dobio 190 tisuća kuna, 30 tisuća kuna donirala je Ruža Tomašić, dvije tisuće bivši Mostovac Slaven Dobrović. Među donatorima, za sada, nema čelnika tog Pokreta Miroslava Škore koji je, prema pisanju medija, na upit tko su mu najveći donatori kampanje odgovorio kako je sam „stavio milijun kuna unutra“.

Oko priča o donacijama Restartu i Domovinskom pokretu, ima i jedna zanimljivost. Tvrtka Tehnix d.o.o. iz Donjeg Kraljeveca donirala koaliciju predvođenu SDP-om s 10 tisuća kuna, a istodobno i Domovinski pokret Miroslava Škore sa 10 tisuća kuna.

Riječ je o tvrtki koja ima više od 430 zaposlenih, te je 2019. godine prijavila prihod od 335,6 milijuna kuna. Tvrtka je u privatnom vlasništvu, a njezin vlasnik je poduzetnik Đuro Horvat i njegova je tvrtka jedan je od europskih lidera u ekoindustriji. Bavi se projektiranjem i proizvodnjom servisnih strojeva i opreme za zaštitu okoliša te gospodarenjem otpadom.

Donacije Mostu i Možemo!

Mostu su donatori uplatili 44 tisuće kuna, koaliciji Možemo! 65.200 kuna od čega 10 tisuća kuna Bojan Glavašević.

Od 54 sudionika koji su bili u obvezi izvijestiti o izbornim troškovima, njih tri nisu u propisanom roku, do subote u ponoć, dostavili svoja prva financijska izvješća, a radi se o strankama Snaga Slavonije i Baranje i Hrvatskoj stranci budućnosti te NL Bura.

Prijete im administrativne i prekršajne kazne, odnosno obustava isplate naknade izbornih troškova te novčane kazne od 10 tisuća do 100 tisuća kuna za stranke i od dvije tisuće do 20 tisuća kuna za osobu ovlaštenu za zastupanje neovisne liste

Prva financijska izvješća, čiji su sastavni dijelovi izvješća o donacijama, o troškovima i o iznosu cijene za medijsko oglašavanje, svi sudionici izbora za Hrvatski sabor bili su dužni podnijeti sedam dana prije izborne nedjelje, dakle do ponoći, 27. lipnja. Cjelovita izvješća, koja će dati pravu sliku financijske strane izbora, dužni su podnijeti 30 dana nakon izbora, dakle zaključno do 4. kolovoza.

Izvješća dostavljaju unosom u DIP-ov informacijski sustav za nadzor financiranja promidžbe, a javnosti su dostupni na mrežnim stranicama DIP-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 05:42